لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

آنچه که باید درباره سرطان دهان بدانید

سرطان دهان می تواند در هر نقطه از دهان ، از جمله داخل گونه ها و لثه ها ظاهر شود. نوعی سرطان سر و گردن است. این نوع از سرطان اغلب در گروه سرطان دهان و حفره حلق قرار می گیرد. سرطان دهانه حفره پشت دهان و پوشش گلو را تحت تأثیر قرار می دهد.

طبق انجمن سرطان آمریکا (ACS) ، حدود 53000 آمریکایی در سال 2019 تشخیص سرطان دهان یا حفره حلق را دریافت خواهند کرد.

ACS می گوید: میانگین سنی در تشخیص 62 سال است ، اما حدود 25٪ موارد قبل از 55 سالگی اتفاق می افتد. زنان نسبت به مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. اما سن ابتلا به این بیماری نسبتا بالاست و در افراد میانسال اتفاق می افتد.

علائم سرطان دهان
در مراحل اولیه ، اغلب هیچ علامت و نشانه ای از سرطان دهان وجود ندارد. افراد سیگاری و کسانی که مشروبات الکلی مصرف می کنند، باید مرتباً به وسیله دندانپزشک معاینه شوند ، زیرا دخانیات و الکل از مهم ترین عوامل خطر ابتلا به سرطان دهان هستند. دندانپزشک ممکن است در مراحل اولیه علائم را تشخیص دهد. البته این امر قطعی نیست و ممکن است بسیاری از دندانپزشکان به این بیماری توجه نکنند.جوان ایرانی (irjavan.com)

پیش سرطان
علائمی که سرطان در نهایت ممکن است ایجاد شود شامل موارد زیر است:

لکوپلاکیا: لکه های سفید در دهان وجود دارد که با مالیدن فرد از بین نمی رود.

مناطقی از خطوط سفید با مرز قرمز ، احتمالاً همراه با زخم وجود دارد.

بسیاری از ضایعات دهانی ممکن است پیش سرطانی باشند. منظور آنها این نیست که کسی به سرطان مبتلا است ، اما افراد باید در مورد هرگونه تغییر در دهان با پزشک خود صحبت کنند.

نظارت بر تغییرات ممکن است به سرطان دهان در مراحل اولیه که درمان آن آسان تر است کمک کند. پس در صورتی که لکه ها و یا خطوط سفیدی را در دهان خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که در مراحل پیش سرطان باشید می توانید قبل از دیر شدن و سرطانی شدن دهان، اقدام به درمان کنید.

سرطان
اگر سرطان ایجاد شود ، ممکن است فرد متوجه شود. علائمی که ممکن است نشان دهنده سرطان دهان باشند عبارتند از:

لکه هایی روی مخاط دهان یا زبان ، معمولاً قرمز یا قرمز و سفید است
خونریزی ، درد یا بی حسی در دهان
زخم های دهان یا زخم هایی که بهبود نمی یابند
توده یا ضخیم شدن لثه یا پوشش دهان
لق شدن دندان بدون دلیل مشخص
پروتزهای بد تناسب
تورم در فک
گلو درد
احساس اینکه چیزی در گلو گیر کرده است
صدایی خشن
مشکل در جویدن یا بلعیدن
مشکل در حرکت دادن زبان یا فک

داشتن هر یک از این علائم به معنای ابتلا به سرطان دهان در فرد نیست ، اما ارزش آن را دارد که با پزشک معاینه شود. پس در صورتی که این علائم را مشاهده کردید، نگران نشوید و در فرصت مناسب به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید امروزه اکثر بیماری های سرطانی دارای درمان هستند.

رفتار
درمان به موارد زیر بستگی دارد:

محل ، مرحله و نوع سرطان
سلامت کلی فرد
سلامتی شخصی
همانطور که در ادامه توضیح می دهیم ، تعدادی گزینه وجود دارد.

عمل جراحی
یک پزشک ممکن است جراحی برای برداشتن تومور و حاشیه بافت سالم اطراف آن را توصیه کند. با این کار بافت سرطانی از دهان فرد خارج می شود. معمولا این نوع از جراحی بدون بیهوشی است.

جراحی ممکن است شامل برداشتن موارد زیر باشد:

بخشی از زبان
استخوان فک
گره های لنفاوی

اگر این روش درمانی به طور قابل توجهی ظاهر یا توانایی فرد در گفتگو یا غذا خوردن را تغییر دهد ، ممکن است به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد. البته این اتفاق در موارد نادر و زمانی که بیماری پیشرفت زیادی داشته است، بروز می دهد.

پرتو درمانی
سرطان های دهان به پرتودرمانی حساس هستند. این روش درمانی با استفاده از پرتوهای پرتوی ایکس با انرژی بالا یا ذرات تابشی به DNA داخل سلولهای تومور آسیب می رساند و توانایی تولید مثل آنها را از بین می برد.

تابش پرتوی خارجی: دستگاهی با پرتوهای تابشی منطقه آسیب دیده را هدف قرار می دهد.

براکی تراپی: جراح از سوزن های رادیواکتیو برای رساندن تابش به تومور داخل بدن استفاده خواهد کرد. یک پزشک ممکن است این موارد را برای افرادی که در مراحل اولیه سرطان زبان هستند توصیه کند.

عوارض جانبی پرتودرمانی در دهان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پوسیدگی دندان
زخم های دهان
خونریزی لثه
سفتی فک
خستگی
واکنش های پوستی
سوختگی
درمان احتمالاً در افرادی که سیگار نمی کشند یا قبلاً آن را ترک کرده اند ، موثرتر خواهد بود. افراد سیگاری باید برای دریافت این نوع درمان مدتی سیگار را ترک کنند تا به بهترین نتیجه برسند.

فرد مبتلا به سرطان دهان در مراحل اولیه ممکن است فقط به پرتودرمانی نیاز داشته باشد ، اما پزشک می تواند ترکیبی از آن را با سایر روش های درمانی برای کاهش خطر پیشرفت یا عود سرطان توصیه کند.

شیمی درمانی
اگر سرطان گسترده باشد ، پزشک ممکن است ترکیب شیمی درمانی با پرتودرمانی را توصیه کند.

شیمی درمانی شامل استفاده از داروهای قدرتمندی است که به DNA سلول های سرطانی آسیب می رسانند. این داروها توانایی تولید مثل و گسترش سلول ها را تضعیف می کنند.

داروهای شیمی درمانی سلول های سرطانی را از بین می برند ، اما گاهی اوقات می توانند به بافت سالم نیز آسیب برسانند. این مورد می تواند منجر به عوارض جانبی شدید شود.

این تأثیرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خستگی
تهوع و استفراغ
ریزش مو
ضعف سیستم ایمنی بدن
افزایش خطر ابتلا به عفونت
این عوارض معمولاً پس از پایان درمان توسط فرد از بین می روند. اما مدتی زمان می برد تا بهبودی حاصل شود. می توان از درمان های جانبی برای سرعت بخشیدن به درمان استفاده کرد.

هایفوتراپی درمانی
در این تکنیک نوظهور ، پزشک ناحیه دمای طبیعی قسمت سرطانی دهان را افزایش می دهد تا سلولهای سرطانی آسیب ببیند و از بین ببرد.

این روش درمانی همچنین می تواند باعث افزایش حساسیت سلولهای سرطانی به پرتودرمانی شود. یعنی می توان ابتدا از این روش استفاده کرد و سلول های سرطانی را تضعیف نمود و سپس با پرتودرمانی سلول های سرطانی را با عوارض کمتر از بین برد.

علل سرطانی شدن دهان
سرطان زمانی اتفاق می افتد که یک تغییر ژنتیکی در بدن منجر به رشد سلول ها بدون کنترل شود. با ادامه رشد این سلولهای ناخواسته ، تومور ایجاد می کنند. با گذشت زمان ، سلول ها می توانند به سایر قسمت های بدن مهاجرت کنند و به آن ها آسیب برسانند.

حدود 90٪ سرطانهای دهان از نوع سرطان سلول سنگفرشی هستند. آنها از سلولهای سنگفرشی که لب ها و داخل دهان را پوشانده اند شروع می شوند.

5 مثال از ابراز احساسات با زبان بدن


با مقاله دیگری در مقاله زبان بدن موسسه آیا در خدمت شما هستیم. برای اینکه دیگران بدانند چه احساسی دارید، لازم نیست چیزی به آنها بگویید. آیا تا به حال مجسمه رادین متفکر دیده اید؟ همان تصویر معروف دست زیر چانه و نگاه کردن به پایین است. اگر فکر می کنید که این تصویر یک شخص واقعی است و می خواهید در مورد افکار او فکر کنید، شکی نیست که این فردی است عمیق، در افکار و احساسات خود، بسیار متفکر.

فقط با استفاده از زبان عاطفی بدن او متوجه شدیم که چه احساسی دارد. حال کودکی را تصور کنید که پاهایش روی زمین، اشک در چشمانش حلقه زده و مشت هایش را گره کرده است. این کودک با استفاده از این حالات بدنی سعی دارد حال بد خود را به شما نشان دهد. اگر بخواهیم شفاهی صحبت کنیم، باید بگوییم، حتی اگر بخواهی پنهانش کنی، بدنت همیشه احساست را نشان می دهد. در مقاله بعدی «۵ نمونه از ابراز احساسات در زبان بدن» با ما همراه باشید.

"بدن شما آنچه را که در درون شما می گذرد مانند یک فیلم نشان می دهد"

اکنون برای درک بهتر این موضوع، بدن خود را به عنوان یک صفحه فیلم در نظر بگیرید. یک فیلم اطلاعاتی را به بیننده منتقل می کند یا پیامی را عمدا به بیننده منتقل می کند. تصور کنید اطلاعاتی که باید منتقل شود در درون شماست و بدن شما ابزاری است که این اطلاعات را مانند یک فیلم به بیننده منتقل می کند. هنگامی که مضطرب، شاد، هیجان زده، نگران یا افسرده هستید، بدنتان آنچه را که در درون شما اتفاق می افتد مانند یک فیلم نشان می دهد.

زبان بدن شما به جای شما صحبت می کند.

با مجموعه دیگری از زبان بدن از مدرسه کسب و کار آیا آماده خدمت رسانی به شما هستیم. قدمت زبان بدن به قدمت انسان هاست، زیرا مردم از بدو تولد و سال ها پیش با استفاده از زبان بدن ارتباط برقرار کرده اند، اما علم زبان بدن علمی است که تنها 60 سال قدمت دارد. قبل از آغاز قرن بیستم، کار بسیار کمی روی تشخیص و تجزیه و تحلیل سیگنال های زبان بدن انجام می شد و افراد کمی اطلاعات دقیق در مورد زبان بدن داشتند. اولین آثار شناخته شده در مورد زبان بدن،

کتاب "زبان طبیعی دست ها" توسط جان بولور نوشته شد و در سال 1644 منتشر شد. قبل از قرن نوزدهم، تنها زمینه ای که زبان بدن در آن اهمیت داشت، هنر بود، جایی که معلمان و کارگردانان تئاتر به بازیگران و دانش آموزان آموزش می دادند که چگونه احساسات را بیان کنند. بینایی از طریق حرکات بدن و انتقال آنها به مخاطب. در قرن نوزدهم، چارلز داروین در کتاب خود با عنوان «بیان احساسات در انسان و حیوانات» از حالات چهره حیوانات نیز برای بیان عواطف آنها استفاده می کرد که بعدها اساس گرایش گوش شناسی، یعنی مطالعه حیوانات شد. رفتار - اخلاق

از 60 سال پیش تاکنون، محققان و روانشناسان به بررسی دقیق اجزای زبان بدن پرداخته اند که خود جزء گروه بزرگی به نام «رفتارهای غیرکلامی» است. زبان بدن راهی برای ارتباط غیرکلامی است، برای درک آن می توانید سکوت کنید و از حرکات و ژست های بدن برای انتقال مفهوم خود به بدن دیگر استفاده کنید.

اگر این کار را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که می توانید پیام خود را در سکوت منتقل کنید. در مقاله بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه از طریق اعمال و فعالیت های مختلف افکار، احساسات و رفتار یک فرد را درک کنید و زبان بدن چگونه می تواند به شما بگوید. پس با ما همراه باشید.

نحوه انتقال پیام از طریق زبان بدن

وقتی غارنشینان پس از سال ها استفاده از بدن خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر، کشف کردند که چگونه صداها را از گلوی یکدیگر تشخیص دهند، زندگی آنها دشوارتر از قبل شد. قبل از شروع ارتباط با کلمات، به شدت به بدن خود متکی هستند. غارنشینان به طور غریزی می‌دانستند که برای مثال ترس یا تعجب شدید، عشق و گرما، ناراحتی یا گرسنگی، هر کدام به حالت‌ها و حرکات بدنی متفاوتی نیاز دارند. در گذشته که ارتباط شفاهی وجود نداشت، همه چیز بسیار ساده بود و هیچ مشکل روحی و روانی وجود نداشت.

حرکات بدن انسان بدون توجه به نیاز به تایید از طریق زبان گفتاری احساسات و عواطف ما را بیان می کند. همه باید در زندگی شخصی و کاری خود به زبان بدن خود توجه زیادی داشته باشند، زیرا رفتار غیرکلامی و زبان بدن شما می تواند ناخواسته بیشتر از آنچه که تصور می کنید در مورد احساسات، حالات و افکار شما آشکار کند. می خواهید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید.

پروفسور آلبرت محرابیان، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، مطالعه ای در مورد زبان بدن انجام داد:

در ارتباطات بین فردی، 55 درصد از پیام ها از طریق زبان بدن منتقل می شود که نشان می دهد ژست ها بیشتر از کلمات صحبت می کنند. "

به ژست‌های  دوره آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی زیر توجه کنید که همگی پیامی برای دیگران هستند که تشخیص آن‌ها می‌تواند تأثیر عمیقی بر تعاملات شما داشته باشد:

اونی که بهت اشاره میکنه

یک آغوش بسیار صمیمانه و گرم

مردی که انگشتش را برایت تکان می دهد.

کودکی که به اصطلاح لب هایش را برداشته اند.

مرد عاشقی که به معشوقش اخم می کند.

چهره های داغ و نگران مادر و پدر

یک لبخند مشتاقانه از طرف یکی از دوستان یا همکارانتان

کسی که دستش روی قلبش باشد.

شخصی در میان جمعیت می ایستد و دستش را روی سینه می گذارد.

شخصی که در حین مذاکره دست هایش را به هم می مالد.

اونی که وقتی باهات حرف میزنه چشماش رو میچرخونه و مستقیم بهت نگاه نمیکنه.

حتی اگر نمی خواهید احساسات خود را بیان کنید، بدن شما آنها را نشان می دهد. در این مقاله 5 مثال از ابراز احساسات از طریق زبان بدن ارائه شده است.

برای درک بهتر مبحث 5 مثال بیان احساسات به زبان بدن به مثال های زیر توجه کنید:

زبان بدن احساس ناامنی می کند

افرادی که احساس ناامنی می کنند یا اعتماد به نفس ندارند، برای کنترل احساسات و آرامش خود، خود را لمس می کنند. آنها حرکاتی را انجام می دهند تا پیشانی خود را بمالند، سینه خود را لمس کنند، انگشتان خود را جلوی لب های خود قرار دهند یا آنها را به هم بمالند. این کارها را برای دلداری خود انجام می دهند. این افراد با این اقدامات سعی در ایجاد آرامش و امنیت دارند که ندارند، غافل از اینکه این کارها بدترین ها را به نمایش می گذارد و عموم مردمی که دانش زبان بدن را دارند که امروز کم نیست، به راحتی می توانند درک کنند. که این شخص احساس ناامنی می کند.

اعتقاد به زبان بدن

خارج از روابط اجتماعی، مذهبی ها و مؤمنان در مناسک دینی خود گروه های خاصی را تشکیل می دهند. هنگامی که مسیحیان مؤمن می خواهند وارد کلیسا شوند، انگشتان خود را در آب مقدس قرار می دهند و آنها را مانند صلیب روی بدن حرکت می دهند. یهودیان مانند بسیاری از پیروان ادیان دیگر قبل از ورود به خانه مزوزه (آیات تورات) را لمس می کنند. ما مسلمانان هنگام نماز زانو می زنیم و رو به قبله تعظیم می کنیم. افراد ادیان و مذاهب مختلف برای احترام به فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم خود این کار را انجام می دهند.

زبان بدن شاد

کسانی که در حالت شادی و شادی هستند دوست دارند نفس عمیق بکشند و حرکات مختلفی را با بازوان دراز از هر طرف انجام دهند. تصور کنید یک بازیکن فوتبال به یک گل ضربه می زند. برنده یک مدال، برنده شدن در یک مسابقه، یا برنده شدن. ما اغلب ورزشکاران را با دستان دراز می بینیم. سر به عقب پرتاب شد. دهان باز است و چشم ها پر از شادی

زبان بدن احساسی ناراحت کننده

حالا فوتبالیستی را تصور کنید که پنالتی را از دست می دهد یا مغازه داری که با حساب و کتاب خود سر و صدا ندارد. با کارمندی که مشکلات مسئولیت دارد. این افراد اغلب سر خود را به پایین آویزان می کنند یا دست های خود را دور گردن خود می گیرند. پایین آوردن سر نشان دهنده ناراحتی و ناراحتی فرد است و سعی می کند با حلقه کردن دستانش به دور گردن او را آرام کند.

زبان بدن ناامیدی

حتماً مردمی را دیده اید که بی احتیاط راه می روند و چشمانشان پایین است. این موقعیت ها نشان می دهد که این افراد ناامید، افسرده و دارای دید منفی هستند. از طرفی افرادی که خوب فکر می کنند با راه رفتن فعال، با چشمانی گرم، راست ایستادن افکار و عقاید خود را نشان می دهند که این افراد را بسیار جذاب می کند. البته هر سر پایین به معنای افسرده بودن فرد نیست. این حالت گاهی اوقات می تواند به معنای تفکر برای به خاطر سپردن موضوع یا کسب اطلاعات باشد. معمولاً افرادی که به سختی فکر می کنند، مانند مجسمه رودن، سر خود را در دست یا انگشتان خود قرار می دهند و سر خود را پایین نگه می دارند.

به زبان عاطفی بدن خود توجه کنید

یک زن موفق در مدیریت آیتم ساز رادیو  در سانفرانسیسکو داستانی در مورد زبان بدن گفت که می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم:

او در مورد زبان عاطفی بدن در یک کنفرانس معروف گفت: همسرم همیشه به من می گفت که مردم معمولا از زبان بدن خود استفاده می کنند تا ببینند و نسبت به آنچه طرف مقابل حضور دارد واکنش نشان دهند، اما من مخالفم. تنها به دفترم رفتم، وارد دفترم شدم و در دفتر را بستم. پشت میزم نشستم و به حرف های همسرم فکر کردم. بعد از اینکه به هوش آمدم حدود یک ربع در افکارم ماندم. در این ربع روی صندلیم دراز کشیدم، پشتی صندلی رو به عقب بود، در حالی که سرم به سمت بالا متمایل بود، یک دستم دور بدنم پیچیده بود تا از آرنج دیگر حمایت کند.

چانه اش را روی انگشت شستش گذاشت و گونه اش را با انگشت اشاره اش نوازش کرد. در آن لحظه دیدم که زبان بدنم بیانگر درونم است و به همین راحتی حرف های همسرم مورد هجوم قرار گرفت. در همان لحظه این ضرب المثل معروف به ذهنم خطور کرد. اگر در جنگل کسی نباشد که صدای افتادن درخت را بشنود، فریاد می زند.

اهمیت دوره زبان بدن در موفقیت اجتماعی و فردی بسیار بیشتر از آن است که ما بدانیم. زیرا با یادگیری اصول و روش های استفاده بهتر و قدرتمندتر از زبان بدن می توانید احساسات خود را به طرف مقابل منتقل کنید. به خصوص اگر شما به عنوان یک مذاکره کننده حرفه ای قصد ارائه محصول یا خدمات را دارید.

در اینجا داستان دیگری در مورد زبان بدن وجود دارد:

آرمان و سامیه 10 سال است که ازدواج کرده اند و یک دختر 6 ساله به نام سارا دارند. هر بار که سالگرد ازدواج این دو فرا می رسد، آرمان وسط مهمانی آرزویی می کند و با جمعیت روبرو می شود و از دیدار با سومیا ابراز خوشحالی و رضایت می کند و برای همه همین عشق را آرزو می کند. در طول مراسم حرکات دیگری نیز انجام می دهند.

مثلاً وقتی به سمت دخترش خم می شود تا به حرف های دخترش توجه کند، محبت و صمیمیت شگفت انگیزش را با او نشان می دهد یا وقتی با دخترش بازی می کند، دست دخترش را می گیرد و می چرخاند تا او را تشویق کند. - او به شما روحیه داد. همه. در همین حین سرش را کمی بالا آورد و به عقب پرت کرد. وقتی به سمت همسر سامیه برگشت تا به او نگاه کند، چشمانش آرام شد و لبخندی نرم روی لبانش نقش بست.

آیا واقعاً توانایی کنترل احساسات خود را دارید؟ پیشنهاد می کنیم یک بار در آزمون هوش الکترونیک شرکت کنید تا متوجه شوید تا چه اندازه در مدیریت احساسات کنترل دارید.

زبان بدن در ارتباطات عاطفی

خواندن زبان بدن در روابط عاطفی یکی از سرفصل های درس زبان بدن و مطالعات صورت می باشد. زبان بدن ارتباط غیرکلامی است که ما آگاهانه یا ناخودآگاه از آن استفاده می کنیم. این ارتباط غیر کلامی شامل ارسال و دریافت سیگنال های غیر کلامی است. تا جایی که افراد حتی زمانی که با هم صحبت نمی کنند با حرکات چشم، دست و بدن به یکدیگر سیگنال می فرستند. زبان بدن یکی از مهمترین مؤلفه های ارتباطات و تعامل اجتماعی انسان است.

آیا می دانستید زبان بدن در روابط عاطفی نیز موثر است؟

اولین نفری باشید که این راز را به اشتراک می گذارد! می توانید خواسته های درونی افراد را تا حدودی از زبان بدن آنها درک کنید. به عنوان مثال، اکثر مردم در سراسر جهان عمدا یا گاهی ناآگاهانه از زبان بدن استفاده می کنند تا کسی را که دوست دارند تحت تاثیر قرار دهند یا نظر کسی را تغییر دهند. بنابراین، باید توجه داشته باشید که برخی از این علائم برای بسیاری مشترک است و نشان دهنده احساسات خاصی است.

برای یک مثال خاص در یک رابطه عاشقانه، اگر فردی زیاد به شما نگاه کند، در واقع سعی دارد علاقه و توجه خود را به شما نشان دهد. یا اگر فردی که با او صحبت می کنید سعی می کند نگاه او را بدزدد، مطمئن شوید که نمی خواهید با او صحبت کنید. در این راستا به شما نشانه هایی می گوییم که نشان می دهد عاشق شده اید.

تشخیص چشم ها

چشم ها یکی از واضح ترین قسمت های بدن هستند که می توانند عشق را دریافت کنند، اگر با شریک زندگی خود بیرون بروید، به چشمان او گوش دهید، عاشقان هنگام ملاقات با شریک زندگی خود مستقیماً به او نگاه می کنند. مردم می توانند نشان دهند که در انتخاب خود تردید دارند. چشم عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد چشم‌های درخشان و درشتی دارد و این تصور را به وجود می‌آورد که خیس است یا گریه می‌کند.

کلید کاراکتر

مردان عاشق در همه شرایط به زنان اولویت می دهند و در مسائل مهم با آنها مشورت می کنند و همیشه با زنان خود مانند یک جنتلمن رفتار می کنند. از این نشانه ها می توانید عشق واقعی را پیدا کنید و بفهمید که رفتار همسرتان با شما از روی عشق است یا تحصیلات خانوادگی!

نمونه هایی از مردان لال عاشق

برخی از مردان شادی خود را پشت سخنان آزاردهنده و آزاردهنده خود پنهان می کنند، شاید این مردان برای کسب درآمد به حال خود رها شوند، اما عملکرد آنها به زنانشان ثابت می کند که خوشحال هستند. این نوشته های مردانه اغلب با خشونت آمیخته می شود، اما به مرور زمان زنان به این نوع نوشته ها عادت کرده اند.

دست های ناگفتنی

دست های عرق کرده از ترس و اضطراب، بازی با اشیاء دستی و استقبال با آغوش باز نشانه های عاشق شدن مرد است. آمدن نامزدتان با آغوش باز به سمت شما نشانه علاقه او به شما و آمدن با دستان بسته نشانه آن است که او خلوت شما را نمی خواهد.

پس از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که زبان بدن و حالات چهره در زندگی شخصی بسیار مهم است. اگر می خواهید مهارت های زیادی را از این دوره کسب کنید، می توانید با مراجعه به این لینک در کلاس های زبان بدن و شخصیت شناسی مدرسه کسب و کار آیا ثبت نام کنید و این دوره ارزشمند را بیاموزید.

چند نکته در مورد دندانپزشکی کودکان



رفتن به مطب دندانپزشکی همیشه برای کودکان ترسناک و سخت بوده است. می توان گفت، کودکان از رفتن به مطب دندانپزشکی متنفرند و بیشتر آنها با دندانپزشک خود در آنجا همکاری نمی کنند. هنگامی که معاینه اولیه پزشک شروع می شود، کودکان خردسال شروع به گریه و غش می کنند که مانع از درمان آنها می شود. البته زمانی که این شاخه از دندانپزشکی را انتخاب کردند، دندانپزشکان کودکان آموزش های لازم را در مورد نحوه برخورد با این کودکان دریافت کردند و تمام تلاش خود را می کنند که با یک یادداشت بد در مورد آنها به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. این موضوع و ایجاد فضایی که کودک کمتر ترس داشته باشد و بیشتر با پزشک ارتباط برقرار کند باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مقاله به این خواهیم پرداخت که دندانپزشک اطفال و مطب دندانپزشکی کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

دندانپزشک اطفال چه می کند؟

دندانپزشک اطفال مسئول مراقبت و درمان مورد نیاز کودکان از دوران نوزادی تا بزرگسالی است. دندانپزشک پس از اتمام دندانپزشکی عمومی به تحصیل، کار بالینی و تجربه خود در تخصص دندانپزشکی اطفال ادامه می دهد تا آمادگی لازم را برای رفع نیازهای این گروه سنی به دست آورد.

دندان های شیری در 6 ماه اول زندگی رشد می کنند و اولین دندان های شیری در 6-7 سالگی شروع به افتادن می کنند. کودکان در هنگام رویش دندان های شیری و زمانی که دندان های دائمی جایگزین آنها می شود، مستقل از بهداشت دهان و دندان زندگی می کنند و در نتیجه به دلیل پوسیدگی و بیماری های دهان به دندانپزشک اطفال مراجعه می کنند.

یک دندانپزشک اطفال باید بتواند مراقبت های بهداشتی دهان و دندان را برای کودکان به شرح زیر ارائه دهد:

معاینه دهانی نوزادان و ارزیابی خطر پوسیدگی مادر و کودک

مراقبت های پیشگیرانه از جمله تکنیک های تمیز کردن و توصیه های تغذیه ای

تعمیرات دندانی و مشکلات دندانی

مشاوره، پیشگیری و درمان به موقع در مواردی که نیاز به ارتودنسی دارند

التیام و رفع صدمات و آسیب های دندانی

خدماتی مانند فلوروتراپی، بستن جزئی، پالپوتومی و پالپکتومی (برداشتن پالپ و درمان ریشه دندان های شیری)، روکش ها و غیره.

دندانپزشکی کودکان باید چه محیطی را برای کودکان فراهم کند؟

رفتار دندانپزشک با کودک بسیار مهم است. دندانپزشک باید تعامل زیادی با کودک داشته باشد و سعی کند ایمنی او را تضمین کند. باید فضایی با رویکرد گرم و صمیمی ایجاد کرد تا کودک بتواند به او اعتماد کند و نگران نباشد. همچنین برخورد بقیه کارکنان کلینیک یا مطب نیز بسیار مهم است. از لحظه ورود کودک به کلینیک باید شرایطی فراهم شود تا کودک احساس آرامش کند. یک دندانپزشک اطفال خوب زمان کافی را صرف ارتباط با بیمار خود می کند و با دقت و حوصله سعی در انجام معاینات، درمان ها و مشاوره های لازم دارد.

برخی از کودکان در اولین مراجعه به کلینیک رفتارهایی مانند پرخاشگری و گریه به دلیل ترس یا استرس از خود نشان می دهند. این رفتارها کاملا طبیعی است، اما نکته مهم این است که دندانپزشک باید بداند که چگونه کودک را آرام کند و شکاف را به روشی درست کم کند. همانطور که قبلا ذکر شد، دندانپزشکان اطفال آموزش های لازم را در مورد نحوه درمان و ارتباط با کودکان می بینند.

کلینیک دندانپزشکی کودکان چه شرایطی باید داشته باشد؟

بسیار مهم و تعیین کننده است که کودک برای اولین بار برای معاینه به مطب دندانپزشکی بیاید. فضایی که کودک در آن قدم می گذارد نباید آنقدر بزرگ باشد که ترس ایجاد کند. محیط کلینیک دندانپزشکی کودکان باید به طور خاص برای کودکان طراحی و ساخته شود. این بدان معناست که باید رنگ های شاد، تزئینات جالب برای کودکان وجود داشته باشد و وسایل بازی و سرگرمی برای آنها فراهم شود. کودکان نباید احساس کنند که در حال ورود به مکانی ترسناک هستند و هر لحظه به فکر فرار از آن نباشند. بلکه باید چنین شرایطی فراهم شود تا کودک با کمال میل برای نوبت بعدی به کلینیک برود.

طراحی خوب مطب دندانپزشکی شامل نور مناسب است. سطح روشنایی نه آنقدر کم است که کودک بترسد و نه آنقدر زیاد که اضطراب او را افزایش دهد.

نکته دیگر استفاده از رنگ های آرامش بخش است. رنگ های روشن و قرمز باعث ایجاد احساس ترس و خطر در کودک می شود. اما رنگ هایی مانند سبز، زرد و آبی آرامش را ایجاد می کنند و محیط را دلپذیرتر می کنند. عکس افراد مشهور کارتونی باید روی دیوارها کشیده شود. کودکان با دیدن افراد آشنا احساس آرامش می کنند. بنابراین، این نوع طرح ها می توانند آنها را قادر به انجام جراحی یا معاینات دندانپزشکی کنند.

نقش خانواده در آماده سازی کودک برای اولین معاینه دندانپزشکی

والدین کودک باید بهترین دندانپزشک اطفال را که علاقه مند به کار با کودک است انتخاب کنند. دندانپزشک باید در مقابل رفتار غیرمنتظره کودک صبور باشد. بنابراین اولین وظیفه والدین یافتن کلینیک یا مطب دندانپزشکی است که استانداردهای لازم را داشته باشد و محیط مناسبی را برای کودکان فراهم کند.

قدم بعدی این است که والدین قبل از مراجعه به کلینیک با فرزند خود صحبت کنند و مقدمات لازم را انجام دهند آنها باید به کودک دیدگاه مثبتی در مورد نیاز به مراجعه به دندانپزشک بدهند همچنین باید مراقب کلماتی که در مکالمه به کار می برند باشند از به کار بردن کلماتی که بار منفی و ترس در کودک ایجاد می کند خودداری کنید و هرگز در این زمینه از خاطرات تلخ خود صحبت نکنید. ایجاد ذهنیت مناسب در مورد دندانپزشکی گامی در این مسیر است

لطفا به این نکات توجه کنید:

قبل از رفتن به کلینیک از استراحت کافی کودک خود اطمینان حاصل کنید. کودک نباید از انجام اقدامات دندانپزشکی خسته شود.

برای رفتن به کلینیک یا مراجعه به پزشک به فرزندتان پولی ندهید. اما اگر خوب رفتار کرد، هدیه را پاداش در نظر بگیرید.

اگر کودک شما بیماری خاصی مانند آسم، بیماری قلبی، صرع، دیابت، عقب ماندگی ذهنی و غیره دارد، آن را از دندانپزشک پنهان نکنید. زیرا می تواند در روند درمان کودک شما اختلال ایجاد کند. لازم است دندانپزشکان و دستیاران مطب آمادگی لازم را از قبل برای مواجهه با این شرایط داشته باشند. همچنین به دندانپزشک بگویید که کودک شما دقیقا چه داروهایی را در طول روز مصرف می کند.

اما هنگام مراجعه به کلینیک کودکان یا مطب دندانپزشکی چه باید کرد؟

از این نظر مهم ترین نکته اعتماد کامل پزشک و کادر درمان کلینیک دندانپزشکی است. به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید در کار پزشک دخالت کنید. این را بدانید که تمام مراحل کنترل رفتار کودک بر اساس اصول روانشناسی کودک است و جای نگرانی نیست. بنابراین اگر دیدید که لحن و حجم صدای دندانپزشک تغییر می کند، رفتار کودک را محدود می کند یا از او می خواهد با بیمار اتاق را ترک کند، نگران نباشید و نگران نباشید.

اگر می خواهید موضوعی مربوط به درمان یا مشکلات پزشکی و دندانی کودکتان را با دندانپزشک در میان بگذارید، به صورت خصوصی و نه جلوی کودک با دندانپزشک صحبت کنید.

انتخاب مراحل درمان و روش درمان را به دندانپزشک بسپارید و در این موضوع دخالت نکنید. به طور کلی بهتر است در جلسات اول درمان هایی روی کودک انجام شود که باعث درد و ناراحتی نشود.

به طور کلی، ما هر کاری که می توانیم انجام می دهیم تا از موقعیتی که شما و فرزندتان برای همیشه با مراجعه وحشتناک به دندانپزشک مواجه نشوید، جلوگیری کنیم.
مراجعه به مرجع: https://drsheidaclinic.com/

6 ویژگی کلیدی بهترین متخصصان مغز و اعصاب


البته همه ما با کمی تحقیق می توانیم بهترین داروساز تهران را در نزدیکی خود پیدا کنیم. بسیاری از افراد وقتی با مشکل روانی مواجه می‌شوند، بدون دانش کافی به نزدیک‌ترین متخصص اعتماد می‌کنند، اما حقیقت این است که مانند همه حرفه‌ها، عصب‌شناسان نیز کار می‌کنند. از آنجایی که برای حفظ سلامت روان به کمک این پزشکان نیاز داریم، یافتن و انتخاب بهترین گزینه موضوع بسیار مهمی است. سپس شما را با یک فوق تخصص مغز و اعصاب در تهران آشنا می کنیم. با ما بمان.

توابع بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

متواضع باشید: هیچ چیز خطرناک تر از پزشکی نیست که فکر می کند کلید درمان شما در دستان اوست و می تواند با یک گفتگوی ساده مشکل شما را درک کند. سلامت روان انسان بسیار پیچیده است و یک متخصص مغز و اعصاب خوب باید از این پیچیدگی آگاه باشد. به عنوان یک تشخیص، باید وضعیت شما را شناسایی کند و قسمت تاریک ذهن شما را نشان دهد. تنها در این صورت است که روان درمانی برای شما مفید خواهد بود. بنابراین، به دنبال حرفه ای باشید که از صرف وقت با شما نترسد و سعی کنید مشکل را به خوبی درک کنید. یک متخصص خوب همیشه به دنبال به روز رسانی دانش خود است و هراسی از کنار گذاشتن داروهای قدیمی در زمان مناسب ندارد.

به دقت توجه کنید: در فرآیند مشاوره، گوش دادن و درک کامل مهم ترین دغدغه ها و نیازهای مشتری برای رفع آنها ضروری است. از این منظر توجه ویژه به نشانه ها و موضوعات مطرح شده توسط مراجع بسیار حائز اهمیت است، زیرا برخی از عصب روانشناسان به دلیل تجربه اندک از ادراکات و تحصیلات خود به عنوان مرجع اولیه استفاده می کنند. این مشکل باعث می شود که به جزئیات ذکر شده توسط مراجع توجه نکنند، در حالی که این نکات سرنخ های مهمی را پنهان کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای شناخت بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران اینجا کلیک کنید، همچنین می توانید به سایت پزشکان مراجعه کنید و بهترین پزشکان در این زمینه را بشناسید تا بتوانید بهترین پزشک را برای خود انتخاب کنید.

توانایی در نظر گرفتن عوامل متعدد: تشخیص دقیق، چرخه خواب و کیفیت، فعالیت بدنی، عادات غذایی و عوامل استرس زا در زندگی فرد باید به طور کامل در نظر گرفته شود. بسیاری از ناتوانی های جسمی با ناتوانی های ذهنی مرتبط هستند. به همین دلیل، یک متخصص مغز و اعصاب با تجربه قبل از تشخیص، چندین آزمایش فیزیکی از جمله آزمایش خون را تجویز می کند. اختلالاتی مانند کمبود ویتامین D و کم کاری تیروئید می تواند علائمی شبیه افسردگی ایجاد کند.

در دسترس بودن: یکی از مهمترین ویژگی های یک متخصص مغز و اعصاب، در دسترس بودن و تمایل به پاسخگویی به لحظات مهم و توانایی مراقبت از مراجعین است. از آنجایی که نقش این پزشک محافظت از ذهن مردم است،

حفظ اطلاعات مشتری: متأسفانه برخی از متخصصان سوابق و اطلاعات بیمار را به درستی ذخیره نمی کنند. از آنجایی که روان درمانی اغلب چندین جلسه طول می کشد، برای درمانگر مهم است که از بحث هایی که در طول جلسه انجام می شود یادداشت برداری کند تا بتواند آنها را به نقشه ارسال کند. ذهن بیمار. علاوه بر این، سوابق پزشکی باید در طول درمان نزد خانواده بیمار نگهداری شود.

یک جلسه حرفه ای داشته باشید: از آنجایی که افراد زیادی با مشکلات مختلف به روانشناس مراجعه می کنند، درمانگر باید مکان امنی را برای مراجعان فراهم کند تا بتوانند بدون اضطراب خود را ابراز کنند. آنها باید بتوانند اعتماد مسئولان را جلب کنند و اسرار مردم را در مکانی امن نگه دارند. برای کمک به افراد، مهم است که پزشک مشکلات خود را کنار بگذارد و بدون توجه به افکار و عقاید فرد، بهترین راه را برای حل مشکلات و مسائل مشتری انتخاب کند. انتخاب بهترین گزینه ها برای رسیدن به بهترین نتیجه ضروری است.

اخرین حرف

برای مراجعه به متخصص مغز و اعصاب بهتر است با بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران که در سایت پزشک پیشنهاد داده ایم، مشورت کنید. اگر شما و خانواده تان نزد بهترین متخصص مغز و اعصاب رفته اید و تحت درمان قرار گرفته اید، تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید و بگویید کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است.

مشاهده رفرنس: https://pezeshke-shahr.com/مغز-و-اعصاب/متخصص-مغز-و-اعصاب-نورولوژی-در-شیراز/

ریاضی چیست؟


آیا می توان ریاضی را در چند جمله معرفی کرد؟ شکی نیست که معرفی علوم پایه به ویژه ریاضیات که مادر همه علوم است کار بسیار دشواری است. زیرا ریاضیات از یک سو ذهنی و انتزاعی و از سوی دیگر عملی است و در نتیجه معنا باید کلی باشد تا تمامی جنبه های دانش ریاضی را در برگیرد.

"ریاضیات علم نظم است و هدف آن یافتن، توضیح و درک نظمی است که در موقعیت هایی وجود دارد که به نظر دشوار می رسند و ابزارهای اساسی آن علم مفاهیمی هستند که ما را قادر می سازند تا آن نظم را توضیح دهیم."

دکتر. دیبایی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت معلم تهران نیز در مقدمه ریاضیات می گوید:

"علم ریاضی اعتبار تجربیات طبیعی است که ما در گیاهان و سایر حیوانات مشاهده می کنیم. علم ریاضی این تجربیات را طبقه بندی و تنظیم می کند و آنها را توسعه می دهد."

یک استاد ریاضی، دکتر ریاضیدان نیز در مقدمه ریاضیات می گوید: ریاضیات علم الگوبرداری از علوم دیگر است. این بدان معناست که زبان رایج نظریه های علمی سایر علوم، علم ریاضی است و امروزه اگر علم را نمی توان به زبان ریاضی بیان کرد، علم نیست.

از نظر برخی، ریاضی مجموعه ای از فرمول ها و قواعد نیست که بتوان در همه جا و همیشه از آن استفاده کرد، بلکه ریاضیات درک دقیق یک مسئله و تفکر درست برای رسیدن به پاسخ و تسلط بر این مهارت دانش آموزان است. . صبور باشید و استقامت کنید

معرفی گرایش های ریاضی:

ریاضیات یک هنر کهن است و از ابتدا ذهنی ترین و در عین حال علمی ترین تلاش بشر بوده است. یعنی از سال 1800 قبل از میلاد، زمانی که بابلی ها ویژگی های انتزاعی اعداد را کشف کردند، ریاضیات به عنوان ابزاری مورد استفاده قرار گرفت که هر روز برای اندازه گیری زمین، مسیریابی و ساختن ساختمان های بزرگ مورد نیاز بود.

همین طور امروز و شاید به همین دلیل در رشته ریاضیات با دو جریان ریاضی محض و کاربردی سروکار داریم. اما آیا می توان این دو گرایش ریاضی را به طور کامل از یکدیگر جدا کرد؟ آیا می توان گفت که ریاضیات یک فعالیت کاملاً ذهنی است؟ و کاربردی ندارد و در کنار آن، ریاضیات کاربردی کاربرد ریاضیات را در علوم و هنرهای مختلف مطالعه می کند و به نظر «هارولد هاردی» ریاضیدان بزرگ انگلیسی، اگر مطالعه شود. فقط به این دلیل که ریاضیات زیباست (ریاضی محض) و این علم ارزش علمی ندارد؟

باید گفت که امروزه نمی توان چنین دیدگاهی را پذیرفت، اما از نظر ریاضیدانان حتی ذهنی ترین حوزه های ریاضی مانند هندسه، تئوری اعداد و منطق اهمیت علمی بالایی دارند و به همین دلیل ریاضیات را نباید تقسیم کرد. در دو جهت، ریاضیات محض و ریاضیات کاربردی.

ریاضیات چیست؟

ویژگی ها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در ریاضیات:

ریاضیدان یک محقق شجاع ناشناخته است. او با شوق فراوان و تلاشی تحسین برانگیز قدم به دره ناشناخته گذاشته و با ابزار خود تاریکی راه را روشن می کند و راه را برای دیگران هموار می کند. دلیل آن این است که ریاضیدان ابتدا باید به دره ناشناخته بپردازد. همچنین باید مسائل ریاضی را با حوصله، ابتکار و خلاقیت زیاد حل کند.

چرا ریاضی می خوانیم؟

فیلسوف انگلیسی راجر بیکن در سال 1267 میلادی به این سؤال پاسخ داد: "کسی که از علوم دیگر و از همه چیز در این جهان چیزی نمی فهمد." بدترین چیز این است که آنهایی که ریاضی نمی دانند نمی فهمند. آنها به نادانی خود پی می برند و به همین دلیل به دنبال راه حل نمی گردند. ممکن است در اینجا تمام کنم، اما برخی ممکن است معتقد باشند که در هفت قرن گذشته چیزهای زیادی تغییر کرده است.

شاهد جدیدی خواهم آورد، پل دیراک، یکی از خالقان مکانیک کوانتومی، زمانی که نظریه فیزیکی را پایه گذاری کرد، معتقد بود که نباید به هیچ شهود فیزیکی تکیه کرد. پس ایمان چیست؟ به گفته این فیزیکدان معروف، این برنامه ای است که فقط بر اساس ریاضیات است، اگرچه در نگاه اول هیچ ربطی به فیزیک ندارد.

در واقع، در فیزیک، تمام ایده های فیزیکی رایج در آغاز این قرن کنار گذاشته شده اند، در حالی که مدل های ریاضی که وارد زرادخانه فیزیکدانان شده اند، به تدریج معنای فیزیکی پیدا کرده اند. اینجاست که پایایی آماری مطرح می شود. بنابراین، مدل های ریاضی راهی پربار برای کسب دانش در علوم طبیعی است.

موریس کلین می نویسد: یونانیان باستان واقعیت دنیای اطراف خود را مطابق با علم ریاضیات می دیدند. و حقیقت را در مورد طراحی جهان در ریاضیات کشف کنید. آنها شباهت بین قوانین طبیعت و قوانین ریاضیات را احساس کردند. که اکنون یکی از پایه های اساسی علم است. یونانیان بعداً در دانش خود از طبیعت پیشرفت کردند و به این باور راسخ دست یافتند که جهان بر اساس قوانین ریاضی و به عنوان ابزاری برای کنترل طراحی شده است. قانونی و برای انسان قابل درک است.

مراجعه به منبع: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-riazi/hesaban-11/