لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

کلاژن تراپی برای پوست و مو (همه چیز در مورد کلاژن درمانی)

کلاژن درمانی پوست و مو (کلاژن درمانی) کلاژن درمانی پوست و مو (کلاژن درمانی)

کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین های بدن انسان است که حاوی پوست، مو و ناخن است، بنابراین جای تعجب نیست که محبوب ترین پروتئین در دنیای زیبایی باشد.

کلاژن پروتئینی با زنجیره طولانی اسیدهای آمینه است که در واقع می توان آن را فراوان ترین پروتئین بدن نامید. این پروتئین حاوی آمینو اسیدهای گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین بوده و جزء لاینفک بافت همبند حیوانی شامل غضروف، پوست و مو با خاصیت ارتجاعی و خاصیت ارتجاعی می باشد.

پروتئین های کلاژن 30 درصد کل پروتئین بدن و 70 درصد پروتئین پوست را تشکیل می دهند، اما خبر بد این است که با افزایش سن، تولید طبیعی کلاژن در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تحقیقاتی در آلمان انجام شده است که نشان می دهد کلاژن موجود در بدن در طولانی مدت باعث سفت شدن و سفت شدن ناخن ها می شود و وجود کلاژن کافی در بدن در این ناحیه باعث سفت شدن نسبت مو می شود. و از ریزش مو جلوگیری می کند، از رشد مو جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید که کلاژن از پروتئین هایی که به طور روزانه می خورید تشکیل شده است و هیچ رژیم غذایی غیرعادی برای افزایش آن وجود ندارد. به عنوان مثال یکی از ویتامین های لازم برای تولید کلاژن در بدن ویتامین C یا اسید اسکوربیک است. با این حال، اگر بدن شما قادر به ذخیره ویتامین C نیست، باید مقدار کافی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کلاژن یکی از آنهایی است که عیوب و مشکلات پوستی را کاملاً طبیعی درمان می کند، بنابراین وجود مقدار مناسبی از آن در بافت های بدن بسیار مهم است. با توجه به کاربردهای فراوان کلاژن در بدن، متخصصان از مکمل ها و درمان های مختلفی برای افزایش آن استفاده می کنند.

نمایش کلاژن درمانی

انواع کلاژن

سه نوع کلاژن وجود دارد:

کلاژن نوع I حدود 90 درصد از پوست، مو، ناخن، اندام ها، استخوان ها و غضروف را تشکیل می دهد.

کلاژن نوع 2 ماده اصلی در تشکیل غضروف است.

کلاژن نوع III در پروتئین های فیبری استخوان، غضروف، عاج، تاندون و سایر بافت های همبند یافت می شود.

همچنین بخوانید: بازار مراقبت از پوست (خرید محصولات مراقبت از پوست و مشاغل مراقبت از پوست)

منابع کلاژن

شما می توانید کلاژن را از راه های مختلف دریافت کنید، به عنوان مثال قرص های کلاژن که حداکثر یک گرم کلاژن در هر قرص دارند و ممکن است حاوی مقادیری ویتامین C باشند (ما اشاره کردیم که منابع ویتامین C می توانند به بدن در تولید کلاژن کمک کنند.)

استفاده از پودر و مایع کلاژن نیز یک روش جایگزین برای افرادی است که در مصرف قرص ها مشکل دارند. اگر گیاه‌خوار هستید، این روزها مکمل‌های کلاژن گیاهی نیز وجود دارد که به جای ترکیبات حیوانی، با ترکیبی از جوانه گندم و ویتامین‌ها ساخته می‌شوند. همچنین می توانید با خوردن ماهی، گوشت گاو و مرغ شانس دریافت کلاژن را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید.

استفاده از کلاژن در بدن

احیا و تقویت پوست

چین و چروک صورت را کاهش می دهد

می تواند جایگزین و حفظ رطوبت در پوست شود.

پوستی صاف و بدون عیب

رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد

گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت ها را افزایش می دهد

عملکرد تنفسی بدن را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری و قدرت آنها را افزایش می دهد

کاهش درد مفاصل.

آسیب های ورزشی را بهبود می بخشد و بافت عضلانی را ترمیم می کند

استحکام استخوان ها را افزایش می دهد و روند پوکی استخوان را به ویژه پس از یائسگی کند می کند

کاهش اشتها و کمک به تناسب اندام

مکمل های کلاژن برای پوست مصرف می کنند

قبل از شروع مصرف مکمل های کلاژن به امید بهبود وضعیت پوست خود، به یاد داشته باشید که هیچ اطلاعات یا تحقیق دقیقی در مورد کلاژن موجود در مواد غذایی و منابع 100 درصد وجود ندارد. بنابراین هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که تاثیر 100 درصدی روی پوست افرادی که رژیم غذایی متعادلی با منابع مختلف پروتئین مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، آجیل و ماست دارند، خواهد داشت. در واقع، بسیاری از منابع و مراجع پزشکی بر این باورند که خوب غذا خوردن هر روز می‌تواند بدن را به مصرف مکمل‌های زیادی از جمله مکمل‌های کلاژن بی نیاز کند.

اما اگر احساس می کنید رژیم غذایی نمی تواند نیازهای بدن شما را برآورده کند یا از منابع پروتئینی کافی استفاده نمی کند، باید از مکمل های مناسب ترجیحاً طبق تجویز متخصص تغذیه استفاده کنید.

مصرف مکمل های کلاژن برای مو

بازگرداندن سلامت مو یکی از مسائل مهم برای افرادی است که به دلایل مختلف از جمله پاک کننده ها و لوازم آرایشی نامناسب، جوانی و زیبایی موهای خود را از دست داده اند. یکی از راه های تقویت مو، اصلاح رژیم غذایی است. گفتیم که با افزایش سن سطح طبیعی کلاژن در بدن کاهش می یابد و در نتیجه افزایش آن در بدن به تنوع مهمی برای حفظ ساختار پوست و استخوان تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: پسوریازیس در صورت یا اطراف چشم (علائم و روش های درمان و پیشگیری)

طبق تحقیقات، کلاژن نه تنها برای حفظ فولیکول و ساختار مو و جلوگیری از ریزش و ضخامت مو عمل می کند، بلکه می تواند با تجدید رنگ و حفظ رنگدانه های مو از سفید شدن مو در طول پیری جلوگیری کند.

سرم ها، کرم ها، ماسک ها و شامپوهای کلاژن ساز را می توان برای درمان کلاژن سازی مو استفاده کرد.

مراحل درمان کلاژن مو

مرحله اول: ابتدا موهای خود را با آب ولرم بشویید و سپس با شامپوی ملایم با دو دست بشویید و مطمئن شوید که تمام موها و ریشه ها با شامپو پوشانده شده و سپس کاملا آبکشی کنید.

مرحله دوم: در این مرحله موها باید کمی خشک شوند، پس از یک حوله کمک بگیرید و به آرامی موها را خشک کنید تا کمی مرطوب شوند. در حال حاضر استفاده از هوای گرم توصیه نمی شود.

مرحله سوم: در این مرحله موها به چند قسمت تقسیم شده و با گیره از هم جدا می شوند. تعداد تقسیمات این قسمت به حجم موهای شما بستگی دارد.

مرحله 4. مقداری محصول کلاژن تراپی را در ظرف بریزید و با برس رنگ مو مخلوط کنید تا یکدست شود. این مقدار به حجم موهای شما بستگی دارد.

مرحله 5: درست مانند رنگ کردن موهای خود، مقدار زیادی از محصول را بردارید و آن را از پشت سر تا ریشه موهای خود بمالید و با دستان خود آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. فراموش نکنید که تمام پوست سر و ریشه مو را بپوشانید.

مرحله 6: موهای خود را به مدت 1 ساعت با یک پارچه رنگ مو بپوشانید تا محصول به پوست سر و مو نفوذ کند. به افرادی که موهای نازکی روی پاهای خود دارند توصیه می شود این زمان را به 50 دقیقه کاهش دهند.

مرحله هفتم: موهای خود را کاملا با آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید که در این زمان نباید چیزی در مو وجود داشته باشد. پس خوب حمام کن

مرحله هشتم: در این مرحله باید از کمی نرم کننده پارچه استفاده کنید. سپس ساقه مو را با نرم کننده ماساژ دهید و بعد از حدود دو تا سه دقیقه آبکشی کنید.

مرحله 9: این مرحله شامل خشک کردن مو است. بهترین راه این است که اجازه دهید موها به طور طبیعی در هوای اتاق خشک شوند. با این حال، اگر ترجیح می دهید، می توانید از هوای گرم سشوار برای حالت دادن و خشک کردن موهای خود استفاده کنید. (بعد از خشک شدن کامل موها در صورت تمایل به صاف کردن موها می توانید از اتو مو برای این کار استفاده کنید)

همچنین بخوانید : عوارض و خطرات رنگ کردن مو برای افراد مختلف

درمان کلاژن

متخصصان از خواص منحصر به فرد کلاژن خوراکی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و جوان سازی استفاده می کنند. متخصصان تغذیه همچنین بر مصرف منابع کلاژن در رژیم غذایی روزانه و حتی رژیم های غذایی برای کاهش وزن تاکید دارند.

یکی از روش های سریع درمان کلاژن، روش تزریقی است که به بازسازی سریع بافت پوست از دست رفته کمک می کند و شامل تزریق کلاژن به اپیدرم یا درم است.

این به نوبه خود بافت ماهیچه ای صورت را تقویت می کند و بسیاری از مشکلات پوستی مانند رشد مو را درمان می کند.

یکی از درمان های دیگر برای تحریک تولید کلاژن در پوست می تواند استفاده از دستگاه های لایه برداری مانند هیپوتراپی باشد که امواج رادیویی ایمن را به پوست ساطع می کند و با افزایش تولید کلاژن به جوان سازی پوست کمک می کند.

علاوه بر این، روش های دیگری مانند میکرو طب سوزنی، درمان با نور LED قرمز، میکرو آر اف، لایه برداری شیمیایی، درماپین، میکرودرم ابریژن و کربوکسی تراپی نیز به تولید کلاژن و جوانسازی پوست کمک می کند.

مزایا و فواید کلاژن درمانی یا کلاژن درمانی

کلاژن تراپی یکی از بهترین راه ها برای جوان سازی و بهبود زیبایی پوست است. همچنین این روش کمترین تاثیر را بر روی بیماران خواهد داشت و یکی از بهترین های موجود می باشد. همانطور که گفته شد کلاژن یکی از عوامل اصلی تضمین کننده رشد مو، سلامت پوست و مو است، بنابراین افزایش آن در بدن مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. با درمان تزریقی کلاژن، این فقط ناحیه صورت نیست.

مضرات کلاژن درمانی یا کلاژن درمانی

کلاژن درمانی دارای معایبی است که استفاده از مزایای قابل توجه آن را برای همه بیماران غیرممکن می کند. یکی از معایب اصلی این روش هزینه کلاژن تراپی است که معمولا یکی از پرهزینه ترین روش های زیبایی است. علاوه بر این، کلاژن درمانی ماندگاری کمی دارد. دلیل این امر مکانیسم های متوسط ​​بدن است که به سرعت کلاژن اضافی را طی فرآیند شیمیایی از بین می برد، بنابراین پس از 4 تا 6 ماه ممکن است مجبور شوید دوباره به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید.

کلاژن تراپی برای پوست و مو (همه چیز در مورد کلاژن درمانی)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد