لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

انواع ژنراتورهای خورشیدی

 ژنراتور یک ژنراتور جریان مستقیم (DC) است که از پنل های خورشیدی با استفاده از انرژی خورشیدی (AC) برای چهار نفر تولید می شود. برق را بخرید یا به آن تزریق کنید. در یک سیستم خورشیدی فتوولتائیک، اینورترها قلب سیستم را تشکیل می دهند و الکتریسیته DC تولید شده را به AC تبدیل می کنند. در زیر به بررسی انواع اینورترهای خورشیدی که شامل ongrid و off-grid می شوند می پردازیم. (offgrid) همچنین نحوه استفاده از انرژی خورشیدی را توضیح می دهیم

اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده ثامن

اینورتر موج سینوسی خالص

اینورتر موج مربعی:

این نوع اینورترها بسیار رایج و ارزان هستند. موج مربعی شکل موج نامناسب و رضایت بخش برای اکثر دستگاه های الکتریکی است. برق DC با فرکانس 50 هرتز به برق AC تبدیل می شود و با استفاده از ترانسفورماتور به 230 ولت تبدیل می شود. اینها معمولاً اینورترهای ارزان قیمت با توان کمتر از 500 وات هستند و اغلب برای چراغ اتومبیل استفاده می شوند. بنابراین این اینورترها در خانه و صنعت کاملاً بی استفاده هستند.

اینورتر موج سینوسی اصلاح شده.

می توان گفت ارزان ترین و رایج ترین نوع اینورتر، اینورتر پنتاکس مدل dsi400  است. این نوع اینورتر یک موج AC تولید می کند که شکل آن جایی بین یک موج مربعی و یک موج سینوسی کامل است. در بسیاری از موارد به این نوع اینورترها اینورتر شبه سینوسی نیز می گویند.


مزیت این نوع اینورتر ارزان بودن آن نسبت به اینورترهای موج سینوسی خالص است و اغلب عملکرد خوبی دارد، در بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند چراغ، رادیو و بسیاری از تلویزیون ها و کامپیوترها و غیره را می توان با این اینورترها راه اندازی کرد. اما اکثر تجهیزات الکتریکی مانند موتورها نمی توانند با این اینورتر کار کنند. بنابراین، نتیجه می گیریم که این اینورتر برای مقاصد کوچک استفاده می شود.

مبدل موج سینوسی خالص:

این اینورترها بر اساس PWM کار می کنند. آنها برای کار با تجهیزات الکترونیکی مناسب هستند. در مقایسه با اینورترهای موج سینوسی، این اینورترها به دلیل مدار محدودی که دارند گرانتر هستند. این اینورترها تمام ویژگی های ذکر شده را دارند.

اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه (اینورتر متصل به شبکه)

اینورتر خورشیدی خارج از شبکه

اینورتر خورشیدی متصل به شبکه (انگرید):

اگر بخواهیم برق تولید شده توسط خورشید را به برق تبدیل کنیم، از اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه استفاده می کنیم. ساختار و ساختار اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه و اینورترهای خورشیدی خارج از شبکه متفاوت است، اگرچه شرکتی به نام Goodwe یک اینورتر خورشیدی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند همزمان برای تامین انرژی در شبکه و خارج از شبکه استفاده شود. شبکه های.

اینورترهای خورشیدی متصل به شبکه در ظرفیت های تکفاز و سه فاز از 250 وات تا حدود 5 مگاوات و با سطوح ولتاژ متفاوت بسته به ظرفیت اینورترها تولید می شوند.

اینورتر خورشیدی خارج از شبکه:

در سیستم فتوولتائیک خارج از شبکه، ذخیره انرژی توسط باتری به صورت جریان مستقیم انجام می شود و کنترل کننده شارژ وظیفه مدیریت و نگهداری سیستم را بر عهده دارد و از اینورتر خورشیدی برای تبدیل آن به برق متناوب 220 ولت استفاده می شود. . . . برخی از اینورترها دارای کنترلر شارژ هستند و یک دستگاه هم اینورتر و هم کنترل کننده شارژ است.

انواع اینورتر خورشیدی از نظر اتصالات پنل خورشیدی

اینورتر رشته

اینورترهای اصلی

میکرو اینورتر

اینورترهای خورشیدی کابلی در اندازه های کوچک معمولا تا 125 کیلو وات هستند، کابل خود را به سمت ورودی اینورتر وصل می کند و در مقایسه با سایرین در اینورتر برای اتصال هر MPPT یا ممکن است در شرایط خاص اینورتر مجزا باشد. . در MPPT سیم ها باید با حفاظت ولتاژ و جریان به جعبه اتصال وصل شوند و در نهایت ورودی به اینورتر متصل می شود.

به عنوان مثال، ما یک اینورتر 20 کیلوواتی با 2 MPPT و 4 ورودی داریم که هر دو ورودی متعلق به یک MPPT هستند. 4 رشته به طور مستقل به 4 ورودی متصل می شوند. 2 رشته مربوط به MPPT1 و 2 رشته مربوط به MPPT2 در داخل اینورتر با یکدیگر موازی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد