لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

اختلالات ریتم قلب

تصویر

متخصصین قلب و عروق

علم پزشکی در طول سالیان متمادی یکی از تاثیرگذارترین علوم بوده و نقش قهرمانانه خود را در زندگی بشر به اثبات رسانده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند، گاهی باید با مشکلاتی مواجه شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی چند هزار ساله به او کمک خواهد کرد.

پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم تمام دوران بوده است و نقش پررنگ آن در زندگی بشر ارزش آن را به اثبات رسانده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی هزاران سال پزشکی به او کمک می کند.

نتایج هر جستجو و مطالعه در طول تاریخ اکنون با یک تماس تلفنی در دسترس بیماران است. قلب و عروق امروزه یکی از مهم ترین حوزه های علم پزشکی است. البته علم پزشکی در همه شرایط با سلامت انسان مرتبط است و این موضوع بر اهمیت آن می افزاید.

با این حال، سبک زندگی مدرن و شهرهای پر از دود، رژیم غذایی نامناسب و خطر بالای عفونت، بیماری قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ضربان قلب را مهمترین چیز در نظر می گیریم. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مطلب را به معرفی بهترین متخصص قلب و عروق و نحوه مراجعه به متخصصین قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

تصویر

متخصص قلب و عروق کیستیک؟

قبل از هر چیز خوب است که با متخصص قلب و عروق آشنا شوید و وظایف او را روشن کنید. گسترش ناهنجاری های قلبی نیز می تواند گیج کننده باشد. بنابراین شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد. متخصص قلب در واقع پزشکی است که پس از 7 سال تحصیلات عمومی، در آزمون دستیاری شرکت می کند و در رشته تخصصی قلب و عروق پذیرفته می شود و به مدت 4 سال در این رشته تحصیل می کند. متخصصان قلب و عروق دانش لازم برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی و ارتقای مهارت های خود را از طریق آموزش های تخصصی به دست می آورند.

پس از طی مراحل تشخیصی هنگام مراجعه به متخصص قلب، روند درمان با یک سری اقدامات آغاز می شود. ابتدا متخصص قلب سعی می کند با گرفتن سابقه خانوادگی مشکل قلبی بیمار را تشخیص دهد. به قلب گوش دهید اگر به نتایج به دست آمده 100% اطمینان ندارید، فشار خون و غیره را چک کنید. ممکن است آزمایشات تشخیصی اضافی بر روی بیمار انجام شود. به عنوان مثال، ECG یا ضبط نوار قلب یکی از ارزشمندترین کارهایی است که یک متخصص برای یادگیری در مورد مشکل قلبی انجام می دهد.

امواج طبیعی قلب دارای الگوی خاصی هستند که در مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین نارسایی قلبی با بررسی امواج قلب قابل تشخیص است. همچنین، اکوکاردیوگرافی، یک معاینه سونوگرافی عملکردی با استفاده از امواج صوتی، در تشخیص برخی شرایط از جمله برون ده قلبی و تشخیص پریکاردیت مفید است.

تفاوت بین یک متخصص قلب و یک جراح قلب

نکته مهمی که باید بدانید این است که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. وی جراح قلب است که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرد و دانش و مهارت لازم را کسب کرد. جراح قلب می آموزد که چگونه روش های تهاجمی را برای حل مشکلات قلبی انجام دهد. در این میان، پزشکان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص و درمان بیماری های قلبی با استفاده از روش های غیر تهاجمی تمرکز دارند. هر متخصص قلب می تواند با گذراندن دوره فوق تخصصی 2 تا 3 ساله در یکی از تخصص های زیر مهارت پیدا کند:

فوق تخصص قلب و عروق

متخصص سکته قلبی

متخصص اطفال

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی لازم است برای تکمیل روند درمان به یکی از متخصصان قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب خوب برای ارائه بهترین خدمات به بیمار خود باید دارای ویژگی هایی باشد که او را از همکارانش متمایز کند. البته همه پزشکان هیچ تلاشی برای بیماران خود باقی نمی گذارند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان می توانند بهتر از دیگران باشند. ما به برخی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب اشاره کرده ایم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که تشخیص اشتباه پزشک منجر به درمان اشتباه می شود و آسیب بیشتری به بیمار وارد می کند یا به دلیل عدم آگاهی از بیماری از درمان جلوگیری می کند; بنابراین اولین وظیفه یک متخصص قلب خوب تشخیص و درمان بیماری است. برای تایید این موضوع می توانید از بیماران قبلی این پزشک بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

یکی از نکات مهم برای بیماران قلبی اهمیت زمان است. به طور کلی، بیماران مبتلا به مشکلات حاد قلبی نمی توانند برای مدت طولانی در صف منتظر بمانند. گاهی اوقات ممکن است متخصصان قلب به دلیل مهارت و دانش بالا، ماه ها فرصت ویزیت بیماران را نداشته باشند. در این شرایط، چنین پزشکی برای یک بیمار حاد قلب، پزشک قلب خوبی محسوب نمی شود. بلکه باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، آزمایش بدهید و درمان را شروع کنید.

وقت شناس بودن و مهربان بودن یکی دیگر از خصوصیات پزشک خوش قلب است. لغو قرار ملاقات و حضور نداشتن به موقع در مطب برای بیماران قلبی عروقی لذتی ندارد.

اگر پزشک متخصص مورد نظر شما ارتباط گسترده ای با متخصصان قلب و عروق و قلب و عروق داشته باشد، در صورت لزوم می تواند شما را به سرعت به پزشک مورد نیاز خود ارجاع دهد و بدون توجه به راه حل سریع، مشکلات شما را حل کند. بنابراین این وضعیت نیز از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

Gbr

معرفی و انتصاب بهترین پزشکان قلب ارومیه توسط دکتر. آره

یکی از آزاردهنده ترین و سخت ترین فرآیندها در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی است. اخیرا برای اینکه بتوانید با یک متخصص قلب خوب در یک بیمارستان معروف وقت بگیرید، باید صبح زود از بیمارستان بیرون بیایید و مدت زیادی در صف بایستید، تکرار می شود این روند هر بار تکرار می شود. . زمان. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و خدمات اینترنتی پرطرفدار در دنیای امروز، زمان بندی نیز مانند بسیاری از خدمات دیگر به صورت آنلاین و از سایت انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال متخصص قلب و عروق در ارومیه هستید، سایت دکتریاب می تواند به شما کمک کند. در واقع Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. این وب سایت دارای فیلترهایی است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. برای مثال اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت «انتخاب شهر» ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از چندین متخصص قلب ارومیه پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید به صورت آنلاین آن ها را انتخاب و رزرو کنید.

نوبت دهی آنلاین دکتراب دارای مزایای بسیاری است که آن را به یک وب سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزایای آن صرفه جویی در انرژی و زمان است. با این سیستم دیگر نیازی به بازگشت به داستان و منتظر ماندن برای تبدیل نیست. از طرفی در هر زمانی از شبانه روز می توان قرار ملاقات گذاشت. این در حالی است که می توان در ساعات مشخصی برای نوبت دهی حضوری اقدام کرد. جدا از این موارد می توانید سابقه و مشخصات پزشک مورد نظر را در دکتر فایند جستجو کنید. برای مثال هر متخصص قلب ارومیه ای صفحه ای دارد که مشخصات مشتری، آدرس، شماره تماس و نظرات در آن نوشته شده است. به این ترتیب انتخاب یک متخصص قلب خوب برای شما راحت تر خواهد بود.

بیماری های شایع قلبی عروقی

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در بخش بزرگی از جمعیت رخ می‌دهند. اطلاع از این بیماری ها می تواند هشداری برای توجه به آنها و مراجعه به متخصص قلب و عروق خوب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

حمله قلبی یا سکته مغزی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است که به طور مکرر اتفاق می افتد. این بیماری زمانی رخ می دهد که رساندن خون به قسمتی از قلب مشکل می شود. از شریان های اصلی قلب شاخه ای به نام «رگ کرونری» وجود دارد که وظیفه خون رسانی به بافت های قلب را بر عهده دارد. لخته یا انسداد در این عروق می تواند باعث سکته شود.

اختلالات ریتم قلب

آریتمی ها ریتم های نامنظم قلب هستند که باعث ایجاد مشکلاتی در پمپاژ خون و در نتیجه کارایی قلب می شوند. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی در واقع شامل تمام مشکلاتی است که توانایی قلب برای پمپاژ خون کاهش می یابد. در این بیماران اکسیژن مورد نیاز سلول ها تامین نمی شود و مشکلات زیادی از آنها ناشی می شود.

بیماری های دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از طریق بطن ها جریان نمی یابد یا به محفظه قدامی باز نمی گردد. به این ترتیب خون رسانی با مشکل مواجه می شود و بیمار با مشکلات دیگری مواجه می شود.

نسخه

اخرین حرف

همه بیماری های شایع قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک متخصص قلب خوب دارند. اگر بستگان نزدیک شما به این بیماری مبتلا شده اند، باید به طور مرتب تحت معاینات متخصص قلب و عروق قرار بگیرید و از عدم ابتلا خود مطمئن شوید. در این مقاله به معرفی وظایف متخصص قلب و همچنین بررسی بیماری های شایع قلبی می پردازیم. همچنین دکتر یاب برای نوبت آنلاین با دکتر قلب ارمی و سایر پزشکان در سراسر ایران به شما معرفی می شود. با مراجعه به این سایت می توانید به راحتی با چند کلیک وقت رزرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد