لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

آهنگ جدید رضا مریدی به نام «مثلا»

متن آهنگ مثلا رضا مریدی

یه چیزایی شوخی بردار نیست که مثلا دور شی ازم

مثلا زنگ نزنی به من اینجوری میریزم به هم

یه چیزایی خط قرمزمه مثلا علاقم

مثلا رابطمون اگه جاییم میری تا دیر وقت نمونMusicdel | موزیکدل

دانلود آهنگ رضا مریدی مثلا | کامل + کلیپ MP3 - موزیکدل

نبینم کسی مزاحم آرامش بینمون بشه

نمیزارم کسی برا عشقمون نقشه بکشه

همه چیز درباره خشکی پوست و نحوه درمان آن

پوست انسان بر اساس خشکی به چهار نوع خشک، معمولی، مختلط و چرب تقسیم می شود. در مقایسه با سایر انواع پوست، پوست خشک مستعد کم آبی، حساسیت، چین و چروک و پیری زودرس است. بنابراین باید از این نوع پوست به درستی مراقبت کرد تا سلامت آن ها به خطر نیفتد. در این مقاله قصد داریم با در نظر گرفتن اهمیت سلامت پوست، مراقبت ویژه ای از روش های مراقبت از پوست خشک داشته باشیم. پس اگر پوست خشکی دارید و شادابی و سلامت آن برای شما در اولویت است با ما همراه باشید.


علل خشکی پوست

غدد سباسه غددی هستند که در زیر پوست قرار دارند و وظیفه اصلی آنها تولید و ترشح سبوم به سطح پوست است. یکی از مهمترین دلایل خشکی پوست صورت در برخی افراد این است که غدد چربی آنها از نظر ژنتیکی کمتر فعال است. در این میان عوامل دیگری مانند آب و هوا و افزایش سن نیز در خشک شدن پوست نقش دارند.


علائم خشکی پوست

ویژگی ها و ویژگی های اصلی پوست خشک عبارتند از:

- کم آبی، زبری و ضعف پوست

- ترشح، خارش

- چین و چروک ناشی از سن

- احساس شدید کشیدگی پوست پس از شستشو

- انعطاف پذیری کم

درمان خشکی پوست صورت

روش های مراقبت و خشک کردن

برای مراقبت از پوست خشک باید به نکات زیر توجه کنید.


تمیز کردن پوست

پاکسازی مهم ترین راه برای مراقبت از انواع پوست از جمله پوست های خشک است. شوینده های شیر یکی از بهترین پاک کننده ها برای پوست های خشک هستند. این پاک کننده ها نه تنها پوست را به خوبی تمیز می کنند، بلکه رطوبت لازم را به پوست می دهند و از خشک شدن بیشتر پوست جلوگیری می کنند. از آنجایی که شیر پاک کن ها نیازی به شستن با آب ندارند، رطوبت را برای مدت طولانی روی پوست نگه می دارند. توجه داشته باشید که مرحله بعدی بعد از پاکسازی پوست استفاده از تونر مناسب است. نکته مهم در مورد استفاده از تونر این است که افراد دارای پوست خشک باید از تونرهای مناسب با نوع پوست خود استفاده کنند. زیرا تونیک های این نوع الکل ندارند و خشکی پوست را افزایش نمی دهند.


تحریک پوست

پوست خشک نیز مانند سایر انواع پوست نیاز به لایه برداری دارد که باید به صورت هفتگی انجام شود. لایه برداری پوست به از بین بردن تجمع سلول های مرده پوست کمک می کند. افرادی که پوست خشک دارند باید مراقب باشند که در لایه برداری پوست خود اغراق آمیز نباشند. چون پوست آنها را خشک می کند.


از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک های مرطوب کننده و مرطوب کننده نقش مهمی در درمان خشکی پوست دارد. افرادی که دارای پوست خشک هستند می توانند جدا از ماسک های موجود در بازار از ماسک های مختلف صورت خانگی برای پوست های خشک استفاده کنند. https://fatemehhabashi.com/



از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید

مرطوب کردن پوست خشک از سایر انواع پوست اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل، افرادی که پوست خشک دارند باید از مرطوب‌کننده‌هایی با فرمول غنی‌تر و سنگین‌تر استفاده کنند تا پوست خود را برای مدت طولانی‌تری مرطوب نگه دارند. این افراد ممکن است از مرطوب کننده های روغنی از جمله روغن های گیاهی نیز استفاده کنند. هر روغن گیاهی دارای کیفیت ها و خواص متفاوتی است که این افراد می توانند با توجه به نیاز پوست خود از آن استفاده کنند. علاوه بر این محصولات، مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید نیز برای پوست های خشک مناسب هستند.


امگا 3 و آنتی اکسیدان بخورید

مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 و آنتی اکسیدان ها می تواند تا حدودی رطوبت مورد نیاز پوست این افراد را تامین کند. زغال اخته، گوجه فرنگی، هویج، نخود، لوبیا و عدس را می توان از مهم ترین ترکیبات حاوی این ترکیبات نام برد.


از ضد آفتاب استفاده کنید

افراد با هر نوع پوستی باید ضد آفتاب را جدی بگیرند. اگر چه نور خورشید آسیب زیادی به پوست وارد می کند، اما پوست را نیز کم آب کرده و آن را خشک می کند. بنابراین به افرادی که پوست صورت خشک دارند توصیه می شود استفاده از محصولات محافظت کننده در برابر آفتاب را در برنامه روتین پوست خود در اولویت قرار دهند. این افراد باید از ضد آفتاب حداقل SPF 15 استفاده کنند.


کرم مخصوص پوست خشک

راه های جلوگیری از خشکی پوست

به غیر از ژنتیک، عوامل دیگری نیز باعث خشکی پوست می شوند. بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست توصیه می شود موارد زیر را رعایت کنید:

از صابون استفاده نکنید

استفاده از صابون باعث خشکی پوست می شود.بنابراین توصیه می شود از شوینده مخصوص صورت برای شستشوی پوست استفاده کنید


آب کافی بنوشید

نوشیدن کمتر از ۸ لیوان آب در روز باعث خشکی پوست می شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم، نوشیدن آب کافی و همچنین گنجاندن مصرف میوه و سبزیجات در برنامه روزانه توصیه می شود.


استفاده از الیاف نرم

استفاده از روش های نامناسب مانند استفاده از کیسه و الیاف درشت می تواند باعث خشکی پوست شود. بنابراین توصیه می شود از الیاف نرم برای شستشوی پوست خود استفاده کنید.


پوست را با آب داغ نشویید

در بیشتر موارد پوست در معرض آب داغ قرار می گیرد و پوست خشک می شود. بنابراین توصیه می شود برای شستن پوست از آب گرم استفاده کنید.

استفاده از لوازم آرایشی روغنی

در نهایت توجه داشته باشید که استفاده از لوازم آرایشی بدون چربی باعث افزایش خشکی پوست صورت می شود. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، استفاده از لوازم آرایشی روغنی توصیه می شود.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

فواید برای پوست خشک

در کنار تمام مشکلات، خشکی پوست فوایدی نیز دارد. یکی از این فواید این است که افرادی که پوست خشک دارند کمتر با مشکل جوش و آکنه مواجه می شوند. پوست های خشک نیز کمتر در معرض چین و چروک هستند و کمتر از پوست های چرب نیاز به لیفت دارند.


معرفی محصول

کرم مرطوب کننده بیومارین

محصولی از برند ایرانی بیومارین می باشد. عوامل زیادی مانند افزایش سن، آلودگی هوا، سرما و گرما باعث تبخیر آب بدن و از دست دادن رطوبت پوست می شود. بنابراین برای شادابی و سلامت پوست بدون چین و چروک استفاده از کرم های مرطوب کننده ضروری است.