لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟ نکات مهم در مورد مصرف آن

شربت اکسپکتورانت برای درمان سرفه‌های خلطی کاربرد دارد‌. اگر تحت نظر پزشک مصرف شود، عوارض زیادی ندارد. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی این دارو به طور کامل می‌پردازیم.

 

داروهای خلط آور چیست؟
داروهای خلط آور معمولاً برای تسکین سرفه و کمک به پاک‌سازی ریه‌ها کاربرد دارد. اگر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شوید، ممکن است پزشک برای شما اکسپکتورانت تجویز کند تا به رفع احتقان کمک کند. درواقع اکسپکتورانت‌ها نوعی داروهای خلط آور هستند که برای درمان این‌گونه بیماری‌ها کاربرد دارد‌.

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟
شربت اکسپکتورانت معمولاً برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده می‌شود. این شربت برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و برونشیت کاربرد داشته و به تسکین علائم کمک خواهد کرد. برای اینکه سرفه کردن فرد به راحتی انجام شود، نیز ازاین‌گونه داروها استفاده می‌شود. درواقع قرص ‌و شربت اکسپکتورانت برای پاک‌سازی راه‌های هوایی از باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها انجام می‌شود‌.

 

نکات مهم در مورد مصرف شربت اکسپکتورانت
اگر هرگونه عمل جراحی انجام داده باشید، قبل از مصرف این شربت حتماً به پزشک اطلاع دهید.
اگر از شربت اکسپکتورانت استفاده کردید، اما همچنان نشانه‌های بیماری پس از یک هفته برطرف نشد و تب بالا داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
در دوران بارداری به‌هیچ‌وجه نباید از شربت اکسپکتورانت استفاده کنید.
هرگونه تغییر وضعیت ناگهانی پس از مصرف این دارو را جدی بگیرید.
اگر پس از مصرف این نوع شربت حالت تهوع پیدا کردید، برای رفع آن می‌توانید دراز بکشید
اگر سرفه مداوم و تب بالا دارید، قبل از مصرف این دارو به پزشک مراجعه کنید، زیرا این‌گونه نشانه‌ها حاکی از بیماری جدی و عفونت است.
ازآنجایی‌که مصرف این دارو باعث خواب‌آلودگی می‌شود، پس از استفاده از آن، به‌هیچ‌وجه رانندگی و یا کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند انجام ندهید.
شما عزیزان باید بدانید که این داروها حاوی کدئین هستند، بنابراین اگر طولانی مصرف کنید ممکن است باعث وابستگی شما به آن شود.
حتماً این دارو را به همراه آب استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت دچار مشکلات گوارشی خواهید شد.
 

تداخلات دارویی قرص و شربت اکسپکتورانت با داروهای دیگر
هرچند اطلاعات جامع و کاملی در مورد تداخل قرص و شربت اکسپکتورانت با داروهای دیگر وجود ندارد، اما شما عزیزان باید بدانید که حتماً به پزشک داروهایی که مصرف می‌کنید را اطلاع دهید تا از عوارض آسیب‌های احتمالی شما را آگاه کند.

 

فراموشی یک دوز شربت اکسپکتورانت
اگر مصرف شربت اکسپکتورانت را در ساعت مقرر فراموش کردید، اگر به زمان دوز بعدی نزدیک است، صبر کنید و در دوز بعد آن را مثل همیشه مصرف کنید. اگر مدت کمی از دوره قبلی گذشته، می‌توانید آن را سریع مصرف کنید.

 

نظرات مردم در مورد شربت اکسپکتورانت
♦ برخی از افراد نظراتی در مورد این دارو دارند که در این مطلب از مجله جوان ایرانی بررسی می‌کنیم. شما عزیزان باید بدانید که به‌هیچ‌وجه نباید خوددرمانی کنید. اگر به پزشک مراجعه کنید و او برای شما این نوع قرص و شربت را تجویز کرد، به‌هیچ‌وجه در موارد مشابه از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است دچار عوارض بسیار زیادی شوید. نظرات مردم را در ادامه بیان می‌کنیم.

 

♦ فرد دیگری پیام داده خیلی سرفه می‌کنم، معمولاً سرفه‌های خشک بدون خلط دار می‌کنم. دکتر رفتم و داروهای زیادی مصرف کردم، اما هنوز هم سرفه می‌کنم. آیا شربت اکسپکتورانت برای من مناسب است یا خیر؟ پاسخ این است که اگر از آنتی‌هیستامین‌ها استفاده کنید، بسیار بهتر است. شما باید از مواد حساسیت‌زا و مواد شوینده، همچنین دود و هوای آلوده دوری کنید.

 

♦ یکی از بیماران پیام داده که من سیگار می‌کشم و همیشه سرفه می‌کنم، آیا شربت اکسپکتورانت برای من بهتر است یا برم هگزین مصرف کنم؟ پاسخ است که شما بهتر است سیگار خود را ترک کنید. برای ترک سیگار روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در همین مقاله از جوان ایرانی به صورت مفصل بحث خواهیم کرد. شما عزیزان باید بدانید که اکسپکتورانت و برم هگزین و شربت‌های این‌چنینی اثرات موقتی دارند.

 جوان ایرانی (irjavan.com)

♦ فرد دیگری نظر داده که من چیزی در گلویم گیر کرده است، آیا شربت اکسپکتورانت برای من مفید است یا خیر؟ پاسخ این است که هر دارویی باید تحت نظر پزشک مصرف شود شربت اکسپکتورانت نیز از این مقوله جدا نیست.

 

♦ یکی از بیماران پیام بده که من ۶۰ سال سن دارم، اما دو سه روز است که بسیار سرفه می‌کنم، برخی از اوقات احساس سرفه دارم اما نمی‌توانم درست سرفه کنم، آیا شربت اکسپکتورانت برای من مضر است یا مفید؟ پاسخ این است که اگر سرفه می‌کنید، مشکلی ندارد از این شربت استفاده کنید، اما قبل از آن به پزشک مراجعه کنید. به ویژه اگر تنگی نفس و تب دارید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

 

سخن پایانی
هرچند هیچ‌کس سرفه کردن را دوست ندارد و برای تمام مردم‌آزار دهنده است، اما گاهی اوقات لازم است که باکتری‌های اضافی از بدن به راحتی خارج شود. اینجاست که اهمیت خلط آورها مشخص می‌شود. مصرف اکسپکتورانت می‌تواند به پاک‌سازی راه‌های هوایی شما کمک فراوانی کرده و در کمترین زمان ممکن سرفه شما برطرف شود و احساس بهتری در زندگی داشته باشید. البته اگر سرفه شما مزمن شود یا نگرانی و عوارض دیگری همراه با سرفه ایجاد شود، حتماً با پزشک خود صحبت کنید‌.

پرینتر لیزری یا جوهرافشان؟

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

آیا تا به حال خواسته اید یک چاپگر بخرید؟ چاپگرها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که تقریباً در هر کسب و کار و هر محیطی مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه استفاده از آن به قدری گسترده است که گاهی اوقات می توان چندین نوع چاپگر را در یک سازمان یا موسسه خاص مانند انتشارات یا دفاتر روزنامه پیدا کرد. مهم ترین پرینترهای موجود در بازار که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند پرینترهای لیزری و جوهرافشان هستند. هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند و کاربرد خاصی دارند. مقایسه و بررسی تخصصی به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتر و بهتری داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را به زبان ساده توضیح دهیم.



مقایسه پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان

البته پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر کارایی تفاوت های زیادی دارند. اگرچه این دو چاپگر وظیفه چاپ را بر عهده دارند، اما عملکرد، هزینه نگهداری و حتی مزایا و معایب آنها متفاوت است. سوال اینجاست که چه عواملی این دو پرینتر را متمایز می کند؟ پرینترهای جوهرافشان یا لیزری چیست؟


چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگرهای جوهرافشان ماشین هایی هستند که قطرات بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می پاشند. این نوع چاپگرها عموماً قیمت مناسبی دارند و از نظر ظاهری جمع و جور هستند.

می توان از آنها برای چاپ متن و چاپ تصویر با رنگ بالا استفاده کرد. اکثر عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس های رنگی استفاده می کنند.

اما ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که این نوع پرینترها ممکن است قیمت مناسبی داشته باشند اما هزینه نگهداری و خرید کارتریج آن ها بالا خواهد بود.


پرینتر لیزری چیست؟

پرینترهای لیزری نیز ماشین چاپ هستند. با این تفاوت که روش چاپ کاملا متفاوتی نسبت به چاپگرهای جوهرافشان دارند. در واقع این نوع چاپگر داده هایی را که از کامپیوتر یا لپ تاپ دریافت می کند به کمک اسکن لیزری به کاغذ و کاست بدون کاغذ تبدیل می کند.

کارتریج های پرینتر لیزری به جای جوهر با یک ماده پودری به نام تونر کار می کنند. پودری است که روی کاغذ کشیده می شود و به کمک اسکن لیزر و الکتریسیته ساکن مدارک مورد نیاز روی آن چاپ می شود.

پرینترهای لیزری قیمت خرید بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان از همان مدل دارند. اما به همان نسبت، هزینه نگهداری کمتر و سرعت چاپ بالاتری دارند. بنابراین از نظر خرید مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.


از چه چاپگری استفاده می کنید؟

قبل از خرید چاپگر، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ اکثر مردم خرید چاپگر جوهر افشان را انتخاب می کنند. اما مشکل اصلی این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر جوهر افشان استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. اگرچه پرینترهای لیزری گران تر هستند، اما به نظر می رسد برای کسانی که از چاپگر خود کم استفاده می کنند گزینه بهتری باشد.

چاپگر لیزری مجهز به تونر است. اگر برای مدت طولانی از پرینتر لیزری خود استفاده نکنید، تونر بر خلاف جوهر خشک نمی شود.

با این حال، استفاده شما از چاپگر و نیاز شما به آن مهم است. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر رنگی با وضوح بالا دارید، چاپگرهای جوهرافشان به خوبی کار می کنند. اگر از چاپگر مشابهی استفاده می کنید، اما نیازی به چاپ رنگی ندارید، انتخاب یک چاپگر لیزری تک رنگ را فراموش نکنید.


چاپگر تک رنگ چیست؟

بدون شک نام چاپگرهای تک رنگ را بارها شنیده اید، بنابراین ممکن است از خود بپرسید که آیا آنها نوع خاصی از چاپگر هستند یا پرینترهای لیزری یا چاپگرهای جوهرافشان محسوب می شوند؟

چاپگر لیزری تک رنگ

چاپگرهای تک رنگ پرینترهایی هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگرها فقط به یک کارتریج مشکی نیاز دارند.

شما می توانید یک چاپگر تک رنگ در دو مدل جوهر افشان و لیزری با مارک های مختلف تهیه کنید.


چاپگر رنگی چیست؟

بر خلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارند. این چاپگرها حاوی تونر یا جوهر رنگی هستند و اغلب انتخاب خوبی برای چاپ عکس و تصاویر هستند. مانند چاپگرهای تک رنگ، می توانید این نوع چاپگر را در مدل های جوهر و لیزری پیدا کنید.

چاپگر جوهر افشان رنگی

نکته مهم: با وجود تمام این ویژگی ها، پرینترهای لیزری تک رنگ و پرینترهای جوهر افشان رنگی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

تفاوت بین چاپگر لیزری و رنگی

اگرچه چاپگرهای لیزری و جوهرافشان هر دو چاپ را پردازش می کنند، اما تفاوت هایی نیز دارند با دانستن این تفاوت ها، کاربران با توجه به نیاز خود یکی از این چاپگرها را انتخاب می کنند.



فناوری چاپ در پرینترهای لیزری و جوهرافشان

اولین تفاوتی که در مورد این دو چاپگر می توان به آن اشاره کرد، تکنولوژی ساخت آنهاست. چاپگرهای جوهرافشان با استفاده از نازل های مخصوص جوهر را روی کاغذ اسپری می کنند. جوهر مایع از نازل های میکروسکوپی عبور می کند و متن یا عکس را چاپ می کند.

پرینترهای لیزری اما از تونر استفاده می کنند که نوعی پودر است. پودر تونر دارای ذرات بسیار ریز است. این ذرات به دستگاه متصل شده و سپس با کمک غلتک های اتصال ذوب شده و به کاغذ می چسبند.

نکته مهم: بزرگترین مشکل پرینترهای جوهرافشان مربوط به فناوری جوهرافشان است. برخی معتقدند جوهر روی کاغذ به آرامی خشک می شود و مستعد لکه شدن است.

اما چاپگرهای جوهر افشان حرفه ای مانند چاپگرهای HP و Canon مجهز به سیستم تهویه جوهر هستند. با تشکر از این، آنها از این مشکل جلوگیری می کنند.

علاوه بر این کیفیت ساخت کاغذهای مخصوص چاپگر افزایش چشمگیری داشته و در نتیجه احتمال بازگشت جوهر به آنها کمتر شده است.

وضوح چاپ برای پرینترهای لیزری و جوهرافشان

وضوح چاپ نشان دهنده کیفیت چاپ است. این مقیاس بر حسب نقطه در اینچ محاسبه می شود. یعنی هر چه تعداد نقاط در اینچ بیشتر باشد، کیفیت چاپ بهتر است.


وضوح یا کیفیت چاپ

اکثر مردم بر این باورند که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ رنگی و چاپگرهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید بهترین وضوح چاپ را دارند.

شاید چند سال پیش این باور کاملا درست بود، اما به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون برند HP چاپگرهای لیزری شگفت انگیزی تولید کرده است که با وجود لیزری بودن، وضوح چاپ بسیار بالایی دارند، حتی مانند پرینترهای جوهرافشان.

حداکثر وضوح چاپ 1200 dpi در 1200 نقطه در اینچ است. بنابراین، هنگام خرید هر یک از این چاپگرها، به وضوح چاپ توجه کنید.


سرعت چاپ بر روی پرینترهای لیزری و جوهرافشان

چاپگر لیزری: این نوع چاپگر مخصوص مشاغلی است که نیاز به چاپ روزانه در حجم زیاد دارند. به همین دلیل سرعت چاپ بالاست. سرعت چاپ این نوع چاپگر 15 تا 100 صفحه در دقیقه است.

چاپگرهای جوهرافشان: چاپگرهای جوهرافشان سرعت چاپ پایین تری دارند و به دلیل سرعت پایین اغلب برای مصارف خانگی یا مجموعه های کوچک مناسب هستند. این نوع چاپگر 16 بار در دقیقه چاپ می کند.


حجم چاپ ماهانه در پرینترهای لیزری و جوهرافشان

پرینترها قطعا قطعات داخلی دارند که اگر بیشتر از حد معمول از آنها استفاده کنید می شکند. تولیدکنندگان چاپگر میزان بهینه کارکرد ماهانه پرینترهای خود را اعلام می کنند.

به طور کلی پرینترهای اچ پی یا کانن اعم از لیزری یا جوهرافشان توانایی تولید حجم بالایی در ماه را دارند.

البته وجود پر کردن مجدد با کیفیت و ظرفیت بالا نیز در حجم چاپ ماهانه نقش زیادی دارد. پرینترهای جوهر افشان سنگین می توانند تا 1000 صفحه در ماه چاپ کنند.

کارتریج های تونر معمولاً بزرگتر هستند. انتظار می رود چاپگر لیزری 3000 صفحه در ماه را بدون نیاز به تونر جدید چاپ کند.

نکته مهم: واحد درام را در نظر بگیرید: جدا از تونر، واحد درام نیز بر حجم چاپ ماهانه تاثیر می گذارد. هم تونر و هم درام مصرف می شود. در حالی که چاپگرهای جوهر افشان فقط به یک کارتریج برای جوهر نیاز دارند، دستگاه های لیزری به تونر و یک درام نیاز دارند.


انفجار کارتریج لیزری

درام پودر تونر را به کاغذ منتقل می کند. هر بار که کارتریج تونر را دوباره پر می کنید، بررسی کنید که آیا به یک درام جدید نیاز دارید یا خیر. اگر از پرینتر لیزری خود به خوبی استفاده می کنید، پس از 3 تا 4 بار شارژ مجدد کارتریج تونر، تنها به یک درام نیاز خواهید داشت.


مزایا و معایب پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته هر کدام از این چاپگرها مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر کدام بسته به کاربرد برای برخی از کاربران موثر و برای برخی دیگر بی اثر هستند. البته دانستن مزایا و معایب هر یک از آنها به شما درک عمیق تری از کار آنها می دهد. در زیر به برخی از مزایا و معایب مهم این دو چاپگر اشاره کرده ایم.


مزایای چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کوچک و سبک باشند و برای محیط‌های خانگی یا تجاری کوچک مناسب باشند.

آنها اسناد و عکس های رنگی را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

آنها نسبت به چاپگرهای لیزری مقرون به صرفه تر هستند.

آنها حق دارند به هر شکل کاغذی منتشر کنند.

پر کردن مجدد جوهر هزینه های چاپ را کاهش می دهد.



معایب پرینترهای جوهر افشان

به طور کلی هزینه خط، نگهداری و مراقبت زیاد است.

عملکرد آن کندتر از پرینترهای لیزری است.

فعالیت ماهیانه کمی دارد.

جوهر را می توان کشید و روی کاغذ پخش کرد.

پر کردن کارتریج بدون جوهر در دست امکان پذیر نیست.

از آنجایی که جوهر مایع است، اگر به طور مرتب از چاپگر جوهر افشان استفاده نکنید، جوهر داخل کارتریج به مرور زمان خشک می شود.

مزایای پرینترهای لیزری

سرعت چاپ آنها بسیار بالاست.

آنها قادر به چاپ با حجم و وضوح بالا هستند.

آنها هر ماه یک کار اولیه دارند.

تونر ارزان تر از جوهر است.

بر خلاف جوهر، تونر خشک نمی شود و دائمی است.

هزینه های تعمیر و نگهداری معقول است.

یک پرینتر لیزری الاغ

مشکلات در چاپ تصاویر و تصاویر رنگی پیچیده.

در مقایسه با چاپگرهای جوهرافشان، بزرگتر و سنگین تر است.

به نوع کاغذ حساس بوده و برخلاف پرینترهای جوهرافشان قابلیت چاپ بر روی هر نوع کاغذی را ندارند.

هزینه خرید اولیه آن بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.


نتیجه

اینکه کدام چاپگر را می خرید و استفاده می کنید کاملاً به کاربرد شما بستگی دارد. به عنوان مثال، هر چند وقت یکبار از چاپگر استفاده خواهید کرد، هزینه آن چقدر خواهد بود و برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ اما قبل از انتخاب، هزینه های نگهداری و تعمیر، قیمت فعلی چاپگر و برند آن را بررسی کنید و چاپگر مورد نظر را با توجه به خواسته و نیاز خود انتخاب کنید. این نکات بسیار مفید هستند و به شما کمک می کنند تا انتخاب های بهتری داشته باشید.

لینک مقاله: تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

چگونه مشاور کنکور شویم


برخورداری از مشاوره افراد با تجربه و آگاه در هر زمینه ای، سهم عمده ای در موفقیت فرد و دستیابی به نتیجه مطلوب دارد. مشاوره در آموزش و یادگیری نیز بسیار مهم است. مشاوران دانشجو افرادی هستند که به دانش آموزان کمک می کنند تا مشکلات تحصیلی و شخصی را حل کنند، برای امتحانات و کنکور آماده شوند، یادگیری را تقویت کنند، انگیزه دهند، استرس را از بین ببرند و در نهایت آنها را به هدف نهایی یعنی موفقیت تحصیلی و قبولی در آزمون برای برگزاری کنکور هدایت کنند. . . برای اینکه یک مشاور تحصیلی مناسب برای کنکور باشید باید نکات مهم را بدانید تا بتوانید این مرحله حساس را به خوبی پشت سر بگذارید. در ادامه، بیایید در مورد ویژگی ها و مسئولیت های یک مشاور خوب کنکور صحبت کنیم.


مشاوره امتحانی

امروزه مشاور تحصیلی به یکی از ارکان مهم نظام آموزشی تبدیل شده است. اگرچه هنوز در کشور ما و نظام آموزشی آن توجه چندانی به هدایت تحصیلی نمی شود و در مدارس بزرگ و کوچک فقط یک دستور برای همه دانش آموزان لحاظ می شود، اما وجود مشاور علاوه بر دانش آموزان نزدیک به کنکور بسیار حیاتی و مهم است. داوطلبان باید با یک مشاور خوب، ماهر و با تجربه در آزمون ورودی شرکت کنند.

مشاوران کنکور می توانند برنامه های خوبی در زمینه برنامه ریزی درسی، نحوه مطالعه، برنامه ریزی گام به گام، تعیین هدف، حضور در کنکور و ... به دانش آموزان ارائه دهند. مشاوران پذیرش علاوه بر مسائل تحصیلی، وظایف دیگری را نیز بر عهده دارند که اغلب به مسائل روحی و روانی داوطلب مربوط می شود.

در این مرحله حساس، دانش آموزان با مشکلات عدیده ای مانند از دست دادن روحیه و انگیزه، ناامیدی، فرسودگی روحی و روانی، افت تحصیلی، مشکلات شخصی، استرس و اضطراب امتحان یا مشکلات خانوادگی مواجه می شوند. داوطلب شوید و به او کمک کنید تا این مشکلات را حل کند.


وظایف مشاور کنکور

از طریق مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناخت و از فرصت های موجود نهایت استفاده را برد. مشاور تحصیلی که در زمینه کنکور فعالیت می کند می تواند دانش آموزان را به سمت رشته تحصیلی و دانشگاه مناسب راهنمایی کند و استعدادها و توانایی های آنها را به طور دقیق شناسایی کند.

مشاور تحصیلی باید با معلم، خانواده و کارکنان مدرسه ارتباط برقرار کند تا مشکلات تحصیلی، خانواده، افکار و احساسات افراد را حل کند.

مشاوران پذیرش علاوه بر توجه به نگرانی های دانشجویی، باید روابط دوستانه ای را با خانواده های متقاضیان خود نیز تقویت کنند. یک داوطلب کنکور در خانه و در کنار خانواده درس می خواند، بنابراین محیط خانواده و مسئولیت های والدین در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

به این ترتیب، ناظر پذیرش باید با خانواده دانشجو جلسه ای برگزار کند و مشکلات و مشکلات خانواده را که بر تحصیل تأثیر می گذارد و فرصت هایی را برای دانشجو فراهم می کند، در میان بگذارد.

خانواده و والدین نقش مهمی در افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی دارند و استرس کنکور را کاهش می دهند. خانواده ها سرعت رسیدن به اهداف تحصیلی دانش آموزان را تعیین می کنند. خانواده های بی انگیزه، ناآگاه و غیر فعال، دانش آموزان تیزهوش را کند می کنند. بنابراین در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم مشورت با والدین بسیار حائز اهمیت است.


صلاحیت مشاور آزمون ورودی

برای اینکه یک مشاور پذیرش خوب باشد، یک مشاور تحصیلی باید دارای تحصیلات مرتبط با رشته های آموزشی، مشاوره و روانشناسی باشد. این سوابق می تواند آکادمیک باشد یا دروس خصوصی باشد. علاوه بر این موارد، باید در مورد کنکور، روش های تست زنی، روش های قبولی در کلاس ها، جمع بندی و تجدید نظر در کلاس ها مطالعه زیادی داشته باشد و قسمت های مبهم و دشوار هر درسی را بشناسد و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

هر ساله سوالات کنکور با سال های قبل تفاوت چشمگیری دارد و طراحان سوالات مفهومی می پرسند که تنها با مطالعه دروس و کتاب های درسی نمی توان به آنها پاسخ داد.

مشاوران عزیز باید اطلاعات کافی در مورد نوع امتحان، کتب درسی و دروس داشته باشند و برای هر دانش آموز برنامه خاصی ارائه دهند. علاوه بر مطالب فوق، مشاوران باید در مباحث مشاوره و روانشناسی برای رسیدگی به مسائل عاطفی و خانوادگی مسلط باشند.


به طور کلی وظایف یک مشاور پذیرش عبارتند از:

مهارت ها، نقاط قوت و ضعف نامزد را بشناسید

سوابق تحصیلی خود را تست کنید

به دانش آموزان کمک کنید تا استعدادها و مهارت های خود را شناسایی کنند و زمینه هایی را انتخاب کنند که با نقاط قوت آنها مطابقت دارد

به نامزد کمک کنید تا یک برنامه آموزشی سفارشی و ساختاریافته بر اساس ویژگی های شخصی و شرایط زندگی خود ایجاد کند

تصحیح و رفع مشکلات روانی و عاطفی متقاضی که بر شکل و کیفیت تحصیل وی تأثیر می گذارد

یاد بگیرید که درس بخوانید، یادداشت برداری کنید، طرح کلی بنویسید و به سوالات تشریحی و کنترلی پاسخ دهید

آموزش روش های آزمون و بهبود مهارت های مدیریت زمان

ارائه راه های افزایش موفقیت در آزمون (آزمون های آزمایشی و آزمون های شبیه سازی)

ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان.

ایجاد امید، انگیزه و اعتماد به نفس در دانش آموزان

مشاوره و حمایت از والدین برای آماده سازی محیط آموزشی مناسب برای فرزندانشان

انواع آزمون ها و کتاب های مناسب برای دانش آموزان با توجه به وضعیت تحصیلی آنها معرفی می شود.

نکات مهم برای افزایش تمرکز و کارایی مغز را بیاموزید

شامل فعالیت های اضافی برای تقویت روحیه دانش آموزان مانند بازدید دوستانه، سفرهای کوتاه و ورزش.

کمک به دانش آموزان ترک عادت های بد مانند استفاده بیش از حد از تلفن و فضای مجازی

کمک و راهنمایی دانش آموزان برای تغذیه و خواب مناسب برای افزایش عملکرد ذهنی و حافظه

مهارت های کاهش استرس و تنظیم هیجانی را قبل و در حین امتحان آموزش دهید.

در پایان باید بگوییم که یک مشاور خوب پذیرش علاوه بر کمک به داوطلبان در قبولی در کنکور و کاهش مشکلات آنها، باید در نهایت از آنها فردی مستقل و توانمند بسازد تا با افزایش مهارت های لازم و یادگیری بهتر دانستن ، حتی بدون حضور ناظر. انشالله در درسش موفق و موفق باشه

منبع: https://pourdastmalchi.net/