لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

طرز تهیه یک صبحانه پنکیک ساده، پف دار و خوشمزه


این یک کیک ساده و سریع است که در سراسر جهان بسیار محبوب است، بنابراین می توانید آن را در سراسر جهان پیدا کنید. پنکیک این کیک خوشمزه را می توان خیلی سریع برای صبحانه یا شام آماده کرد و با مرباهای مختلف سرو کرد. در واقع پنکیک یک کیک صاف و نازک است که در تابه سرخ می شود. پنکیک ها عمدتاً برای صبحانه یا شام سرو می شوند، و شاید جالب باشد که بدانید در بریتانیا، حدود 40 روز پس از عید پاک، روزی به نام روز پنکیک وجود دارد. با پوره میوه می توانید پنکیک در طعم های مختلف درست کنید. تهیه پنکیک بسیار آسان است.

با مواد موجود در این دستور پخت می توانید 8 پنکیک درست کنید. اگر می خواهید بیشتر یا کمتر پنکیک درست کنید، فقط تعداد مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش پخت و طرز تهیه پنکیک خانگی همراه پارسی دی باشید

عناصر

50 گرم می

1 لیوان شیر

1 عدد تخم مرغ

1 فنجان آرد سفید

شکر 2 قاشق

نمک 1/4 قاشق چایخوری

مقدار مورد نیاز روغن مایع

بکینگ پودر 1 و 1/2 فنجان

طرز تهیه پنکیک

مرحله 1: مواد پنکیک را آماده کنید

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد و ذوب شود سپس آرد سفید را در ظرف بزرگ و جاداری می ریزیم سپس نمک و شکر و بکینگ پودر را اضافه کرده و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم. . . در حال انجام

مرحله دوم: آماده کردن خمیر پنکیک

تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با چنگال مخلوط کنید و شیر را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید سپس کره آب شده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مواد مخلوط شده با شیر را در ظرف آرد سفید بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. (هم زدن زیاد باعث سفت شدن پنکیک می شود) می توانید مواد پنکیک را از صافی رد کنید تا خمیر باز شود و خمیر صافی داشته باشید.

مرحله سوم: سرخ کردن پنکیک

سپس آن را در ماهیتابه مخصوص پنکیک گرم می کنیم و در یک گرد یا تابه کمی روغن می پاشیم.

و صبر می کنیم تا گرم شود و کیسه کوچکی از خمیر کیک را برداشته و در قالب می گذاریم و خمیر خودش را پخش می کند و به صورت دایره در می آید. روی پنکیک ها می مانیم چون خیلی سریع بسته می شوند.

بعد از 1 دقیقه روی سسی که ریختم سوراخ هست یعنی سرخ شده لبه رو کمی برمیگردونیم کاراملیش میکنیم یا قهوه ای میکنیم با سیخ خیلی راحت میزاریم برگردونیم

تا زمانی که طرف دیگر پخته و کاراملی شده است، پنکیک به سرعت بالا می آید و اصلا به تابه نمی چسبد. پنکیک های آماده شده را در بشقاب بچینید و بقیه مواد را به همین ترتیب آماده کنید و با مربا، عسل یا نوتلا سرو کنید.

نکات و ترفندهایی برای آشپزی  پنکیک پف کرده

استفاده از شیر نه تنها پنکیک های شما را خوشمزه تر می کند، بلکه آنها را نرم تر می کند و برای مدت طولانی خشک نمی شود. البته اگر دوست ندارید پنکیک با شیر درست کنید، می توانید شیر را از مواد جدا کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.

قالب را فقط بار اول چرب کنید و بار دوم را چرب نکنید وگرنه پنکیک چرب خواهید داشت.

برای حصول نتیجه بهتر توصیه می شود خمیر پنکیک را به مدت 30 دقیقه در محیط استراحت دهید و بپزید.

در هر مرحله از پخت پنکیک حتما از حرارت کم استفاده کنید.

در صورت تمایل برای رنگ بیشتر می توانید کمی زعفران داخل خمیر کلوچه بریزید.

در صورت تمایل می توانید شکر بیشتری به مواد پنکیک اضافه کنید تا پنکیک شیرین تری داشته باشید.

می توانید کره را با 3 قاشق غذاخوری روغن مایع جایگزین کنید، زیرا برخی از افراد طعم کره را دوست ندارند، اما طعم کره در پنکیک بسیار محسوس است.

اگر می خواهید پنکیک نرم بخرید، می توانید نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر به مواد اضافه کنید، فقط یادتان باشد که برای حفظ خواص بیکینگ پودر، مواد را زیاد مخلوط نکنید.

با افزودن نوتلا یا شکلات می توانید پنکیک آجیلی درست کنید.

اگر پنکیک با طعم پرتقال می خواهید، 1/2 فنجان شیر و 1/2 فنجان آب پرتقال اضافه کنید.

ظرفی که پنکیک را در آن می پزید باید ته آن ضخیم باشد تا پنکیک زیاد داغ نشود.

برای تزیین پنکیک می توانید از هر نوع میوه ای استفاده کنید و پنکیک را با عسل یا سس شکلاتی سرو کنید.

امیدواریم از این روش سایت خبری پارت نیوز برای تهیه پنکیک استفاده کرده باشید، همچنین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از نکات بیشتر، 4 ویدیو از طرز تهیه پنکیک را مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد