لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

پنج راه‌ها مرسوم، مد روز بهبود در روستای فیلبند


قلعه مارکوه: نمی توان از مکان های دیدنی رامسر گفت و از قلعه مارکوه سخنی به میان نیاورد. هر شب در این پارک برنامه های ویژه ای برگزار می شوند که می توانند لحظات شادی را برای شما رقم بزنند. رودخانه ای هم در نزدیک روستا است که در آن ماهی قزل آلاو آزاد را می توان دید. میدانیم که شما هم مثل ما دلتان پیش دیلمان و جاذبههای منحصربهفردش مانده است، حق دارید! ساحل چمخاله که در امتداد دریای خزر واقع شده، یکی از مهمترین سواحل گیلان به شمار میرود. ماهی فروشی یکی از شغلهای روستاییان دهستان لفور است که توصیه میکنیم از ماهیهای تازه آنان خرید کنید. در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آییننامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ هیئت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، «درخت سرخدار کهنسال ویسرود» واقع در استان گیلان، شهرستان شفت، بخش امامزاده ابراهیم (چوبر) دهستان ویسرود، روستای ویسرود که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۱۰۴۶ مورخ ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده ابلاغ میگردد. شهرستان دیواندره دارای سه بخش مرکزی، کرفتو و سارال و دو شهر دیواندره و زرینه و نه دهستان است. آبشار زیارت یک آبشار دو قلوی زیبا در استان گلستان است که در روستایی به همین نام قرار دارد. اگر به دنبال جاذبه های گردشگری اطراف گرگان باشید، جنگل قرق یکی از بهترین گزینهها برای تفریح و اقامت است.

برای رزرو هتل در نوشهر راه های متفاوتی وجود دارد اما بهترین و سریع ترین راه برای آن، رزرو اینترنتی است. بهترین مسیری که رایج است می توان به مسیر گذرنده از لنگرود می باشد، برای پیدا کردن این مسیر کافی است تا راهی استان گیلان شوید بعد از رسیدن به گیلان مسیر خود را به سمت لنگرود تغییر دهید، در فاصله 10 کیلومتری لنگرود شما می توانید در ضلع شرقی تابلوی شهر چمخاله را مشاهده کنید یک جاده کوتاهی است و درست به شهر چمخاله منتهی می شود. بعد راهی کردمحله شوید تا بتوانید در مسیر جاده تلار قرار بگیرید. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند. گویش محلی فیلبند گویشی از زبان تبری (بندپی بابل) است یکی از مشخصههای اصلی ساختآوایی آن نبود صامت /ž/ و وجود مصوّتِ /Ə/ به جای /e/است، که مانند یک واجگونه بعد از همزه و در واژههای عربی به کار میرود. یکی از جاهای دیدنی گرگان آبشار رنگو است که به علت فرم و شکل نیمدایرهای خود، باعث تعجب و کنجکاوی گردشگران شده است. آخرین مکان از جاهای دیدنی گرگان در لیست ما، خانه تقویهای گرگان، از بناهای ماندگار دوره قاجار است. این شهر که در سال ۱۳۹۵ کشف شده است، بیش از ۲۰ هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن به دوره اشکانیان برمیگردد.

پل آق قلا که 800 سال پیش ساخته شده، از آثار تاریخی دوره صفوی است. برای توصیف آب و هوای این منطقه همین بس که دمای هوا در آن 10 درجه پایینتر از نقاط دیگر استان است. شیب دره در برخی نقاط به 80 درجه نیز میرسد. اما برای رسیدن به آبشار باید یک پیاده روی پنج ساعته در امتداد رودخانه داشته باشید. علاوه بر خانه های محلی می توانید در مسافرخانه های موجود در این شهر نیز سکونت داشته باشید. این سرزمین ییلاقی را میتوان بهعنوان یکی از زیباترین، بکرترین و تماشاییترین ییلاق های ایران معرفی کرد. مطمئنا جنگل ها یکی از مهمترین چشم اندازها و جاذبه های شمال هستند و شمال را بدون آن ها نمی توان تصور کرد. همچنین رابسویچ مسئولیت احداث تونل های مسیر راه آهن را نیز به عهده داشت و از بنیان گذاران روش تونل زنی جدید اتریشی (NATM) است. همچنین در صورت آسفالت مسیر دسترسی این منطقهی جنگلی، میتوان شاهد آن بود که گردشگاهی جدید در کنار النگدره و ناهارخوران ایجادشده و بار ترافیکی دو منطقه مذکور در ایام تعطیلات، کاهش قابلتوجهی خواهد داشت. منطقه النگدره در مسیر ناهارخوران واقع شده است. این آبشار در انتهای شرقی پارک قرار گرفته و اگر مسیر رودخانه چشمه گلستان را در پیش بگیرید، به آن خواهید رسید. رستورانها و کافههای محلی، فروشگاههای صنایعدستی و عکاسخانهای که در آنجا میتوانید با لباسهای محلی عکس بگیرید، از جمله امکانات قلعه رودخان است.

وقتی حرف از سفر کردن میشود، یکی از اولین جاهایی که برای رفتن به ذهنمان میرسد شمال است. چاف و چمخاله یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان به شمار می رود که در بخش مرکزی شهر لنگرود قرار دارد. بیشتر شهرهای کنونی استان از دیرینگی چندانی برخوردار نیستند و از بزرگ شدن روستاها به وجود آمده اند و به عبارتی روستا شهر به شمار می آیند. اگر به دنبال یک جنگل با انبوه درختان و آبشاری پر آب می گردید، ما آبشار لوه را به شما پیشنهاد می دهیم. آبشار لاشو یکی دیگر از آبشارهای معروف استان گلستان است که در حصار یک طبیعت چشمنواز و انبوهی از درختان سبز پنهان شده است. اگر به سمت ناهارخوران رفتید، میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و از یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان بازدید کنید. همین موضوع نشان می دهد که این افراد به معاد اعتقاد داشته اند. اما به اذعان کارشناسان و پژوهشگران تاریخی، این منطقه جزو مناطق تاریخی و باستانی کشور و متعلق به دوران تاریخی و شاید پیش تاریخی نیز بشمار میآید؛ که وجود شهر تاریخی «امانیه» و گورهای قدیمی در نزدیکی امامزاده ابراهیم، نشان و گواه تاریخی بودن آن را دارد. این امامزاده نه تنها از لحاظ مذهبی، بلکه از لحاظ تاریخی نیز جزو جاذبه های گردشگری اطراف گرگان قرار میگیرد. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا آبشارگردی در استان گلستان جزو برنامههایتان است؛ با ما تا انتهای این مطلب از وب سایت دکوول همراه باشید. همچنین بهتر است به دلیل رطوبت زمین زیراندازی برای کیسه خوابتان به همراه داشته باشید.

در ادامه مسیر رودخانه، دره به ارتفاع بیش از پنجاه متر نمایان میشود که دو سوی آن درختهای بلند قرار دارند. در ادامه مسیر رودخانه، درهای به ارتفاع بیش از 50 متر نمایان میشود که دو سوی آن درختهای بلند در هم تنیده روییدهاند. در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخرههای عظیمی نمایان میشود که از فاصلهای دور شنیده میشود. در جنگل رنگو میتوانید از یک گرمابه قدیمی و امامزاده ابراهیم نیز بازدید نمایید. در مسیر آبشار، امامزادهای به نام امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر (ع) جلبتوجه میکند. از سوی دیگر، با توجه به وجود امامزاده ابراهیم در دل این منطقه، ادارهکل اوقاف و امور خیریه اقدامات لازم را بهمنظور بازسازی این مکان مقدس داشته و حتماً نسبت به احداث زائرسرا در جوار امامزاده اقدام کند. آبشار لوه با ارتفاع 75 متری در کنار پارک ملی گلستان قرار گرفته است و عظمت و شکوه آن توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند. چند ساعتی را کنار این رودخانه توقف کنید و از زیباییهای آن لذت ببرید. به هیچ عنوان در حین پیمایش فاصله خود را از گروه زیاد نکنید و در صورت احتیاج به توقف، علاوهبر اعلام کردن به سرپرست گروه حتما با یکی از افراد گروه توقف کنید. معمولا رانندگان کنار یکی از آنها توقف میکنند.درست قبل از ورود به روستا؛ بقعه امامزاده نقره عباس در دشتی زیبا پدیدار میشود. وی یکی از مهمترین دلایل ویرانه شدن بنا را سرمای منطقه دانست و در رابطه با مرمت دوباره بنا گفت: مرمت آثار نیازمند طرح اولیه است که طرح اولیه انجام و مورد موافقت قرار گرفت و با توجه به ثبت ملی بنا، اعتبار فراشهرستانی برای مرمت بنا پیشبینی شده که پس از تخصیص اعتبار مرمت اجاره ون برای شمال با راننده آغاز خواهد شد. با توجه به وضعیت و نمای زیبای آبشار و وجود تنوع پوشش گیاهی در پیرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطیف، یکی از جاذبههای فوقالعاده طبیعی و جاهای دیدنی گرگان محسوب میشود.

جالب است بدانید متل دریاچه قو با اینکه کوچک است اما توانسته است توجه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب کند. موزه گرگان: موزه گرگان در اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در کاخ سلطنتی پارک شهر (کاخ موزه) که به شماره ۱۵۳۸ ثبت آثار ملی می باشد، افتتاح شده بود با ۱۵۲قلم اشیاء باستانی، تا سال ۱۳۶۱دایر بوده است. از سازهایی همچون سرنا و دهل استفاده می کردند و در کوچه پس کوچه های روستا اقدام به نواختن ساز می کردند و شادی را برای اهالی روستا رقم می زدند. پارک کشپل یکی از پارک های جنگلی مازندران با وسعتی در حدود 7 هکتار در شهرستان نور واقع شده است. اگر بتوانید پیاده تا پای این آبشار بروید قطعا یکی از زیباترین مسیرها را در ذهنتان ثبت خواهید کرد. از امکانات روستای کندلوس برای گردشگران میتوان به رستوران محلی و ایرانی، آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و فروشگاههای محلی صنایع دستی اشاره کرد. در این پارک، از زمین بازی کودکان و بزرگسالان گرفته تا سرویس بهداشتی، نیمکت، آلاچیق، نمازخانه و فروشگاه موادغذایی برای رفاه حال گردشگران احداث شده است و آنچه برای یک گشتوگذار جانانه نیاز دارید، در دسترس خواهید داشت. چه خوب است، این فضای دلانگیز را بهانه کنید و به ساخت قلعههای شنی با کودکان مشغول شوید. جذابیت های مختلف طبیعی از جمله آبشارها و چشمه سارهای فراوان باعث شده استان گلستان به سرزمین آبشارها شناخته شود. این پل تاریخی، تزیینات آجری زیبایی دارد و بهعنوان یکی از بینظیرترین آثار تاریخی گرگان شناخته میشود. دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ که در متون قدیمی با نام مار سرخ نیز شناخته میشود، در جهت شرقی-غربی با ۲۰۰ کیلومتر طول ساخته شده و از کنار دریای کاسپین در ناحیه گمیشان تا بیلی کوه در جنگل گلستان امتداد یافته است. مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از مهار کامل حریق در رودبار به دنبال بارش باران خبر داد و گفت: حریق در منطقه اشکراب شهرستان در مهار نیروهای حفاظتی است.

این شهر زیبا از شمال با دریای خزر از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوههای البرز، از شرق به هچیرود و از غرب به کلارآباد محصور میشود. بعد از پیمودن دو کیلومتر، از روستای «گلند تاریکی» و عبور از مسیری خاکی در میان بوتههای تمشک و درختان بلند، به کنار رودخانهای میرسیم که از چشمههای زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه میگیرد. پارک جنگلی دلند: پارک جنگلی دلند در ۱۱ کیلومتری غرب آزادشهر و در کنار جاده اصلی گرگان - مشهد واقع شده است. پارک جنگلی قرق: این پارک در ۲۳ کیلومتری شرق گرگان در کنار جاده اصلی ترانزیت واقع شده و مساحت آن ۶۵۰ هکتار است. هتل و سایر امکانات رفاهی برای اقامت گردشگران در این منطقه در نظر گرفته شده است. میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان فانیبو در میان بگذارید. بیشترین قسمت این پارک در استان گلستان قرار دارد. پارک جنگلی کردکوی: این پارک در ۴ کیلومتری جنوب شهر کردکوی واقع شده و مساحت آن ۵۴ هکتار است. جهان نما: روستای جهان نما را باید در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و ۸۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان دید. وقتی به سهراه تلمادره رسیدید باید وارد جاده روستای اروست شوید و قبل از رسیدن به روستا جاده فرعی باداب سورت شما را به این چشمه میرساند. در بخش های مختلف ایران زمین از دیرباز شاهد ساخت برج هایی آجری و بلند هستیم که از آن ها به عنوان میل راهنما یا منار یاد می شود. پارک جنگلی ناهارخوران: این پارک از قدیمی ترین تفرجگاه های استان گلستان بوده که در ۴ کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است.

از جمله خوش آب و هوا ترین و زیباترین مناطق استان مازندران شهر آلاشت است. اما مشهور بودن مناطق نمونه گردشگری النگدره و ناهارخوران موجب شده دیگر جاذبههای طبیعی شهر گرگان کمتر دیده شوند. النگدره با تمامی امکانات رفاهی آماده پذیرایی از گردشگرانی است که برای تفریح و پیکنیک به این منطقه میروند. میتوانند رهاورد سفر مسافران به استان گلستان باشند. استان گلستان سرزمین آبشارهای بلند است و یکی از این آبشارهای زیبا که لوه نام دارد، در گالیکش این استان قرار دارد. در این راستا، با همکاری و همیاری استاندار گلستان، نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی و ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نسبت به تصویب این منطقه بهعنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اقدام شود. یکی دیگر از آبشارهای مشهور در استان گلستان، آبشار باران کوه نام دارد. در استان گلستان، تنها دو شهر گرگان (۲۷۴٬۴۳۸) و گنبد کاووس (۱۲۹٬۱۶۷) دارای جمعیتی بیش از صد هزار نفر می باشند. دیوارهای گلی. ایوان های کوچک، پنجره های چوبی و معماری ساده، زیبایی روستا را دو چندان کرده است.واحدهای مسکونی جدید، بیشتر ویلایی است و با بافت قدیم و سنتی روستا ناهمگون است. پس از این قسمت، باید از مسیر جنگلی استفاده کنید که با چالش های مخصوص به خود همراه است. سریعترین راه ممکن رسیدن به استان گلستان و در واقع شهر گرگان، استفاده از خطوط هوایی است؛ بنابراین در صورت داشتن بودجه کافی، بهتر است با خرید بلیط هواپیما، تمام خستگیهای ناشی از مسافرت با قطار، اتوبوس و حتی خودروی شخصی را حذف کنید.

این منطقه نیز استفاده نمایید. این جنگل منطقهای حفاظت شده است که میتوان در آن گونههای مختلف جانوری و گیاهی را مشاهده کرد. پس از چندین سال، وقتی که بنا در خطر نابودی قرار داشت، میراث فرهنگی آن را خرید و پس از ترمیم و مرمت، موزه صنایع دستی گرگان را در آن دایر کرد. ساخت این بنا به «حاج میرزا محمدتقی تقوی» منسوب شده است. بر این اساس، لازم است در اسرع وقت یک طرح جامع توسعه گردشگری پارک جنگلی رنگو با محوریت شورای شهر و شهرداری گرگان تهیهشده تا محور جدیدی به فضای گردشگری شهر افزوده شود تا از سویی امکانات و زیرساختهای گردشگری در این پارک مهیا شود و هم اینکه این پارک از طریق رسانهها معرفی گردد. لازم به ذکر است کفپوش این پیست از جنس اپوکسی است و طولی معادل با 2000 متر دارد. در اواخر دهه 80ه.ش این روستاها با هم ادغام شدند و نام «چاف و چمخاله» را به خود گرفتند. مهاجرین به استان هم بیشتر سیستانی، بلوچ، سمنانی و خراسانی هستند. به حق نام این استان را باید سرزمین آبشارهای شگفتانگیز گذاشت. برای بازدید از این جاذبه طبیعی شگفتانگیز باید ابتدا خود را به شهر گالیکش برسانید. آیا جای دیدنی دیگری را در این شهر میشناسید که به آن اشاره نکرده باشیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد