لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

5 مثال از ابراز احساسات با زبان بدن


با مقاله دیگری در مقاله زبان بدن موسسه آیا در خدمت شما هستیم. برای اینکه دیگران بدانند چه احساسی دارید، لازم نیست چیزی به آنها بگویید. آیا تا به حال مجسمه رادین متفکر دیده اید؟ همان تصویر معروف دست زیر چانه و نگاه کردن به پایین است. اگر فکر می کنید که این تصویر یک شخص واقعی است و می خواهید در مورد افکار او فکر کنید، شکی نیست که این فردی است عمیق، در افکار و احساسات خود، بسیار متفکر.

فقط با استفاده از زبان عاطفی بدن او متوجه شدیم که چه احساسی دارد. حال کودکی را تصور کنید که پاهایش روی زمین، اشک در چشمانش حلقه زده و مشت هایش را گره کرده است. این کودک با استفاده از این حالات بدنی سعی دارد حال بد خود را به شما نشان دهد. اگر بخواهیم شفاهی صحبت کنیم، باید بگوییم، حتی اگر بخواهی پنهانش کنی، بدنت همیشه احساست را نشان می دهد. در مقاله بعدی «۵ نمونه از ابراز احساسات در زبان بدن» با ما همراه باشید.

"بدن شما آنچه را که در درون شما می گذرد مانند یک فیلم نشان می دهد"

اکنون برای درک بهتر این موضوع، بدن خود را به عنوان یک صفحه فیلم در نظر بگیرید. یک فیلم اطلاعاتی را به بیننده منتقل می کند یا پیامی را عمدا به بیننده منتقل می کند. تصور کنید اطلاعاتی که باید منتقل شود در درون شماست و بدن شما ابزاری است که این اطلاعات را مانند یک فیلم به بیننده منتقل می کند. هنگامی که مضطرب، شاد، هیجان زده، نگران یا افسرده هستید، بدنتان آنچه را که در درون شما اتفاق می افتد مانند یک فیلم نشان می دهد.

زبان بدن شما به جای شما صحبت می کند.

با مجموعه دیگری از زبان بدن از مدرسه کسب و کار آیا آماده خدمت رسانی به شما هستیم. قدمت زبان بدن به قدمت انسان هاست، زیرا مردم از بدو تولد و سال ها پیش با استفاده از زبان بدن ارتباط برقرار کرده اند، اما علم زبان بدن علمی است که تنها 60 سال قدمت دارد. قبل از آغاز قرن بیستم، کار بسیار کمی روی تشخیص و تجزیه و تحلیل سیگنال های زبان بدن انجام می شد و افراد کمی اطلاعات دقیق در مورد زبان بدن داشتند. اولین آثار شناخته شده در مورد زبان بدن،

کتاب "زبان طبیعی دست ها" توسط جان بولور نوشته شد و در سال 1644 منتشر شد. قبل از قرن نوزدهم، تنها زمینه ای که زبان بدن در آن اهمیت داشت، هنر بود، جایی که معلمان و کارگردانان تئاتر به بازیگران و دانش آموزان آموزش می دادند که چگونه احساسات را بیان کنند. بینایی از طریق حرکات بدن و انتقال آنها به مخاطب. در قرن نوزدهم، چارلز داروین در کتاب خود با عنوان «بیان احساسات در انسان و حیوانات» از حالات چهره حیوانات نیز برای بیان عواطف آنها استفاده می کرد که بعدها اساس گرایش گوش شناسی، یعنی مطالعه حیوانات شد. رفتار - اخلاق

از 60 سال پیش تاکنون، محققان و روانشناسان به بررسی دقیق اجزای زبان بدن پرداخته اند که خود جزء گروه بزرگی به نام «رفتارهای غیرکلامی» است. زبان بدن راهی برای ارتباط غیرکلامی است، برای درک آن می توانید سکوت کنید و از حرکات و ژست های بدن برای انتقال مفهوم خود به بدن دیگر استفاده کنید.

اگر این کار را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که می توانید پیام خود را در سکوت منتقل کنید. در مقاله بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه از طریق اعمال و فعالیت های مختلف افکار، احساسات و رفتار یک فرد را درک کنید و زبان بدن چگونه می تواند به شما بگوید. پس با ما همراه باشید.

نحوه انتقال پیام از طریق زبان بدن

وقتی غارنشینان پس از سال ها استفاده از بدن خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر، کشف کردند که چگونه صداها را از گلوی یکدیگر تشخیص دهند، زندگی آنها دشوارتر از قبل شد. قبل از شروع ارتباط با کلمات، به شدت به بدن خود متکی هستند. غارنشینان به طور غریزی می‌دانستند که برای مثال ترس یا تعجب شدید، عشق و گرما، ناراحتی یا گرسنگی، هر کدام به حالت‌ها و حرکات بدنی متفاوتی نیاز دارند. در گذشته که ارتباط شفاهی وجود نداشت، همه چیز بسیار ساده بود و هیچ مشکل روحی و روانی وجود نداشت.

حرکات بدن انسان بدون توجه به نیاز به تایید از طریق زبان گفتاری احساسات و عواطف ما را بیان می کند. همه باید در زندگی شخصی و کاری خود به زبان بدن خود توجه زیادی داشته باشند، زیرا رفتار غیرکلامی و زبان بدن شما می تواند ناخواسته بیشتر از آنچه که تصور می کنید در مورد احساسات، حالات و افکار شما آشکار کند. می خواهید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید.

پروفسور آلبرت محرابیان، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، مطالعه ای در مورد زبان بدن انجام داد:

در ارتباطات بین فردی، 55 درصد از پیام ها از طریق زبان بدن منتقل می شود که نشان می دهد ژست ها بیشتر از کلمات صحبت می کنند. "

به ژست‌های  دوره آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی زیر توجه کنید که همگی پیامی برای دیگران هستند که تشخیص آن‌ها می‌تواند تأثیر عمیقی بر تعاملات شما داشته باشد:

اونی که بهت اشاره میکنه

یک آغوش بسیار صمیمانه و گرم

مردی که انگشتش را برایت تکان می دهد.

کودکی که به اصطلاح لب هایش را برداشته اند.

مرد عاشقی که به معشوقش اخم می کند.

چهره های داغ و نگران مادر و پدر

یک لبخند مشتاقانه از طرف یکی از دوستان یا همکارانتان

کسی که دستش روی قلبش باشد.

شخصی در میان جمعیت می ایستد و دستش را روی سینه می گذارد.

شخصی که در حین مذاکره دست هایش را به هم می مالد.

اونی که وقتی باهات حرف میزنه چشماش رو میچرخونه و مستقیم بهت نگاه نمیکنه.

حتی اگر نمی خواهید احساسات خود را بیان کنید، بدن شما آنها را نشان می دهد. در این مقاله 5 مثال از ابراز احساسات از طریق زبان بدن ارائه شده است.

برای درک بهتر مبحث 5 مثال بیان احساسات به زبان بدن به مثال های زیر توجه کنید:

زبان بدن احساس ناامنی می کند

افرادی که احساس ناامنی می کنند یا اعتماد به نفس ندارند، برای کنترل احساسات و آرامش خود، خود را لمس می کنند. آنها حرکاتی را انجام می دهند تا پیشانی خود را بمالند، سینه خود را لمس کنند، انگشتان خود را جلوی لب های خود قرار دهند یا آنها را به هم بمالند. این کارها را برای دلداری خود انجام می دهند. این افراد با این اقدامات سعی در ایجاد آرامش و امنیت دارند که ندارند، غافل از اینکه این کارها بدترین ها را به نمایش می گذارد و عموم مردمی که دانش زبان بدن را دارند که امروز کم نیست، به راحتی می توانند درک کنند. که این شخص احساس ناامنی می کند.

اعتقاد به زبان بدن

خارج از روابط اجتماعی، مذهبی ها و مؤمنان در مناسک دینی خود گروه های خاصی را تشکیل می دهند. هنگامی که مسیحیان مؤمن می خواهند وارد کلیسا شوند، انگشتان خود را در آب مقدس قرار می دهند و آنها را مانند صلیب روی بدن حرکت می دهند. یهودیان مانند بسیاری از پیروان ادیان دیگر قبل از ورود به خانه مزوزه (آیات تورات) را لمس می کنند. ما مسلمانان هنگام نماز زانو می زنیم و رو به قبله تعظیم می کنیم. افراد ادیان و مذاهب مختلف برای احترام به فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم خود این کار را انجام می دهند.

زبان بدن شاد

کسانی که در حالت شادی و شادی هستند دوست دارند نفس عمیق بکشند و حرکات مختلفی را با بازوان دراز از هر طرف انجام دهند. تصور کنید یک بازیکن فوتبال به یک گل ضربه می زند. برنده یک مدال، برنده شدن در یک مسابقه، یا برنده شدن. ما اغلب ورزشکاران را با دستان دراز می بینیم. سر به عقب پرتاب شد. دهان باز است و چشم ها پر از شادی

زبان بدن احساسی ناراحت کننده

حالا فوتبالیستی را تصور کنید که پنالتی را از دست می دهد یا مغازه داری که با حساب و کتاب خود سر و صدا ندارد. با کارمندی که مشکلات مسئولیت دارد. این افراد اغلب سر خود را به پایین آویزان می کنند یا دست های خود را دور گردن خود می گیرند. پایین آوردن سر نشان دهنده ناراحتی و ناراحتی فرد است و سعی می کند با حلقه کردن دستانش به دور گردن او را آرام کند.

زبان بدن ناامیدی

حتماً مردمی را دیده اید که بی احتیاط راه می روند و چشمانشان پایین است. این موقعیت ها نشان می دهد که این افراد ناامید، افسرده و دارای دید منفی هستند. از طرفی افرادی که خوب فکر می کنند با راه رفتن فعال، با چشمانی گرم، راست ایستادن افکار و عقاید خود را نشان می دهند که این افراد را بسیار جذاب می کند. البته هر سر پایین به معنای افسرده بودن فرد نیست. این حالت گاهی اوقات می تواند به معنای تفکر برای به خاطر سپردن موضوع یا کسب اطلاعات باشد. معمولاً افرادی که به سختی فکر می کنند، مانند مجسمه رودن، سر خود را در دست یا انگشتان خود قرار می دهند و سر خود را پایین نگه می دارند.

به زبان عاطفی بدن خود توجه کنید

یک زن موفق در مدیریت آیتم ساز رادیو  در سانفرانسیسکو داستانی در مورد زبان بدن گفت که می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم:

او در مورد زبان عاطفی بدن در یک کنفرانس معروف گفت: همسرم همیشه به من می گفت که مردم معمولا از زبان بدن خود استفاده می کنند تا ببینند و نسبت به آنچه طرف مقابل حضور دارد واکنش نشان دهند، اما من مخالفم. تنها به دفترم رفتم، وارد دفترم شدم و در دفتر را بستم. پشت میزم نشستم و به حرف های همسرم فکر کردم. بعد از اینکه به هوش آمدم حدود یک ربع در افکارم ماندم. در این ربع روی صندلیم دراز کشیدم، پشتی صندلی رو به عقب بود، در حالی که سرم به سمت بالا متمایل بود، یک دستم دور بدنم پیچیده بود تا از آرنج دیگر حمایت کند.

چانه اش را روی انگشت شستش گذاشت و گونه اش را با انگشت اشاره اش نوازش کرد. در آن لحظه دیدم که زبان بدنم بیانگر درونم است و به همین راحتی حرف های همسرم مورد هجوم قرار گرفت. در همان لحظه این ضرب المثل معروف به ذهنم خطور کرد. اگر در جنگل کسی نباشد که صدای افتادن درخت را بشنود، فریاد می زند.

اهمیت دوره زبان بدن در موفقیت اجتماعی و فردی بسیار بیشتر از آن است که ما بدانیم. زیرا با یادگیری اصول و روش های استفاده بهتر و قدرتمندتر از زبان بدن می توانید احساسات خود را به طرف مقابل منتقل کنید. به خصوص اگر شما به عنوان یک مذاکره کننده حرفه ای قصد ارائه محصول یا خدمات را دارید.

در اینجا داستان دیگری در مورد زبان بدن وجود دارد:

آرمان و سامیه 10 سال است که ازدواج کرده اند و یک دختر 6 ساله به نام سارا دارند. هر بار که سالگرد ازدواج این دو فرا می رسد، آرمان وسط مهمانی آرزویی می کند و با جمعیت روبرو می شود و از دیدار با سومیا ابراز خوشحالی و رضایت می کند و برای همه همین عشق را آرزو می کند. در طول مراسم حرکات دیگری نیز انجام می دهند.

مثلاً وقتی به سمت دخترش خم می شود تا به حرف های دخترش توجه کند، محبت و صمیمیت شگفت انگیزش را با او نشان می دهد یا وقتی با دخترش بازی می کند، دست دخترش را می گیرد و می چرخاند تا او را تشویق کند. - او به شما روحیه داد. همه. در همین حین سرش را کمی بالا آورد و به عقب پرت کرد. وقتی به سمت همسر سامیه برگشت تا به او نگاه کند، چشمانش آرام شد و لبخندی نرم روی لبانش نقش بست.

آیا واقعاً توانایی کنترل احساسات خود را دارید؟ پیشنهاد می کنیم یک بار در آزمون هوش الکترونیک شرکت کنید تا متوجه شوید تا چه اندازه در مدیریت احساسات کنترل دارید.

زبان بدن در ارتباطات عاطفی

خواندن زبان بدن در روابط عاطفی یکی از سرفصل های درس زبان بدن و مطالعات صورت می باشد. زبان بدن ارتباط غیرکلامی است که ما آگاهانه یا ناخودآگاه از آن استفاده می کنیم. این ارتباط غیر کلامی شامل ارسال و دریافت سیگنال های غیر کلامی است. تا جایی که افراد حتی زمانی که با هم صحبت نمی کنند با حرکات چشم، دست و بدن به یکدیگر سیگنال می فرستند. زبان بدن یکی از مهمترین مؤلفه های ارتباطات و تعامل اجتماعی انسان است.

آیا می دانستید زبان بدن در روابط عاطفی نیز موثر است؟

اولین نفری باشید که این راز را به اشتراک می گذارد! می توانید خواسته های درونی افراد را تا حدودی از زبان بدن آنها درک کنید. به عنوان مثال، اکثر مردم در سراسر جهان عمدا یا گاهی ناآگاهانه از زبان بدن استفاده می کنند تا کسی را که دوست دارند تحت تاثیر قرار دهند یا نظر کسی را تغییر دهند. بنابراین، باید توجه داشته باشید که برخی از این علائم برای بسیاری مشترک است و نشان دهنده احساسات خاصی است.

برای یک مثال خاص در یک رابطه عاشقانه، اگر فردی زیاد به شما نگاه کند، در واقع سعی دارد علاقه و توجه خود را به شما نشان دهد. یا اگر فردی که با او صحبت می کنید سعی می کند نگاه او را بدزدد، مطمئن شوید که نمی خواهید با او صحبت کنید. در این راستا به شما نشانه هایی می گوییم که نشان می دهد عاشق شده اید.

تشخیص چشم ها

چشم ها یکی از واضح ترین قسمت های بدن هستند که می توانند عشق را دریافت کنند، اگر با شریک زندگی خود بیرون بروید، به چشمان او گوش دهید، عاشقان هنگام ملاقات با شریک زندگی خود مستقیماً به او نگاه می کنند. مردم می توانند نشان دهند که در انتخاب خود تردید دارند. چشم عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد چشم‌های درخشان و درشتی دارد و این تصور را به وجود می‌آورد که خیس است یا گریه می‌کند.

کلید کاراکتر

مردان عاشق در همه شرایط به زنان اولویت می دهند و در مسائل مهم با آنها مشورت می کنند و همیشه با زنان خود مانند یک جنتلمن رفتار می کنند. از این نشانه ها می توانید عشق واقعی را پیدا کنید و بفهمید که رفتار همسرتان با شما از روی عشق است یا تحصیلات خانوادگی!

نمونه هایی از مردان لال عاشق

برخی از مردان شادی خود را پشت سخنان آزاردهنده و آزاردهنده خود پنهان می کنند، شاید این مردان برای کسب درآمد به حال خود رها شوند، اما عملکرد آنها به زنانشان ثابت می کند که خوشحال هستند. این نوشته های مردانه اغلب با خشونت آمیخته می شود، اما به مرور زمان زنان به این نوع نوشته ها عادت کرده اند.

دست های ناگفتنی

دست های عرق کرده از ترس و اضطراب، بازی با اشیاء دستی و استقبال با آغوش باز نشانه های عاشق شدن مرد است. آمدن نامزدتان با آغوش باز به سمت شما نشانه علاقه او به شما و آمدن با دستان بسته نشانه آن است که او خلوت شما را نمی خواهد.

پس از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که زبان بدن و حالات چهره در زندگی شخصی بسیار مهم است. اگر می خواهید مهارت های زیادی را از این دوره کسب کنید، می توانید با مراجعه به این لینک در کلاس های زبان بدن و شخصیت شناسی مدرسه کسب و کار آیا ثبت نام کنید و این دوره ارزشمند را بیاموزید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد