لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

انواع بیهوشی و آرامبخش در دندانپزشکی را بشناسید.


بیهوشی در دندانپزشکی بسیار مهم است. بی حسی موضعی یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی است که کار بیمار و دندانپزشک را تسهیل می کند. مواد شیمیایی استفاده شده در این کار مزایای بسیاری دارد و می تواند عوارض و عواقبی را برای افراد مبتلا به بیماری های سیستمیک ایجاد کند. به همین دلیل، آگاهی کامل دندانپزشکان از آنها ضروری است. در این مقاله سعی شده است اطلاعات دقیق و مختصری در مورد علائم بی حسی موضعی و اقداماتی برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی ارائه شود.

معرفی انواع بیهوشی در دندانپزشکی

بی حسی موضعی

آرام شدن

بیهوشی عمومی


بی حسی موضعی دندان چیست؟

بی حسی دندان (محلی) رایج ترین نوع آرامبخش در دندانپزشکی است. دندانپزشکان معمولا از این نوع بیهوشی برای انجام اعمال سبک و جزئی استفاده می کنند

قبل از انجام هر یک از اقدامات زیر، محلول ضد عفونی کننده به لثه بیمار تزریق می شود:

پر کردن دندان

کشیدن دندان

کشیدن دندان یا درمان ریشه

نصب تاج دندان

جرم گیری دندان و برنامه ریزی ریشه

مهم ترین بی حس کننده های دندان چیست؟ (انواع آمپول بی حسی دندان)

از بی حسی موضعی با تزریق دارو استفاده می شود. رایج ترین داروهایی که برای جلوگیری از دندان درآوردن استفاده می شود عبارتند از:

لیدوکائین

آرتیکائین

پریلوکائین

طلاق

و بوپیواکائین

چگونه از بی حسی موضعی در دندانپزشکی استفاده می شود؟

این داروها به صورت موضعی مصرف می شوند یا در محل خاصی در دهان تزریق می شوند. معمولا در کمتر از 10 دقیقه اثر خود را ترک می کنند و ناحیه مورد نظر را بی حس می کنند.البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ایمپلنت بعد از کشیدن دندان را مطالعه کنید. با بی حسی موضعی دندان، شما همچنان هوشیار و قادر به برقراری ارتباط خواهید بود، حتی اگر ناحیه بی حس است. اثرات بیهوشی در طول عمل و چندین ساعت پس از آن باقی می ماند.


آرامبخشی چیست؟

آرام بخش نوعی بی حسی دندان است که برای آرام کردن تعداد زیادی از بیماران استفاده می شود. دندانپزشکی آرامبخش می تواند به کاهش اضطراب و ترس بیمار در حین انجام کار دندانپزشکی کمک کند یا درد را کاهش دهد و بیماران را از حرکت در حین عمل باز دارد.

بی‌حس

بیهوشی و آرامبخش آرامبخش را می توان به صورت خفیف، متوسط ​​یا شدید برای بیمار تجویز کرد:

آرام بخش خفیف دندان شما را بیدار نگه می دارد و قادر به پاسخگویی به دستورات است.

آرام بخش متوسط ​​می تواند شما را در حالت نیمه هوشیار قرار دهد.

آرام بخش عمیق همچنین شما را از محیط اطراف خود بی خبر می کند به طوری که نمی توانید به تحریک پاسخ دهید.


داروهای بیهوشی چیست؟

اکسید نیتروژن (یا گاز خنده) یکی از رایج ترین بی حس کننده های دندانی است که به عنوان آرام بخش به بیماران داده می شود. اکسید نیتروژن یک گاز قابل استنشاق است و به طور گسترده در دندانپزشکی کودکان استفاده می شود. نمونه های دیگر از داروهای آرام بخش عبارتند از:

دیازپام (والیوم)

میدازولام (نسخه)

و پروپوفل (دیروان).

به طور مشخص کدام افراد باید آرام بخش شوند؟

بیماران مبتلا به اضطراب شدید معمولاً قبل از تجویز داروی بی‌حسی دندان و شروع درمان، نیاز به آرام‌بخشی دارند (به‌ویژه اگر از سوزن می‌ترسند). افراد مبتلا به فوبیای دندان که ترس شدیدی از مراجعه به دندانپزشک دارند نیز می توانند قبل از شروع درمان با این روش آرام شوند.


بیهوشی عمومی چیست؟

بیهوشی عمومی در طول درمان دندان باعث از دست دادن موقت هوشیاری می شود. در سه مورد، بیماران نیاز به بیهوشی عمومی در دندانپزشک دارند.

وقتی کارهای سنگین برای مدت طولانی انجام می شود

زمانی که اضطراب و ترس بیمار از عمل بسیار زیاد است

زمانی که بیمار در طول عمل بیش از حد حرکت می کند و همکاری نمی کند

به این نوع بیهوشی، داروی مصنوعی می گویند. بیمار در تمام طول عمل هیچ واکنشی نشان نداد و هیچ دردی احساس نکرد. مهمتر از آن، او هیچ خاطره ای از اقدامات و لحظات پس از آن ندارد. بیهوشی عمومی با تزریق داخل وریدی یا داخل وریدی (IV) ارائه می شود.

تفاوت بین بیماری های سیستمیک و عروق خونی چیست؟

تفاوت بین بیهوشی عمومی و بیهوشی داخل وریدی، توانایی بیمار در واکنش و تنفس خود به خود بدون دستگاه است. در بیهوشی تنفس از طریق دستگاه ضروری است و چیزی احساس نمی شود مگر با بی حسی وریدی، بیمار بدون نیاز به دستگاه تنفس می کند. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تفاوت لمینت و کامپوزیت را مطالعه کنید.



کدام روش های دندانپزشکی نیاز به بیهوشی عمومی دارند؟

بیهوشی عمومی معمولا به بیمارانی که تحت عمل جراحی تهاجمی دهان قرار می گیرند داده می شود. برخی از روش های اصلی دهان و دندان که به این نوع بیهوشی نیاز دارند عبارتند از:

پیوند استخوان دندان

جراحی فک و صورت

کشیدن دندان با جراحی

جراحی سرطان دهان

جراحی آپنه خواب

برخی از اقدامات دندانپزشکی

جراحی شکاف لب یا کام


عوارض بی حسی دندان چیست؟

سفید کردن دندان یک درمان رایج و کاملا بی خطر است. اما برای جلوگیری از مشکلات یا مشکلات، دندانپزشک باید قبل از تجویز از آن استفاده کند. دندانپزشک شما باید سابقه پزشکی، سابقه سوء مصرف الکل و هرگونه آلرژی شما را بداند.

بیهوشی دندان معمولاً هیچ عارضه ای ندارد، اما آرام بخش یا بیهوشی عمومی ممکن است برخی از عوارض جانبی یا علائم زیر را پس از درمان ایجاد کند.

می خواهند استفراغ کنند

سرگیجه

استفراغ

تورم (در دهان یا در محل تزریق)

عرق کردن یا تکان دادن.

گیجی

حس هذیان

خستگی

فک های قفل کننده


چه افرادی درمان بلیچینگ خوب نیست؟

همانطور که گفته شد، بیهوشی دندان به طور کلی یک روش ایمن، موثر و ضروری برای مراقبت از دندان در نظر گرفته می شود. با این حال، گروه های خاصی از افراد هستند که در معرض خطر عوارض جانبی آن هستند. برخی از این افراد عبارتند از:

زنان حامله

بیماران اطفال

افراد با نیازهای ویژه

قدیمی

هر کسی که مشکلات کبدی، کلیوی، ریوی یا قلبی دارد

افراد مبتلا به بیماری های عصبی

افرادی که داروهای دیگری مانند مواد افیونی مصرف می کنند

افرادی که سابقه حساسیت به آنتی بیوتیک ها دارند



بعد از بیهوشی چه چیزهایی باید خورد؟

چند ساعت پس از بیهوشی، نباید غذا مصرف شود، زیرا اثر بیهوشی به تأخیر می افتد و ممکن است در جویدن و بلعیدن مشکل ایجاد شود. با این حال، دندانپزشک گاهی بستنی و نوشیدنی های گازدار را بعد از کشیدن دندان توصیه می کند.

علاوه بر این، می توانید تا چند ساعت پس از تزریق به دندان غذای نرم و آب با دمای مناسب بخورید. لیست آب و غذای نرم را باز کنید و در مورد غذاهایی که می توانید بعد از بیهوشی بخورید بپرسید.


کلمات اخر

در این مقاله با انواع بیهوشی و آرامبخشی در دندانپزشکی آشنا می شوید. همچنین با تاثیرات و کاربردهای آنها آشنا خواهید شد. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

رفرنس مقاله:  https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/ 



اختلالات ریتم قلب

تصویر

متخصصین قلب و عروق

علم پزشکی در طول سالیان متمادی یکی از تاثیرگذارترین علوم بوده و نقش قهرمانانه خود را در زندگی بشر به اثبات رسانده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند، گاهی باید با مشکلاتی مواجه شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی چند هزار ساله به او کمک خواهد کرد.

پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم تمام دوران بوده است و نقش پررنگ آن در زندگی بشر ارزش آن را به اثبات رسانده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی هزاران سال پزشکی به او کمک می کند.

نتایج هر جستجو و مطالعه در طول تاریخ اکنون با یک تماس تلفنی در دسترس بیماران است. قلب و عروق امروزه یکی از مهم ترین حوزه های علم پزشکی است. البته علم پزشکی در همه شرایط با سلامت انسان مرتبط است و این موضوع بر اهمیت آن می افزاید.

با این حال، سبک زندگی مدرن و شهرهای پر از دود، رژیم غذایی نامناسب و خطر بالای عفونت، بیماری قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ضربان قلب را مهمترین چیز در نظر می گیریم. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مطلب را به معرفی بهترین متخصص قلب و عروق و نحوه مراجعه به متخصصین قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

تصویر

متخصص قلب و عروق کیستیک؟

قبل از هر چیز خوب است که با متخصص قلب و عروق آشنا شوید و وظایف او را روشن کنید. گسترش ناهنجاری های قلبی نیز می تواند گیج کننده باشد. بنابراین شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد. متخصص قلب در واقع پزشکی است که پس از 7 سال تحصیلات عمومی، در آزمون دستیاری شرکت می کند و در رشته تخصصی قلب و عروق پذیرفته می شود و به مدت 4 سال در این رشته تحصیل می کند. متخصصان قلب و عروق دانش لازم برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی و ارتقای مهارت های خود را از طریق آموزش های تخصصی به دست می آورند.

پس از طی مراحل تشخیصی هنگام مراجعه به متخصص قلب، روند درمان با یک سری اقدامات آغاز می شود. ابتدا متخصص قلب سعی می کند با گرفتن سابقه خانوادگی مشکل قلبی بیمار را تشخیص دهد. به قلب گوش دهید اگر به نتایج به دست آمده 100% اطمینان ندارید، فشار خون و غیره را چک کنید. ممکن است آزمایشات تشخیصی اضافی بر روی بیمار انجام شود. به عنوان مثال، ECG یا ضبط نوار قلب یکی از ارزشمندترین کارهایی است که یک متخصص برای یادگیری در مورد مشکل قلبی انجام می دهد.

امواج طبیعی قلب دارای الگوی خاصی هستند که در مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین نارسایی قلبی با بررسی امواج قلب قابل تشخیص است. همچنین، اکوکاردیوگرافی، یک معاینه سونوگرافی عملکردی با استفاده از امواج صوتی، در تشخیص برخی شرایط از جمله برون ده قلبی و تشخیص پریکاردیت مفید است.

تفاوت بین یک متخصص قلب و یک جراح قلب

نکته مهمی که باید بدانید این است که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. وی جراح قلب است که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرد و دانش و مهارت لازم را کسب کرد. جراح قلب می آموزد که چگونه روش های تهاجمی را برای حل مشکلات قلبی انجام دهد. در این میان، پزشکان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص و درمان بیماری های قلبی با استفاده از روش های غیر تهاجمی تمرکز دارند. هر متخصص قلب می تواند با گذراندن دوره فوق تخصصی 2 تا 3 ساله در یکی از تخصص های زیر مهارت پیدا کند:

فوق تخصص قلب و عروق

متخصص سکته قلبی

متخصص اطفال

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی لازم است برای تکمیل روند درمان به یکی از متخصصان قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب خوب برای ارائه بهترین خدمات به بیمار خود باید دارای ویژگی هایی باشد که او را از همکارانش متمایز کند. البته همه پزشکان هیچ تلاشی برای بیماران خود باقی نمی گذارند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان می توانند بهتر از دیگران باشند. ما به برخی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب اشاره کرده ایم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که تشخیص اشتباه پزشک منجر به درمان اشتباه می شود و آسیب بیشتری به بیمار وارد می کند یا به دلیل عدم آگاهی از بیماری از درمان جلوگیری می کند; بنابراین اولین وظیفه یک متخصص قلب خوب تشخیص و درمان بیماری است. برای تایید این موضوع می توانید از بیماران قبلی این پزشک بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

یکی از نکات مهم برای بیماران قلبی اهمیت زمان است. به طور کلی، بیماران مبتلا به مشکلات حاد قلبی نمی توانند برای مدت طولانی در صف منتظر بمانند. گاهی اوقات ممکن است متخصصان قلب به دلیل مهارت و دانش بالا، ماه ها فرصت ویزیت بیماران را نداشته باشند. در این شرایط، چنین پزشکی برای یک بیمار حاد قلب، پزشک قلب خوبی محسوب نمی شود. بلکه باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، آزمایش بدهید و درمان را شروع کنید.

وقت شناس بودن و مهربان بودن یکی دیگر از خصوصیات پزشک خوش قلب است. لغو قرار ملاقات و حضور نداشتن به موقع در مطب برای بیماران قلبی عروقی لذتی ندارد.

اگر پزشک متخصص مورد نظر شما ارتباط گسترده ای با متخصصان قلب و عروق و قلب و عروق داشته باشد، در صورت لزوم می تواند شما را به سرعت به پزشک مورد نیاز خود ارجاع دهد و بدون توجه به راه حل سریع، مشکلات شما را حل کند. بنابراین این وضعیت نیز از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

Gbr

معرفی و انتصاب بهترین پزشکان قلب ارومیه توسط دکتر. آره

یکی از آزاردهنده ترین و سخت ترین فرآیندها در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی است. اخیرا برای اینکه بتوانید با یک متخصص قلب خوب در یک بیمارستان معروف وقت بگیرید، باید صبح زود از بیمارستان بیرون بیایید و مدت زیادی در صف بایستید، تکرار می شود این روند هر بار تکرار می شود. . زمان. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و خدمات اینترنتی پرطرفدار در دنیای امروز، زمان بندی نیز مانند بسیاری از خدمات دیگر به صورت آنلاین و از سایت انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال متخصص قلب و عروق در ارومیه هستید، سایت دکتریاب می تواند به شما کمک کند. در واقع Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. این وب سایت دارای فیلترهایی است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. برای مثال اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت «انتخاب شهر» ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از چندین متخصص قلب ارومیه پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید به صورت آنلاین آن ها را انتخاب و رزرو کنید.

نوبت دهی آنلاین دکتراب دارای مزایای بسیاری است که آن را به یک وب سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزایای آن صرفه جویی در انرژی و زمان است. با این سیستم دیگر نیازی به بازگشت به داستان و منتظر ماندن برای تبدیل نیست. از طرفی در هر زمانی از شبانه روز می توان قرار ملاقات گذاشت. این در حالی است که می توان در ساعات مشخصی برای نوبت دهی حضوری اقدام کرد. جدا از این موارد می توانید سابقه و مشخصات پزشک مورد نظر را در دکتر فایند جستجو کنید. برای مثال هر متخصص قلب ارومیه ای صفحه ای دارد که مشخصات مشتری، آدرس، شماره تماس و نظرات در آن نوشته شده است. به این ترتیب انتخاب یک متخصص قلب خوب برای شما راحت تر خواهد بود.

بیماری های شایع قلبی عروقی

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در بخش بزرگی از جمعیت رخ می‌دهند. اطلاع از این بیماری ها می تواند هشداری برای توجه به آنها و مراجعه به متخصص قلب و عروق خوب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

حمله قلبی یا سکته مغزی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است که به طور مکرر اتفاق می افتد. این بیماری زمانی رخ می دهد که رساندن خون به قسمتی از قلب مشکل می شود. از شریان های اصلی قلب شاخه ای به نام «رگ کرونری» وجود دارد که وظیفه خون رسانی به بافت های قلب را بر عهده دارد. لخته یا انسداد در این عروق می تواند باعث سکته شود.

اختلالات ریتم قلب

آریتمی ها ریتم های نامنظم قلب هستند که باعث ایجاد مشکلاتی در پمپاژ خون و در نتیجه کارایی قلب می شوند. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی در واقع شامل تمام مشکلاتی است که توانایی قلب برای پمپاژ خون کاهش می یابد. در این بیماران اکسیژن مورد نیاز سلول ها تامین نمی شود و مشکلات زیادی از آنها ناشی می شود.

بیماری های دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از طریق بطن ها جریان نمی یابد یا به محفظه قدامی باز نمی گردد. به این ترتیب خون رسانی با مشکل مواجه می شود و بیمار با مشکلات دیگری مواجه می شود.

نسخه

اخرین حرف

همه بیماری های شایع قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک متخصص قلب خوب دارند. اگر بستگان نزدیک شما به این بیماری مبتلا شده اند، باید به طور مرتب تحت معاینات متخصص قلب و عروق قرار بگیرید و از عدم ابتلا خود مطمئن شوید. در این مقاله به معرفی وظایف متخصص قلب و همچنین بررسی بیماری های شایع قلبی می پردازیم. همچنین دکتر یاب برای نوبت آنلاین با دکتر قلب ارمی و سایر پزشکان در سراسر ایران به شما معرفی می شود. با مراجعه به این سایت می توانید به راحتی با چند کلیک وقت رزرو کنید.

4 عارضه احتمالی بعد از لابیاپلاستی


لابیاپلاستی یکی از بهترین و موفق ترین جراحی های زیبایی است که در یکی دو دهه اخیر روز به روز افزایش یافته است. در ادامه مطالب مفیدی در زمینه عوارض لابیاپلاستی در اختیار شما قرار خواهیم داد. این مقاله در نتیجه پیگیری های فراوان زنانی نوشته شده است که نگرانی های خود را در مورد عوارض جراحی لابیاپلاستی بیان کردند. بنابراین توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید. زیرا در زیر قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتر با عوارض لابیاپلاستی و نقش پزشک در کنترل این عوارض آشنا کنیم.

تاثیر عمل جراحی لابیاپلاستی بر عوارض بعد از آن چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل بسیار ظریف است که برای برداشتن قسمت های اضافی لابیا و ایجاد تقارن بین آنها انجام می شود. از آنجایی که این عمل جراحی غلاف داخلی محسوب می شود، اگر پزشک بی تجربه و بی تجربه باشد، می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. بنابراین اگرچه خطر این عمل کم است، اما دخالت پزشک غیرمتخصص باعث افزایش عوارض لابیاپلاستی می شود.

روند عمل لابیاپلاستی به این صورت است که در ابتدا که بیهوشی در قسمت های تحت عمل ایجاد می شود، خانم ها می توانند با درد و آرامش کمتری روند عمل را ادامه دهند. علاوه بر این با برش هایی که در قسمت های خاصی از لب ها ایجاد می شود و بر اساس تکنیک های مختلف لابیاپلاستی می توانند شکل لازم را در قسمت های مختلف داشته باشند. در نهایت زخم ها را با بخیه زدن یا استفاده از لیزرهای استاندارد مورد تایید سازمان های معتبر ببندید.

روند جراحی لابیاپلاستی ساده و بدون درد به نظر می رسد، اما باید بدانید نکاتی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن ها می تواند مشکلات فشار بعد از لابیاپلاستی را افزایش دهد. استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و باکیفیت لابیاپلاستی، انجام این عمل در یک کلینیک یا بیمارستان خوب و با کیفیت و همچنین انتخاب پزشک دقیق، مجرب و شایسته می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.


انواع عوارض لابیاپلاستی

برخی از عوارضی که پس از جراحی لابیا ایجاد می شود، عوارض طبیعی و موقتی است، برخی دیگر به دلیل بی احتیاطی پزشک، تأثیر بیماری ها، عوارض شدید بیهوشی و عدم مراقبت پس از لابیاپلاستی ایجاد می شود. در این متن به بررسی انواع عوارض طبیعی و غیر طبیعی لابیاپلاستی پرداخته ایم:

عوارض طبیعی لابیاپلاستی

همانطور که اشاره کردیم، لابیاپلاستی معمولا دو نوع عارضه و خطر دارد. هر خانمی که تحت عمل لابیاپلاستی قرار می گیرد، عوارض جانبی طبیعی را تجربه می کند که با گذشت زمان از بین می روند. با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز می توان به این عوارض جانبی کمک کرد. مهمترین جنبه های طبیعی، رایج و ایمن لابیاپلاستی عبارتند از:

یک خراش

تورم و التهاب در محل جراحی

درد کوتاه در سر

بعد از اتمام جراحی و در روز اول بعد از عمل مقداری خونریزی وجود دارد.

برای کاهش زخم ها و تورم لب ها می توانید از کیسه یخ استفاده کنید. برای کاهش دردی که بعد از عمل احساس می کنید، مسکن هایی به شما داده می شود که نقش عمده ای در ایجاد درد دارند.

عوارض غیر معمول لابیاپلاستی

گروه دیگری از مشکلات لابیاپلاستی وجود دارد که اغلب و اگر افراد توسط متخصصان و جراحان بی تجربه عمل شوند، شانس زنده ماندن افزایش می یابد. برخی از شایع ترین عوارض لابیاپلاستی عبارتند از:

آلودگی

خونریزی شدید

درد غیر قابل کنترل

عدم انجام جراحی لابیا

برداشتن بافت اضافی لب

تورم طولانی مدت پس از لابیاپلاستی

4 مورد از مهمترین عوارض لابیاپلاستی

برخی از عوارض لابیاپلاستی پس از جراحی بسیار شایع بوده و پس از چند روز ناپدید می شوند. از عوارض طبیعی این جراحی پلاستیک می توان به درد، سوزش لابیا و تورم اشاره کرد. اما در برخی موارد مشکلات لابیاپلاستی به دلیل عدم تجربه و تخصص پزشک و عدم رعایت بهداشت بعد از عمل به وجود می آید که در این صورت نیاز به درمان فشرده تری است. از مهمترین و شایع ترین مشکلات لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عفونت لابیا و اندام تناسلی

یکی از عوارض اصلی لابیاپلاستی، احتمال عفونت در ناحیه جراحی است. این می تواند به دلیل عدم استفاده از امکانات بهداشتی در حین عمل یا عدم مراقبت های بهداشتی بعد از عمل رخ دهد. به همین دلیل بهتر است بعد از جراحی از پوشیدن نایلون و لباس های تنگ خودداری کنید. همچنین ناحیه جراحی را تحت هر شرایطی تمیز و خشک نگه دارید. مصرف منظم و کامل آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک، عدم استعمال دخانیات، استفاده از کرم های بدن و همچنین عدم مراجعه به استخر از دیگر مواردی است که به پیشگیری از عفونت لابیا کمک می کند.

باقی مانده امتیاز

در بیشتر موارد در مدت زمان کوتاهی می توان شاهد بهبود بخیه ها بود. زیرا درزهای این قسمت یعنی قسمت لب ایجاد شده بسیار محدود بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار است. بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما به طور کلی ممکن است دوره نقاهت فرد بیشتر باشد و یا بخیه ها بسته به شرایطی که تجربه می کند تا حدودی در جای خود باقی بمانند. با این حال، با توجه به پیشرفت های پزشکی و تجهیزات پزشکی، بخیه ها را می توان بعدا با استفاده از روش های مختلف برداشت.


I-labia yokopha

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است بعد از لابیاپلاستی رخ دهد، احتمال خونریزی است. این اغلب به دلیل سهل انگاری پزشک یا آسیب به رگ پس از جراحی اتفاق می افتد. اگر جراح تمام وریدهای رگ را به درستی بخیه نزند، اغلب پس از جراحی خونریزی رخ می دهد. در واقع، در برخی موارد، عفونت های جدی می توانند باعث خونریزی شوند. در هر صورت اگر بعد از جراحی دچار خونریزی شدید، باید در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

از دست دادن میل جنسی

ناحیه لابیا دارای بیشترین اعصاب جنسی است. در نتیجه در صورت عدم استفاده صحیح از تکنیک جراحی، احتمال از دست دادن حساسیت جنسی زنان در حین رابطه جنسی وجود دارد. اما امروزه بهترین جراحان لابیاپلاستی می توانند دانش و مهارت های عملی خود را برای انجام جراحی های موفق بدون هیچ خطری برای سلامت افراد افزایش دهند.



تجمع بیش از حد گوشت و سوزش بعد از لابیاپلاستی

در برخی موارد ممکن است پوست بدن انسان کلوئید تشکیل دهد و این امر باعث ایجاد گوشت اضافی پس از جراحی لابیاپلاستی می شود. البته احتمال این عارضه بسیار کم است. از دیگر عوارض لابیاپلاستی می توان به سوزش بعد از جراحی اشاره کرد. این التهاب معمولاً در اثر عفونت لابیاها، دستکاری زخم ها، تعریق زیاد اندام تناسلی و ... ایجاد می شود. البته این عارضه جای نگرانی ندارد و می توانید با استفاده از کرم های ریکاوری به کاهش سوزش کمک کنید. معمولاً احساس سوزش ناشی از لابیاپلاستی معمولاً دو هفته پس از جراحی از بین می رود.


در صورت عوارض لابیاپلاستی چرا باید به پزشک مراجعه کرد؟

همانطور که گفته شد برخی از مشکلات مانند سوزش، خارش، درد و تورم از عوارض طبیعی لابیاپلاستی است که در صورت رعایت بهداشت دستگاه تناسلی پس از چند روز برطرف می شود. اما در برخی موارد ممکن است مشکلاتی ظاهر شوند که نیاز به بررسی منظم و سریع دارند. پس در صورت بروز این عارضه لابیاپلاستی بهتر است در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. این مشکلات عبارتند از:

سردرد

تب شدید

بینی بینی

درز را باز کنید

تهوع و استفراغ

بررسی ضایعات عفونی از بخیه و شاخک

بی حسی شدید و طولانی مدت در ناحیه عمل

خونریزی در ناحیه جراحی با فشار بسیار کم متوقف نمی شود.


جراحی لب نکن پشیمون میشی؟!

حتما از برخی افراد شنیده اید که عمل لابیا را انجام ندهید، پشیمان می شوید! این عبارت اغلب توسط افرادی که لابیاپلاستی را با متخصصانی انجام داده اند که نتایج مطلوبی کسب نکرده اند استفاده می شود. در این زمینه دکتر نگین حدادی گفت: جراحی لابیا مشکلی است که نیاز به دقت و دقت عمل بالایی دارد و خانم هایی که قصد انجام این جراحی را دارند باید بیشترین توجه را در انتخاب پزشک داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات دقیقی در مورد عوارض بعد از لابیاپلاستی ارائه کنیم. هر زن یا دختری که تصمیم به انجام عمل لابیاپلاستی توسط بهترین جراح زیبایی واژن داشته باشد، حق دارد این جراحی را با نگاهی دقیق تر انجام دهد. بنابراین، اگر فردی در اطراف شما وجود دارد که مایل به انجام این جراحی است، توصیه می کنیم لینک موجود در این مقاله را با او به اشتراک بگذارید.

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا

همه چیز درباره سئو نویسی


مطمئناً اگر صاحب وب سایت یا مدیر کسب و کار یا متخصص سئو هستید، با اهمیت تولید محتوا آشنا هستید. تولید محتوا در افزایش رتبه وب سایت و فروش و تبلیغات آن بسیار موثر است. یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز که اخیرا برای مدیران و متخصصان وب سایت و کسب و کار اهمیت پیدا کرده است، کپی رایتینگ در سئو است. این موضوع را می توان یکی از مهم ترین موارد در سئو دانست و نقش آن در سئو به خصوص اخیرا بسیار پررنگ شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد سئو و کپی رایتینگ در موارد آن با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد چند موضوع مهم با شما صحبت خواهیم کرد. با مجله وب مستر بلاگتون در ارتباط باشید.


کپی رایتینگ چیست؟ اهمیت کپی رایتینگ در سئو

خوب، اگر می خواهید جزئیات این موضوع را بدانید، ابتدا باید تعریف کپی رایتینگ را بدانید. اگر بخواهیم به طور کلی در مورد کپی رایتینگ صحبت کنیم. باید گفت که نویسندگی یک حرفه و یک مهارت واقعی است و اگر آن را بیاموزید می توانید در تولید محتوا بهتر شوید و محتوای بهتری خلق کنید. اگر محتوایی که برای وب سایت خود تولید می کنید بهینه باشد و تمام قوانین و الزامات را رعایت کند، به افزایش کلمات کلیدی و رتبه وب سایت شما کمک زیادی می کند. همین طور اگر بخواهیم موضوع کپی رایتینگ را درست توضیح دهیم باید سراغ یک مثال برویم. فرض بر این است که شما در شغل خود تجربه و مهارت دارید و از این مهارت ها در حد توان خود برای انجام وظایف محوله استفاده می کنید. این می تواند نتایج خوبی برای شما به ارمغان بیاورد و کسانی که به حرفه ای که شما در آن مشغول به کار هستید نیاز دارند، کار خود را به شما واگذار کنند، زیرا می دانند که شما در این کار بهترین هستید. در واقع کپی چیزی است که گوگل و موتورهای جستجو می دانند که وقتی کاربران را به وب سایت شما می فرستند، به نتایج عنوان مورد نظر خود می رسند. این همه سئو نیست و یکی از راه حل های سئو است، اما به طور کلی یکی از مهمترین موضوعات در سئو، تکنیک کپی رایتینگ است. در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین مسائل و مواردی می پردازیم که در ساخت محتوای وب در سال 2023 به شما مربوط می شود.


نوشتن پایه و سئو

یک اصل مهم در کپی رایتینگ ایجاد محتوا بر اساس آخرین استراتژی ها و سیاست هاست. همانطور که در قسمت های قبلی این محتوا اشاره کردیم، موتورهای جستجو محتوایی را ترجیح می دهند که کاربر را به نتیجه ای که به دنبال آن است نزدیک کند. بهتر است استراتژی هایی را که تاکنون در تولید محتوا برای وب سایت خود آموخته اید مرور کنید و اطلاعات آن را به روز کنید. ما یک سری اطلاعات طلایی و به روز را برای شما توضیح خواهیم داد که باید هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید.


موضوعی را انتخاب کنید و محتوا را به صورت ذهنی آماده کنید

یکی از مهمترین موارد در فرآیند نوشتن عنوانی است که برای مقاله خود انتخاب می کنید. این عنوان ارتباط بسیار خوبی با کلمات کلیدی مرتبط با آن دارد. این بدان معناست که عنوان و محتوایی در ذهن داشته باشید که کاربران و بینندگان را تشویق کند تا وارد صفحه محتوا شوند و مقالات را مطالعه کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. اطلاعات باید با توجه به ایده مشکل در ذهن ما تهیه شود، اینکه مخاطب برای ایجاد این پروژه چه مشکلی را باید حل کند و چه اطلاعاتی در این پروژه نتیجه می دهد. برای مخاطب خوب است. .


هدف و پیام محتوا

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید موضوعی است که می خواهید در محتوایی که ایجاد می کنید با مخاطبان خود صحبت کنید. ابتدا باید از خود بپرسید و روشن کنید که آیا محتوای شما خارج از 3 حالت خواهد بود: یا حالت شما. محتوا تبلیغات است یا به کاربران خود آموزش می دهید یا به مخاطبان خود اطلاع می دهید. شما باید بتوانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.


طراحی محتوای دقیق

هنگامی که موضوعی را انتخاب کردید، بهتر است در مورد یک ژانر محتوا تصمیم بگیرید و باید جلو بروید و محتوایی را که می خواهید تولید کنید به صورت ذهنی پیاده سازی کنید. هرگز شروع به تولید محتوا بدون فکر و ایده نکنید، زیرا این مشکل می تواند شما را گیج کند و تولید محتوای سئوی شما را از مسیر خارج کند. شما باید در نظر داشته باشید که در محتوا چه چیزی باید توضیح دهید و در مورد آن صحبت کنید.


از ابزار برای بررسی کلمات استفاده کنید

استراتژی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در مورد کلمات و مضامین انتخابی خود تحقیق کنید. در این مرحله باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. یکی مخاطب سایت است که چه نوع کتاب و ادبیاتی می تواند آنها را به خواندن مطالب جذب کند. دوم اینکه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما وجود دارد، باید از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا مخاطب پس از جستجو انگیزه خواندن مطالب را پیدا کند. برای این موارد، ابزارهایی وجود دارد که می توانید در بخش ابزارهای سئو بلاگتون یاد بگیرید و به طور موثر از آنها استفاده کنید.


با در نظر گرفتن ادراک مخاطب

یکی از موارد دیگری که در تولید محتوای سئو و رعایت اصول کپی رایتینگ اهمیت دارد، حق داشتن نظر و روانشناسی مخاطب است. محتوای شما باید به گونه ای ساخته شود که مخاطب احساس کند فرصتی را با نخواندن بیشتر آن از دست داده است. این محتوا باید نکات کلیدی برای معرفی یک محصول یا خدمات خاص یا حل یک چالش و مشکل را به مخاطب منتقل کند و در انتها هم همینطور و حاوی یک نتیجه اصولی و صحیح باشد.


از سبک رفتاری و ادبیات خاصی استفاده کنید

یکی از نکات مهمی که می تواند یک محتوا برای مخاطب خاصی بسازد و آنها را به خواندن آن ترغیب کند، ادبیاتی است که باید مختص شما باشد. یعنی بهتر است کلیشه ای عمل نکنید و در محتوایی که به شما مربوط می شود از ادبیات استفاده کنید. شما باید خلاق باشید و از کلمات خاصی برای محتوا استفاده کنید. عکس‌ها یا کلیپ‌ها می‌توانند این تفاوت را بیشتر به مخاطب منتقل کنند و مخاطب احساس کند در مقابل محتوای متفاوتی قرار دارد که در آن می‌تواند پاسخ جستجوی خود را بیابد.


خلاقیت در طراحی محصول

یکی از خلاقیت هایی که می توانید از آن استفاده کنید نوع خاص ادبیات برای تولید محتوا است که در قسمت قبل به آن پرداختیم. یکی دیگر از خلاقیت هایی که می توانید برای تولید محتوا از آن استفاده کنید، انتخاب عنوان جالب برای آن است. استفاده از عکس ها و کلیپ های ویژه و تصاویر برجسته می تواند مطالب را برای خوانندگان جذاب و خواندنی کند.


طول محتوا

یکی از مواردی که در تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، طول محتوا است. طول محتوا می تواند به شما در بهبود و رتبه بندی وب سایت کمک کند، اما از طرف دیگر سرعت ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد. اما در این بین باید در نظر داشته باشید که کیفیت را از دست ندهید و مکان را جذاب تر توضیح دهید. تجربه تا کنون برای طول محتوا بین 1800 تا 3200 کاراکتر برای مقالات آموزشی و بین 1000 تا 2000 کلمه برای محتوای تبلیغاتی است. همیشه در ابتدای مطلب یک موضوع چالش برانگیز را به مخاطبان خود معرفی کنید و سپس چالش ها را دسته بندی کنید و در نهایت راه حل ها را به طور کلی و برخی از راه حل ها را به تفصیل توضیح دهید. در محتوایی که برای محصولات در نظر می گیرید، به مخاطبان خود بگویید که این محصول دارای تخفیف خاصی است و استفاده از این تخفیف را منحصر به فرد کنید. به خاطر داشته باشید که وفاداری و پیگیری پیشنهادات و وعده ها به رشد برند شما کمک زیادی می کند.


متن کامل مقاله را بخوانید: https://blogten.ir/all-about-seo-copywriting/ 

بهترین سالن زیبایی در سعادت آباد


اخیراً خدمات سالن های زیبایی زنانه و مردانه با استفاده از تکنیک های زیبایی دائمی رونق بیشتری یافته و روش های قدیمی کنار گذاشته شده است. زیرا تکنیک های زیبایی دائمی که در حال حاضر برای کوتاهی موی مردانه و زنانه استفاده می شود دارای مزایای بسیاری بوده و شرایط بسیار خوبی را ایجاد کرده است. البته لازم به توضیح است که تکنیک های زیبایی دائمی برای خانم ها و آقایان متفاوت است و خدمات یکسانی برای آن ها وجود ندارد. از طرفی بین خدمات زیبایی منظم برای آنها و بانوان تفاوت وجود خواهد داشت.

خدمات سالن

به طور کلی جدیدترین خدمات آرایشی برای بانوان خدمات زیبایی دائمی است که استفاده از لوازم آرایش را در خانم ها کاهش می دهد و به کمک آن خانم ها می توانند از زیبایی ماندگار برخوردار شوند. به عبارت دیگر با وجود خدمات زیبایی دائمی نیاز خانم ها به استفاده از لوازم آرایشی کاهش می یابد و این دوستداران می توانند بدون استفاده از وسایل آرایشی در تمام ساعات شبانه روز زیبایی خود را حفظ کرده و شرایط ایده آل تری داشته باشند.

به همین دلیل، خدمات زیبایی دائمی یکی از پرطرفدارترین روش های آرایشی و زیبایی است که در سالن های زیبایی تقاضای زیادی دارد و بخش مهمی از درآمد آرایشگاه ها از این طریق تامین می شود.


درمان های زیبایی دائمی به چه معناست؟

به طور کلی خدمات زیبایی دائمی که در سالن های زیبایی انجام می شود راه حل هایی هستند که برای زیبایی چهره و رفع لک های صورت و ماندگاری طولانی مدت استفاده می شوند. اما توجه داشته باشید که مدت زمان این خدمات زیبایی تا پایان عمر آنها نیست، بلکه در مقایسه با سایر روش هایی که برای افزایش زیبایی استفاده می شود، کمی بیشتر خواهد بود. به طور کلی مدت زمان خدمات زیبایی دائمی را می توان با توجه به نوع روش مورد استفاده از یک ماه تا دو سال در نظر گرفت.

لیست خدمات زیبایی دائمی

در زیر لیستی از خدمات آرایشی دائمی که از مهم ترین، پرطرفدارترین و مدرن ترین خدمات آرایشی محسوب می شوند، آورده شده است:

میکروبلیدینگ آلیس

میکروبلیدینگ ابرو یکی از محبوب ترین و بهترین روش های امروزی است. از این روش برای بازسازی ابروها استفاده می شود و با کمک آن می توانید شکل و حالت ابروها را تغییر دهید، عیوب ابرو را برطرف کنید یا به آنها تراکم بیشتری بدهید. استقبال از میکروبلیدینگ ابرو در بین بانوان کشورمان به حدی است که از هر 5 خانمی که در جامعه می بینید، 4 نفر از این روش استفاده می کنند.


میکروپیگمنتیشن ابرو در سعادت آباد

لازم به توضیح است که میکروبلیدینگ ابرو برای کسانی که به طور کامل ابروهای خود را از دست داده اند و یا بر روی ابروهای خود جای زخم، بخیه، زخم و سوختگی دارند نیز امکان پذیر است و تعدادی از بانوان عزیز نیز می توانند با این روش ابروهای خود را اصلاح کنند. میکروبلیدینگ ابرو نه تنها برای خانم ها، بلکه در سالن های زیبایی آقایان نیز برای ترمیم ابروهای آقایان استفاده می شود.

میکروبلیدینگ پلک و خط چشم

میکروبلیدینگ فقط برای ابروها نیست. همچنین برای تاتو خط چشم و مژه میکروبلیدینگ مژه یک تاتو خط چشم در قسمت پایین مژه است که در این روش خطوط طراحی شده روی پوست قرار نمی گیرند و فقط به زیر مژه ها نفوذ می کنند و جلوه ای بسیار طبیعی و طبیعی می دهند.

اما در روش خط چشم میکروبلید خطوط تاتو به پوست می رسد و ظاهری کاملا مشابه خط چشم ایجاد می کند، با این تفاوت که خط چشم میکروبلید قابل پاک شدن نیست و نتایج آن ماندگاری بالایی دارد، اما اگر می خواهید از لوازم آرایشی خط چشم Draw استفاده کنید که نتایج آن به سرعت پاک می شود و از بین می رود. در این روش از دستگاه مخصوصی استفاده می شود که رنگ مورد نظر را به لایه میانی پوست تزریق می کند و خط چشم یا مژه را روی چشم ها می کشد. به همین دلیل، خانم‌هایی که از آرایش چشم لذت نمی‌برند و دوست ندارند زمان زیادی را صرف آرایش چشم کنند، از میکروبلیدینگ مژه و خط چشم استقبال بسیار مثبتی کرده‌اند.


میکروسایدینگ لب و میکروبلیدینگ

روش های دیگری که به عنوان خدمات سالن زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و در لیست درمان های زیبایی دائمی قرار می گیرند عبارتند از: میکروسایدینگ و میکروبلیدینگ لب. میکروساید لب روشی است که در آن بیشتر بر روی مدل و فرم لب ها تمرکز می شود و خطوط اطراف لب به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و ایرادات آن برطرف می شود. میکروسایدینگ لب به شما این امکان را می دهد که حجم لب ها را افزایش دهید یا فرم بهتری در آنها ایجاد کنید.


از طرفی میکروبلید لب نیز بسیار پرطرفدار است که طی آن رنگ رژ لب مورد نظر بر روی لب ها تاتو می شود و به زیبایی لب ها می افزاید. ماندگاری این روش طولانی است و جلوه ای کاملا طبیعی روی لب ها ایجاد می کند. این روش برای کسانی که لب های سفید، کم رنگ و کدر دارند بسیار مناسب است. علاوه بر این، کسانی که اسکار لب دارند بهترین کاندید برای میکروبلیدینگ لب هستند. زیرا به کمک این روش می توان تا حدود زیادی تمامی خطاها را پوشش داد.


کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از مهم ترین خدمات زیبایی دائمی در آرایشگاه های زنانه است که اکثر خانم ها از این روش استفاده می کنند. هیچ محدودیت سنی برای کاشت ناخن وجود ندارد و کاندیدهای آن از دختران نوجوان تا زنان مسن هستند. استفاده از کاشت ناخن که مزایای بیشتری نسبت به ناخن مصنوعی دارد، جایگزین استفاده از ناخن مصنوعی شده است. در این روش ناخن مصنوعی یا ژل ناخن طی یک عمل خاص بر روی ناخن طبیعی قرار می گیرد و ثابت می شود.

سپس رنگ لاک مورد نظر داوطلب اعمال می شود و طرح هایی روی ناخن ایجاد می شود. نتایج این روش حدود یک ماه دوام دارد و از آنجایی که خانم ها با استفاده از کاشت ناخن می توانند طرحی متفاوت روی ناخن های خود داشته باشند، من بسیار جذب این روش شدم. لازم به توضیح است که کاشت ناخن در زندگی روزمره مشکلی ایجاد نمی کند، ناراحتی ایجاد نمی کند و به زیبایی ناخن ها برای همیشه می افزاید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که کاشت ناخن نه تنها برای دست بلکه برای پاها نیز انجام می شود.


کاشت مژه

یکی دیگر از خدمات سالن زیبایی که بسیار پرطرفدار است و در لیست خدمات دائمی زیبایی قرار می گیرد پیوند چشم است. در این روش مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی چسبانده می شوند و تاثیر بهتری روی چشم می گیرند. مدت زمان این روش بسیار بیشتر از لنزهای استفاده شده در گذشته است و می توان از نتایج آن به مدت یک ماه استفاده کرد.

پس از این مدت می توان ایمپلنت چشم را ترمیم کرد تا نتایج آن برای مدت طولانی قابل استفاده باشد. از آنجایی که زیبایی چهره اهمیت زیادی دارد، استفاده از این روش بسیار رایج شده است و به کمک آن خانم ها نیازی به آرایش چشم ندارند و در طول روز زمان بیشتری را برای این منظور اختصاص می دهند.


اخرین حرف

بهتر است خدمات آرایشی دائمی و یا تخصصی را در بهترین آرایشگاه انجام دهید تا نتیجه مناسب بگیرید و از آن راضی باشید. سالن زیبایی نوجا در سعادت آباد تهران یکی از بهترین آرایشگاه های زنانه برای انتخاب خدمات زیبایی دائم یا موقت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به بخش های مختلف وب سایت nozhasalon.ir مراجعه کنید.


ادامه نوشته:

https://www.asriran.com/fa/news/892311/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF


http://aftabir.com/reportages/view/4619/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%B4%D8%AA