لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

انواع ژنراتورهای خورشیدی

 ژنراتور یک ژنراتور جریان مستقیم (DC) است که از پنل های خورشیدی با استفاده از انرژی خورشیدی (AC) برای چهار نفر تولید می شود. برق را بخرید یا به آن تزریق کنید. در یک سیستم خورشیدی فتوولتائیک، اینورترها قلب سیستم را تشکیل می دهند و الکتریسیته DC تولید شده را به AC تبدیل می کنند. در زیر به بررسی انواع اینورترهای خورشیدی که شامل ongrid و off-grid می شوند می پردازیم. (offgrid) همچنین نحوه استفاده از انرژی خورشیدی را توضیح می دهیم

اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده ثامن

اینورتر موج سینوسی خالص

اینورتر موج مربعی:

این نوع اینورترها بسیار رایج و ارزان هستند. موج مربعی شکل موج نامناسب و رضایت بخش برای اکثر دستگاه های الکتریکی است. برق DC با فرکانس 50 هرتز به برق AC تبدیل می شود و با استفاده از ترانسفورماتور به 230 ولت تبدیل می شود. اینها معمولاً اینورترهای ارزان قیمت با توان کمتر از 500 وات هستند و اغلب برای چراغ اتومبیل استفاده می شوند. بنابراین این اینورترها در خانه و صنعت کاملاً بی استفاده هستند.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده.

می توان گفت ارزان ترین و رایج ترین نوع اینورتر، اینورتر پنتاکس مدل dsi400  است. این نوع اینورتر یک موج AC تولید می کند که شکل آن جایی بین یک موج مربعی و یک موج سینوسی کامل است. در بسیاری از موارد به این نوع اینورترها اینورتر شبه سینوسی نیز می گویند.


مزیت این نوع اینورتر ارزان بودن آن نسبت به اینورترهای موج سینوسی خالص است و اغلب عملکرد خوبی دارد، در بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند چراغ، رادیو و بسیاری از تلویزیون ها و کامپیوترها و غیره را می توان با این اینورترها راه اندازی کرد. اما اکثر تجهیزات الکتریکی مانند موتورها نمی توانند با این اینورتر کار کنند. بنابراین، نتیجه می گیریم که این اینورتر برای مقاصد کوچک استفاده می شود.

مبدل موج سینوسی خالص:

این اینورترها بر اساس PWM کار می کنند. آنها برای کار با تجهیزات الکترونیکی مناسب هستند. در مقایسه با اینورترهای موج سینوسی، این اینورترها به دلیل مدار محدودی که دارند گرانتر هستند. این اینورترها تمام ویژگی های ذکر شده را دارند.

اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه (اینورتر متصل به شبکه)

اینورتر خورشیدی خارج از شبکه

اینورتر خورشیدی متصل به شبکه (انگرید):

اگر بخواهیم برق تولید شده توسط خورشید را به برق تبدیل کنیم، از اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه استفاده می کنیم. ساختار و ساختار اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه و اینورترهای خورشیدی خارج از شبکه متفاوت است، اگرچه شرکتی به نام Goodwe یک اینورتر خورشیدی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند همزمان برای تامین انرژی در شبکه و خارج از شبکه استفاده شود. شبکه های.

اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه در ظرفیت های تکفاز و سه فاز از 250 وات تا حدود 5 مگاوات و با سطوح ولتاژ متفاوت بسته به ظرفیت اینورترها تولید می شوند.

اینورتر خورشیدی خارج از شبکه:

در سیستم فتوولتائیک خارج از شبکه، ذخیره انرژی توسط باتری به صورت جریان مستقیم انجام می شود و کنترل کننده شارژ وظیفه مدیریت و نگهداری سیستم را بر عهده دارد و از اینورتر خورشیدی برای تبدیل آن به برق متناوب 220 ولت استفاده می شود. . . . برخی از اینورترها دارای کنترلر شارژ هستند و یک دستگاه هم اینورتر و هم کنترل کننده شارژ است.

انواع اینورتر خورشیدی از نظر اتصالات پنل خورشیدی

اینورتر رشته

اینورترهای اصلی

میکرو اینورتر

اینورترهای خورشیدی کابلی در اندازه های کوچک معمولا تا 125 کیلو وات هستند، کابل خود را به سمت ورودی اینورتر وصل می کند و در مقایسه با سایرین در اینورتر برای اتصال هر MPPT یا ممکن است در شرایط خاص اینورتر مجزا باشد. . در MPPT سیم ها باید با حفاظت ولتاژ و جریان به جعبه اتصال وصل شوند و در نهایت ورودی به اینورتر متصل می شود.

به عنوان مثال، ما یک اینورتر 20 کیلوواتی با 2 MPPT و 4 ورودی داریم که هر دو ورودی متعلق به یک MPPT هستند. 4 رشته به طور مستقل به 4 ورودی متصل می شوند. 2 رشته مربوط به MPPT1 و 2 رشته مربوط به MPPT2 در داخل اینورتر با یکدیگر موازی هستند.

چگونه ملحفه های سفید را تمیز کنیم؟


رنگ سفید به راحتی لکه ها را جذب می کند. مردم در تمیز کردن ملحفه سفید مشکل دارند. زیرا اگر روش تمیز کردن مناسبی را برای ملافه سفید خود انتخاب نکنید، احتمال تشدید لکه ها وجود دارد. اما از دکور سفید اتاق خواب غافل نشوید.

این رنگ و مبلمان چوبی سفید بسیار جذاب هستند، اما چگونه لکه های تخت سفید را پاک کنیم؟ تانیل وود محصولات تخت چوبی با کیفیت بالا تولید می کند و شما می توانید تخت های مورد علاقه خود را مستقیماً از کارخانه خریداری کنید.

حسی و همچنین جذاب در رنگ های سفید

ممکن است تعجب کنید که چرا از آن برای دکوراسیون و ست های اتاق خواب پسرانه یا دخترانه یا دسته های دیگر استفاده می کنند، حتی اگر رنگ سفید به راحتی لکه ها و کثیفی ها را جذب می کند. رنگ سفید در واقع یک رنگ خنثی است و بیشتر افراد سعی می کنند از آن در دکوراسیون منزل استفاده کنند. رنگ سفید هرگز چشمان شما را خسته نمی کند، اما باید در نظر داشته باشید که چنین زیبایی حساسیت قابل توجهی دارد. شما باید به کوچکترین نکات توجه کنید. بنابراین تخت سفید شما کثیف نخواهد شد. به عنوان مثال، تمام لوازم آرایش را از صورت خود پاک کنید. آرایش صورت به سرعت جذب تخت می شود و لک ایجاد می کند. مثال دیگر برای افرادی است که عاشق قهوه هستند و می خواهند هنگام تماشای فیلم در رختخواب قهوه بنوشند یا غذای مورد علاقه خود را بخورند. اما اگر رختخواب به طور تصادفی لکه دار شد، تمیز کردن آن انرژی بر و زمان بر است. این موارد نشان می دهد که اگر سرویس خواب سفید جذابیت بیشتری داشته باشد و دکوراسیون اتاق را زیبا کند، بسیار حساس است. بنابراین، برای استفاده از این رنگ، باید بدانید که چگونه ملافه های سفید را تمیز کنید. مشاوران تانیل چوب به طور مستقیم ملحفه تولید می کند و در فرآیند تمیز کردن ملافه سفید به خوبی مسلط است.

تمیز کردن روتختی سفید مرحله به مرحله

تانیل چوب به شما کمک می کند سخت ترین لکه ها را از بین ببرید و ملافه سفید خود را قوی تر کنید. برای از بین بردن کثیفی و کثیفی از تشک باید موارد زیر را رعایت کرد.

در مرحله اول می توانید از جاروبرقی استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه تخت، یک برس نرم را به انتهای لوله وصل کنید. با این کار در واقع زباله های ریز مانند ضایعات غذا را از روی تخت جمع کرده و با قدرت بیشتری با لکه ها مبارزه می کنید و می توانید با تمرکز بیشتری لکه ها را تمیز کنید. قبل از انتخاب روش تمیز کردن مناسب برای ملحفه های سفید، دستورالعمل های موجود در سرویس را مطالعه کنید. نمادهای S، X یا W و WS بهترین روش تمیز کردن را نشان می دهد.

در مرحله دوم، شما باید تمام نقاط قابل توجه روی تخت را از بین ببرید. برای این کار می توانید از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید. روش دیگر، یک پارچه تمیز را با یک شوینده ملایم مرطوب کنید و آن را روی لکه بمالید. حرکات باید بسیار محتاطانه و ملایم باشد، زیرا کثیفی می تواند پخش شود و قسمت های بیشتری از ملافه را آلوده کند. یک پارچه میکروفیبر بسیار نرم معمولاً برای تمیز کردن تشک ها بهترین است. تانیل وود همچنین استفاده از محلول رقیق آب و صابون را برای تمیز کردن بستر سفید توصیه می کند. سپس ملافه را با ماشین بشویید تا لکه های سطحی از بین برود. مراقب باشید که تخت چوبی خود را بعد از شستن روکش یا روبالشی قبل از خشک شدن اسپری نکنید. رطوبت دشمن چوب است. قبل از استفاده مجدد، ابتدا تمام پارچه ها و ملافه ها را خشک کنید. روتختی های سفید در صورت خیس شدن، آلودگی را بهتر جذب می کنند، بنابراین از دست زدن به روتختی های شسته شده با دست های کثیف خودداری کنید.

راه حل های قدرتمند برای از بین بردن لکه ها

در واقع، برای هر نوع لکه، باید بتوانید از راه حل مناسب برای از بین بردن تمام لکه ها استفاده کنید:

لکه چرب

بهترین راه حل برای از بین بردن لکه های مو، ترکیب آبگرم و صابون است. اگر صابون در دسترس نیست، می توانید از مواد شوینده دیگر استفاده کنید. صابون روغن مورفی یا صابون روغن فولر از جمله صابون هایی هستند که برای از بین بردن لکه های روغن از چوب استفاده می شوند.

هنر یا جوهر

می توانید از خمیر دندان برای پاک کردن لکه جوهر یا رنگ استفاده کنید. البته این نوع خمیردندان باید حاوی جوش شیرین باشد. راه از بین بردن لکه ها این است که خمیر دندان را روی یک سواب پنبه ای بمالید و چوب را پاک کنید. سواب های الکلی برای از بین بردن لکه های مداد و خودکار بسیار مفید هستند.

لکه های غذا و خوراکی

سرکه سفید به سرعت لکه های غذا، کیک و آب نبات را از بین می برد. حتی اگر روی تخت خود کپک دیدید، می توانید به راحتی با اسپری سرکه سفید لکه را پاک کنید.

تخت سفید را مانند روز اول تمیز کنید

از بین بردن لکه ها از روی تخت و براق کردن رختخواب در روز اول دغدغه بسیاری از افراد است، بنابراین نیازی به این کار ندارید. با مشاور Tynellwood تماس بگیرید و ما بهترین و مؤثرترین توصیه ها را در مورد نحوه تمیز کردن ملافه سفید به شما ارائه خواهیم داد. نظافت تخت بستگی به نوع چوب، پارچه و کیفیت دارد. علاوه بر این، هر لکه دستورالعمل تمیز کردن خود را دارد که باید به آن توجه کنید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر، لطفا با کارشناس فروش ما تانیل چوب تماس بگیرید.

ورق فولادی چیست؟


ورق فولادی مهفا زنگ نزن صفحه ای است که پایه آن آهن است، اما حاوی آلیاژهای دیگری نیز می باشد و بسته به خواص مکانیکی، عناصر دیگری مانند شکل پذیری، جوش پذیری و سختی با هم ترکیب می شوند. این محصولات حاوی درصد کمی کربن هستند و این مقدار معمولاً زیر 2 است. با افزایش درصد کربن در ورق فولادی، شکل پذیری کاهش یافته و مقاومت آنها افزایش می یابد. ورق های فولادی در دو نوع مربع و مستطیل ساخته می شوند که هر دو اندازه های متفاوتی دارند و بر اساس نیاز پروژه انتخاب می شوند. یکی دیگر از ویژگی های ورق های فولادی مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر دماهای بالا و پایین می باشد، به طوری که این ورق ها می توانند دمای 1000+ و 200- درجه سانتی گراد را تحمل کنند. مشخصات و انواع صفحات فولادی در زیر ارائه شده است. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق استیل می توانید به لینک مناسب در سایت مرکز آهن مراجعه نمایید.

فولاد ضد زنگ چیست؟

فولادها به دو دسته فولادهای معمولی یا فولادهای زنگ نزن تقسیم می شوند که فولادهای کربنی معمولی حاوی عناصر محدودی هستند، یعنی در کنار کربن، سیلیکون، منگنز، گوگرد و فسفر نیز وجود دارد. اکنون وقتی عناصری مانند کروم به آهن اضافه می شود، فولاد ضد زنگ تولید می شود. این محصول همانطور که از نامش پیداست ضد خوردگی بوده و در برابر خوردگی های مختلف مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، کروم با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و اکسید کروم را تشکیل می دهد. این لایه برای چشم نامرئی است، اما این عنصر لایه ای بین هوا و فلز ایجاد می کند و از فولاد محافظت می کند.

انواع قوطی

در طبقه بندی این محصول، کاغذها بر اساس آلیاژ تقسیم می شوند. چند سری استیل از جمله سری 300 و 400 وجود دارد که در بین انواع استیل، استیل سری 300 پرفروش ترین و بیشترین کاربرد را دارد. این محصول از جنس استنلس استیل بوده و به انواع 304، 305، 316، 321، 347 تقسیم می شود که در تمامی موارد 304 بیشتر از سایرین استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ورق آهن 321 می توانید از لینک مرتبط با سایت آیرون سنتر اقدام نمایید.

فولادهای ضد زنگ سری 400 نیز کاربردهای متفاوتی دارند و اغلب در زندگی روزمره با آن ها مواجه می شوند. به عنوان مثال از استیل سری 420 در کارد و چنگال و از استیل سری 430 در دکوراسیون استفاده می شود. به طور کلی این فلز شکل پذیری خوبی دارد و به دلیل وجود عناصر موجود در این صفحه از فولاد سری 300 ارزانتر است. ورق های فولادی که معمولا در صنعت استفاده می شوند عبارتند از:

ورق استیل سری 200

این ورق ها از آلیاژهای کروم آستنیتی، نیکل و منگنز به عنوان آلیاژهای اصلی ساخته شده و انواع آن عبارتند از:

ورق استیل 201: از نوع آستنیتی و تولید شده به روش نورد سرد.

ورق فولادی 202: ساخته شده از ترکیب فولاد آستنیتی و ضد زنگ.

ورق استیل سری 300

ورق استیل 301: یکی از مهمترین ویژگی های ورق 301 انعطاف پذیری و انعطاف پذیری آن است. قدرت جوشکاری این محصول نیز خوب است.

ورق استیل 302: این نوع ورق بسیار بادوام بوده و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

ورق استیل 303 : این محصول دارای گوگرد و فسفر بیشتری است بنابراین شکل پذیری بهتری دارد.

ورق فولاد 304: فولاد 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و به ورق 18/8 نیز معروف است.

ورق فولادی 304L: فولاد 304 با درصد کربن پایین مناسب برای جوشکاری.

ورق فولادی 309: یکی از رایج ترین صفحات فولادی با مقاومت حرارتی عالی است.

ورق فولادی 316: فولاد 316 علاوه بر کروم و نیکل حاوی مولیبدن نیز می باشد. یعنی حاوی 16 درصد کروم، 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است. فولاد ضد زنگ 316 نیز به نام "دریایی گرید" شناخته می شود و به همین دلیل به طور گسترده در کشتی سازی و صنایع دریایی استفاده می شود.

ورق فولادی 316L: مشابه فولاد 316 با درصد کربن کمتر.

ورق استیل 317: این ورق به دلیل درصد بالای مولیبدن دارای خواص خوبی است.

ورق فولادی 321: خواصی نزدیک به فولاد 304 دارد و خواص جوشکاری خوبی دارد.

ورق استیل سری 400

ورق فولادی 405: یکی از 400 گرید ورق فولادی است که برای جوشکاری استفاده می شود.

ورق فولادی 408: دارای مقاومت حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی ضعیف است.

ورق فولادی 409: ورق مورد استفاده در اگزوزهای ارزان قیمت خودرو.

ورق استیل 410: مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

ورق فولادی 416 : این ورق دارای درصد گوگرد بالایی می باشد بنابراین قابلیت ماشینکاری و چکش خواری بالایی دارد.

ورق فولادی 420: این ورق ها در زندگی روزمره به عنوان مثال در ساخت ظروف غذاخوری کاربرد دارند.

ورق استیل 430: چکش خواری بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در ساخت عناصر تزئینی استفاده می شود.

ورق استیل 440 : به دلیل داشتن کربن بالا در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است و در لوازم خانگی استفاده می شود.

صفحه 446: مناسب برای کار با دمای بالا

میله های فولادی از سری 500

این دسته از لایه ها به دلیل داشتن درصد بالای عنصر کروم در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و در کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند استفاده می شود.

ورق استیل سری 600

ورق های فولادی سری 600 نیز از نظر نوع آلیاژ به کار رفته در آنها متمایز می شوند و هر کدام دارای استحکام و کاربرد متفاوتی هستند. در سایر دسته ها ورق های فولادی به دو دسته قبولی و رد تقسیم می شوند. البته دو اصطلاح رایج «فولاد بگیر» و «نگیر» را شنیده اید. در زیر تفاوت های این دو سبک را به شما نشان خواهیم داد. در یک تعریف ساده می توان گفت اگر آهنربا به فولاد نزدیک شود جذب آن می شود و اگر نزدیک به فولاد نباشد جذب نمی شود.

فولادهای ضد زنگ موجود در بازار مانند 304 و 316 حاوی عناصر کروم و نیکل هستند و این دو عنصر باعث نچسب شدن آنها می شود. لازم به ذکر است که فولادهای سری 400 حاوی کروم هستند و این عنصر خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ را حفظ می کند. برای اطلاع بیشتر از تفاوت پذیرش و عدم استفاده از فولاد می توانید به مقاله مربوطه در سایت مرکز آهن مراجعه کنید. از دیگر انواع ورق های فولادی می توان به ورق های براق و طلایی اشاره کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله “ ورق استیل طلا چیست؟” را نیز مطالعه نمایید.

یکی دیگر از مزایای ورق های فلزی، سهولت بازیافت این محصول است به طوری که می توان گفت 100 درصد قابل بازیافت است. علاوه بر این، می توان آنها را بازیافت کرد و در کارگاه ذوب مورد استفاده قرار داد. می توان گفت که بیشتر صفحات فلزی دنیا، یعنی حدود 80 درصد آنها از طریق بازیافت تولید می شوند.

ورق فولادی چیست؟


ورق فولادی مهفا زنگ نزن صفحه ای است که پایه آن آهن است، اما حاوی آلیاژهای دیگری نیز می باشد و بسته به خواص مکانیکی، عناصر دیگری مانند شکل پذیری، جوش پذیری و سختی با هم ترکیب می شوند. این محصولات حاوی درصد کمی کربن هستند و این مقدار معمولاً زیر 2 است. با افزایش درصد کربن در ورق فولادی، شکل پذیری کاهش یافته و مقاومت آنها افزایش می یابد. ورق های فولادی در دو نوع مربع و مستطیل ساخته می شوند که هر دو اندازه های متفاوتی دارند و بر اساس نیاز پروژه انتخاب می شوند. یکی دیگر از ویژگی های ورق های فولادی مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر دماهای بالا و پایین می باشد، به طوری که این ورق ها می توانند دمای 1000+ و 200- درجه سانتی گراد را تحمل کنند. مشخصات و انواع صفحات فولادی در زیر ارائه شده است. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق استیل می توانید به لینک مناسب در سایت مرکز آهن مراجعه نمایید.

فولاد ضد زنگ چیست؟

فولادها به دو دسته فولادهای معمولی یا فولادهای زنگ نزن تقسیم می شوند که فولادهای کربنی معمولی حاوی عناصر محدودی هستند، یعنی در کنار کربن، سیلیکون، منگنز، گوگرد و فسفر نیز وجود دارد. اکنون وقتی عناصری مانند کروم به آهن اضافه می شود، فولاد ضد زنگ تولید می شود. این محصول همانطور که از نامش پیداست ضد خوردگی بوده و در برابر خوردگی های مختلف مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، کروم با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و اکسید کروم را تشکیل می دهد. این لایه برای چشم نامرئی است، اما این عنصر لایه ای بین هوا و فلز ایجاد می کند و از فولاد محافظت می کند.

انواع قوطی

در طبقه بندی این محصول، کاغذها بر اساس آلیاژ تقسیم می شوند. چند سری استیل از جمله سری 300 و 400 وجود دارد که در بین انواع استیل، استیل سری 300 پرفروش ترین و بیشترین کاربرد را دارد. این محصول از جنس استنلس استیل بوده و به انواع 304، 305، 316، 321، 347 تقسیم می شود که در تمامی موارد 304 بیشتر از سایرین استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ورق آهن 321 می توانید از لینک مرتبط با سایت آیرون سنتر اقدام نمایید.

فولادهای ضد زنگ سری 400 نیز کاربردهای متفاوتی دارند و اغلب در زندگی روزمره با آن ها مواجه می شوند. به عنوان مثال از استیل سری 420 در کارد و چنگال و از استیل سری 430 در دکوراسیون استفاده می شود. به طور کلی این فلز شکل پذیری خوبی دارد و به دلیل وجود عناصر موجود در این صفحه از فولاد سری 300 ارزانتر است. ورق های فولادی که معمولا در صنعت استفاده می شوند عبارتند از:

ورق استیل سری 200

این ورق ها از آلیاژهای کروم آستنیتی، نیکل و منگنز به عنوان آلیاژهای اصلی ساخته شده و انواع آن عبارتند از:

ورق استیل 201: از نوع آستنیتی و تولید شده به روش نورد سرد.

ورق فولادی 202: ساخته شده از ترکیب فولاد آستنیتی و ضد زنگ.

ورق استیل سری 300

ورق استیل 301: یکی از مهمترین ویژگی های ورق 301 انعطاف پذیری و انعطاف پذیری آن است. قدرت جوشکاری این محصول نیز خوب است.

ورق استیل 302: این نوع ورق بسیار بادوام بوده و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان داده است.

ورق استیل 303 : این محصول دارای گوگرد و فسفر بیشتری است بنابراین شکل پذیری بهتری دارد.

ورق فولاد 304: فولاد 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و به ورق 18/8 نیز معروف است.

ورق فولادی 304L: فولاد 304 با درصد کربن پایین مناسب برای جوشکاری.

ورق فولادی 309: یکی از رایج ترین صفحات فولادی با مقاومت حرارتی عالی است.

ورق فولادی 316: فولاد 316 علاوه بر کروم و نیکل حاوی مولیبدن نیز می باشد. یعنی حاوی 16 درصد کروم، 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است. فولاد ضد زنگ 316 نیز به نام "دریایی گرید" شناخته می شود و به همین دلیل به طور گسترده در کشتی سازی و صنایع دریایی استفاده می شود.

ورق فولادی 316L: مشابه فولاد 316 با درصد کربن کمتر.

ورق استیل 317: این ورق به دلیل درصد بالای مولیبدن دارای خواص خوبی است.

ورق فولادی 321: خواصی نزدیک به فولاد 304 دارد و خواص جوشکاری خوبی دارد.

ورق استیل سری 400

ورق فولادی 405: یکی از 400 گرید ورق فولادی است که برای جوشکاری استفاده می شود.

ورق فولادی 408: دارای مقاومت حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی ضعیف است.

ورق فولادی 409: ورق مورد استفاده در اگزوزهای ارزان قیمت خودرو.

ورق استیل 410: مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

ورق فولادی 416 : این ورق دارای درصد گوگرد بالایی می باشد بنابراین قابلیت ماشینکاری و چکش خواری بالایی دارد.

ورق فولادی 420: این ورق ها در زندگی روزمره به عنوان مثال در ساخت ظروف غذاخوری کاربرد دارند.

ورق استیل 430: چکش خواری بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در ساخت عناصر تزئینی استفاده می شود.

ورق استیل 440 : به دلیل داشتن کربن بالا در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است و در لوازم خانگی استفاده می شود.

صفحه 446: مناسب برای کار با دمای بالا

میله های فولادی از سری 500

این دسته از لایه ها به دلیل داشتن درصد بالای عنصر کروم در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و در کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند استفاده می شود.

ورق استیل سری 600

ورق های فولادی سری 600 نیز از نظر نوع آلیاژ به کار رفته در آنها متمایز می شوند و هر کدام دارای استحکام و کاربرد متفاوتی هستند. در سایر دسته ها ورق های فولادی به دو دسته قبولی و رد تقسیم می شوند. البته دو اصطلاح رایج «فولاد بگیر» و «نگیر» را شنیده اید. در زیر تفاوت های این دو سبک را به شما نشان خواهیم داد. در یک تعریف ساده می توان گفت اگر آهنربا به فولاد نزدیک شود جذب آن می شود و اگر نزدیک به فولاد نباشد جذب نمی شود.

فولادهای ضد زنگ موجود در بازار مانند 304 و 316 حاوی عناصر کروم و نیکل هستند و این دو عنصر باعث نچسب شدن آنها می شود. لازم به ذکر است که فولادهای سری 400 حاوی کروم هستند و این عنصر خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ را حفظ می کند. برای اطلاع بیشتر از تفاوت پذیرش و عدم استفاده از فولاد می توانید به مقاله مربوطه در سایت مرکز آهن مراجعه کنید. از دیگر انواع ورق های فولادی می توان به ورق های براق و طلایی اشاره کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله “ ورق استیل طلا چیست؟” را نیز مطالعه نمایید.

یکی دیگر از مزایای ورق های فلزی، سهولت بازیافت این محصول است به طوری که می توان گفت 100 درصد قابل بازیافت است. علاوه بر این، می توان آنها را بازیافت کرد و در کارگاه ذوب مورد استفاده قرار داد. می توان گفت که بیشتر صفحات فلزی دنیا، یعنی حدود 80 درصد آنها از طریق بازیافت تولید می شوند.

آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «همه چی وقتی شروع شد»

متن آهنگ همه چی وقتی شروع شد محسن ابراهیم زاده


همه چی وقتی شروع شد که دلم باهات رو به رو شد!♫!

اما پای اشتباه تو دلم بی آبرو شد!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/108049/