لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

4 عارضه احتمالی بعد از لابیاپلاستی


لابیاپلاستی یکی از بهترین و موفق ترین جراحی های زیبایی است که در یکی دو دهه اخیر روز به روز افزایش یافته است. در ادامه مطالب مفیدی در زمینه عوارض لابیاپلاستی در اختیار شما قرار خواهیم داد. این مقاله در نتیجه پیگیری های فراوان زنانی نوشته شده است که نگرانی های خود را در مورد عوارض جراحی لابیاپلاستی بیان کردند. بنابراین توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید. زیرا در زیر قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتر با عوارض لابیاپلاستی و نقش پزشک در کنترل این عوارض آشنا کنیم.

تاثیر عمل جراحی لابیاپلاستی بر عوارض بعد از آن چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل بسیار ظریف است که برای برداشتن قسمت های اضافی لابیا و ایجاد تقارن بین آنها انجام می شود. از آنجایی که این عمل جراحی غلاف داخلی محسوب می شود، اگر پزشک بی تجربه و بی تجربه باشد، می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. بنابراین اگرچه خطر این عمل کم است، اما دخالت پزشک غیرمتخصص باعث افزایش عوارض لابیاپلاستی می شود.

روند عمل لابیاپلاستی به این صورت است که در ابتدا که بیهوشی در قسمت های تحت عمل ایجاد می شود، خانم ها می توانند با درد و آرامش کمتری روند عمل را ادامه دهند. علاوه بر این با برش هایی که در قسمت های خاصی از لب ها ایجاد می شود و بر اساس تکنیک های مختلف لابیاپلاستی می توانند شکل لازم را در قسمت های مختلف داشته باشند. در نهایت زخم ها را با بخیه زدن یا استفاده از لیزرهای استاندارد مورد تایید سازمان های معتبر ببندید.

روند جراحی لابیاپلاستی ساده و بدون درد به نظر می رسد، اما باید بدانید نکاتی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن ها می تواند مشکلات فشار بعد از لابیاپلاستی را افزایش دهد. استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و باکیفیت لابیاپلاستی، انجام این عمل در یک کلینیک یا بیمارستان خوب و با کیفیت و همچنین انتخاب پزشک دقیق، مجرب و شایسته می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.


انواع عوارض لابیاپلاستی

برخی از عوارضی که پس از جراحی لابیا ایجاد می شود، عوارض طبیعی و موقتی است، برخی دیگر به دلیل بی احتیاطی پزشک، تأثیر بیماری ها، عوارض شدید بیهوشی و عدم مراقبت پس از لابیاپلاستی ایجاد می شود. در این متن به بررسی انواع عوارض طبیعی و غیر طبیعی لابیاپلاستی پرداخته ایم:

عوارض طبیعی لابیاپلاستی

همانطور که اشاره کردیم، لابیاپلاستی معمولا دو نوع عارضه و خطر دارد. هر خانمی که تحت عمل لابیاپلاستی قرار می گیرد، عوارض جانبی طبیعی را تجربه می کند که با گذشت زمان از بین می روند. با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز می توان به این عوارض جانبی کمک کرد. مهمترین جنبه های طبیعی، رایج و ایمن لابیاپلاستی عبارتند از:

یک خراش

تورم و التهاب در محل جراحی

درد کوتاه در سر

بعد از اتمام جراحی و در روز اول بعد از عمل مقداری خونریزی وجود دارد.

برای کاهش زخم ها و تورم لب ها می توانید از کیسه یخ استفاده کنید. برای کاهش دردی که بعد از عمل احساس می کنید، مسکن هایی به شما داده می شود که نقش عمده ای در ایجاد درد دارند.

عوارض غیر معمول لابیاپلاستی

گروه دیگری از مشکلات لابیاپلاستی وجود دارد که اغلب و اگر افراد توسط متخصصان و جراحان بی تجربه عمل شوند، شانس زنده ماندن افزایش می یابد. برخی از شایع ترین عوارض لابیاپلاستی عبارتند از:

آلودگی

خونریزی شدید

درد غیر قابل کنترل

عدم انجام جراحی لابیا

برداشتن بافت اضافی لب

تورم طولانی مدت پس از لابیاپلاستی

4 مورد از مهمترین عوارض لابیاپلاستی

برخی از عوارض لابیاپلاستی پس از جراحی بسیار شایع بوده و پس از چند روز ناپدید می شوند. از عوارض طبیعی این جراحی پلاستیک می توان به درد، سوزش لابیا و تورم اشاره کرد. اما در برخی موارد مشکلات لابیاپلاستی به دلیل عدم تجربه و تخصص پزشک و عدم رعایت بهداشت بعد از عمل به وجود می آید که در این صورت نیاز به درمان فشرده تری است. از مهمترین و شایع ترین مشکلات لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عفونت لابیا و اندام تناسلی

یکی از عوارض اصلی لابیاپلاستی، احتمال عفونت در ناحیه جراحی است. این می تواند به دلیل عدم استفاده از امکانات بهداشتی در حین عمل یا عدم مراقبت های بهداشتی بعد از عمل رخ دهد. به همین دلیل بهتر است بعد از جراحی از پوشیدن نایلون و لباس های تنگ خودداری کنید. همچنین ناحیه جراحی را تحت هر شرایطی تمیز و خشک نگه دارید. مصرف منظم و کامل آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک، عدم استعمال دخانیات، استفاده از کرم های بدن و همچنین عدم مراجعه به استخر از دیگر مواردی است که به پیشگیری از عفونت لابیا کمک می کند.

باقی مانده امتیاز

در بیشتر موارد در مدت زمان کوتاهی می توان شاهد بهبود بخیه ها بود. زیرا درزهای این قسمت یعنی قسمت لب ایجاد شده بسیار محدود بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار است. بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما به طور کلی ممکن است دوره نقاهت فرد بیشتر باشد و یا بخیه ها بسته به شرایطی که تجربه می کند تا حدودی در جای خود باقی بمانند. با این حال، با توجه به پیشرفت های پزشکی و تجهیزات پزشکی، بخیه ها را می توان بعدا با استفاده از روش های مختلف برداشت.


I-labia yokopha

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است بعد از لابیاپلاستی رخ دهد، احتمال خونریزی است. این اغلب به دلیل سهل انگاری پزشک یا آسیب به رگ پس از جراحی اتفاق می افتد. اگر جراح تمام وریدهای رگ را به درستی بخیه نزند، اغلب پس از جراحی خونریزی رخ می دهد. در واقع، در برخی موارد، عفونت های جدی می توانند باعث خونریزی شوند. در هر صورت اگر بعد از جراحی دچار خونریزی شدید، باید در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

از دست دادن میل جنسی

ناحیه لابیا دارای بیشترین اعصاب جنسی است. در نتیجه در صورت عدم استفاده صحیح از تکنیک جراحی، احتمال از دست دادن حساسیت جنسی زنان در حین رابطه جنسی وجود دارد. اما امروزه بهترین جراحان لابیاپلاستی می توانند دانش و مهارت های عملی خود را برای انجام جراحی های موفق بدون هیچ خطری برای سلامت افراد افزایش دهند.



تجمع بیش از حد گوشت و سوزش بعد از لابیاپلاستی

در برخی موارد ممکن است پوست بدن انسان کلوئید تشکیل دهد و این امر باعث ایجاد گوشت اضافی پس از جراحی لابیاپلاستی می شود. البته احتمال این عارضه بسیار کم است. از دیگر عوارض لابیاپلاستی می توان به سوزش بعد از جراحی اشاره کرد. این التهاب معمولاً در اثر عفونت لابیاها، دستکاری زخم ها، تعریق زیاد اندام تناسلی و ... ایجاد می شود. البته این عارضه جای نگرانی ندارد و می توانید با استفاده از کرم های ریکاوری به کاهش سوزش کمک کنید. معمولاً احساس سوزش ناشی از لابیاپلاستی معمولاً دو هفته پس از جراحی از بین می رود.


در صورت عوارض لابیاپلاستی چرا باید به پزشک مراجعه کرد؟

همانطور که گفته شد برخی از مشکلات مانند سوزش، خارش، درد و تورم از عوارض طبیعی لابیاپلاستی است که در صورت رعایت بهداشت دستگاه تناسلی پس از چند روز برطرف می شود. اما در برخی موارد ممکن است مشکلاتی ظاهر شوند که نیاز به بررسی منظم و سریع دارند. پس در صورت بروز این عارضه لابیاپلاستی بهتر است در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. این مشکلات عبارتند از:

سردرد

تب شدید

بینی بینی

درز را باز کنید

تهوع و استفراغ

بررسی ضایعات عفونی از بخیه و شاخک

بی حسی شدید و طولانی مدت در ناحیه عمل

خونریزی در ناحیه جراحی با فشار بسیار کم متوقف نمی شود.


جراحی لب نکن پشیمون میشی؟!

حتما از برخی افراد شنیده اید که عمل لابیا را انجام ندهید، پشیمان می شوید! این عبارت اغلب توسط افرادی که لابیاپلاستی را با متخصصانی انجام داده اند که نتایج مطلوبی کسب نکرده اند استفاده می شود. در این زمینه دکتر نگین حدادی گفت: جراحی لابیا مشکلی است که نیاز به دقت و دقت عمل بالایی دارد و خانم هایی که قصد انجام این جراحی را دارند باید بیشترین توجه را در انتخاب پزشک داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات دقیقی در مورد عوارض بعد از لابیاپلاستی ارائه کنیم. هر زن یا دختری که تصمیم به انجام عمل لابیاپلاستی توسط بهترین جراح زیبایی واژن داشته باشد، حق دارد این جراحی را با نگاهی دقیق تر انجام دهد. بنابراین، اگر فردی در اطراف شما وجود دارد که مایل به انجام این جراحی است، توصیه می کنیم لینک موجود در این مقاله را با او به اشتراک بگذارید.

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد