لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

مهاجرت به ترکیه


مهاجرت به ترکیه یکی از موضوعات مهمی است که در سال های اخیر برای شهروندان ایرانی اهمیت پیدا کرده است. با کسب اطلاعات کافی در این زمینه می توانید روش مهاجرت مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله از  شرکت مهاجرتی قصد داریم شما را با شرایط زندگی و هزینه های زندگی در این کشور آشنا کنیم.

روش های مهاجرت به ترکیه

راه های مختلفی برای اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به ترکیه به این کشور وجود دارد. انتخاب راه مناسب برای مهاجرت به ترکیه کاملا به شرایط شخصی شما بستگی دارد. اگر به زبان ترکی مسلط هستید و فرصت تحصیل دارید، بهتر است از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. راه های دریافت ویزای ترکیه به شرح زیر است:

تحرک شغلی

مهاجرت تحصیلی

انتقال سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت در بدو تولد

مهاجرت برای پناهندگی

مهاجرت از طریق خرید ملک

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به نوع روش ویزا بستگی دارد. اما شرایط و ضوابط برنامه های مهاجرتی ترکیه مشابه است. شرایط اصلی تعیین شده توسط دولت ترکیه عبارتند از:

ظرفیت مالی

فرد باید با ارائه مدارک مربوطه مانند صورتحساب بانکی به اداره مهاجرت ثابت کند که قادر به تامین هزینه های زندگی خود و خانواده اش در این کشور است. بنابراین در صورت موفقیت متقاضی در یافتن شغلی با درآمد بالا، اثبات تمکن مالی ضروری است.

مدرک زبان

برای ارتباط با شهروندان و کارفرمایان باید ترکی صحبت کنید. ارائه مدارک تایید کننده تسلط به زبان متقاضی از دیگر شرایط مهم اخذ ویزا می باشد.

البته وضعیت مهاجرت به این موارد محدود نمی شود. در عوض، متقاضی اصلی برای دریافت ویزا ملزم به ارائه گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، بیمه درمانی، گذرنامه معتبر، مدارک شناسایی، تحصیلات و سابقه کار خواهد بود.

تحصیل در ترکیه

یکی از راه های اخذ اقامت، مهاجرت به ترکیه می باشد. با توجه به کیفیت آموزشی، سهولت ورود، بورسیه های مختلف برای دانشجویان خارجی و همچنین تدریس به زبان های ترکی و انگلیسی، این کشور را می توان مکان مناسبی برای تحصیل دانست.

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای ایرانیان آسان است. هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است، بنابراین می توانید با کار در حین تحصیل هزینه های زندگی خود را تامین کنید. البته نباید فراموش کنیم که بعد از فارغ التحصیلی می توانید شغلی پیدا کنید و اقامت دائم این کشور را بگیرید.

برای کار به ترکیه بروید

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به ترکیه اخذ مجوز کار است. مهاجرت کاری به ترکیه به روش های مختلف امکان پذیر است و باید در زمینه های زیر انجام شود. یکی از مشکلات کار در ترکیه این است که خارجی ها در بسیاری از مشاغل کار نمی کنند. به طور کلی، سه نوع مجوز کار در ترکیه وجود دارد:

مجوز کار دائم یا آزاد در ترکیه

با فیروز کارت کار کنید

ویکاراربید و ترکیه

اگر قصد دارید به مدت 5 سال در ترکیه بمانید، می توانید برای مجوز کار مستقل یا دائم درخواست دهید. با گرفتن این مجوز می توانید به طور دائم در این کشور کار و زندگی کنید. بنابراین هیچ راهی برای دریافت آن در بدو ورود به این کشور وجود ندارد.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه استفاده از کارت فیروزه است. متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی، مهارت و تجربه کاری خوب هستند می توانند با تماس با وزارت کار ترکیه این مجوز را دریافت کنند. با دریافت کارت فیروزه می توانید از تمامی مزایا و حقوق شهروندی ترکیه بهره مند شوید.

در نهایت، مجوزهای کار موقت هستند. این مجوز ویژه مستقیماً توسط کارفرمایان برای متقاضیان با شرایط کاری مناسب صادر می شود. بسته به مجوز شما می توانید حداکثر یک سال در کشور کار کنید. اگر ارزیابی شما در پایان سال اول مثبت باشد، اجازه کار دو ساله به شما داده می شود.

با سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت کنید

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. البته همانطور که از نامش پیداست به سرمایه زیادی نیاز دارید. با سرمایه گذاری در صندوق املاک و مستغلات به ارزش 500 هزار دلار می توانید اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنید. علاوه بر صندوق های املاک، می توانید در صندوق های تامینی نیز سرمایه گذاری کنید. روش هایی مانند سپرده بانکی، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت ترکیه، داشتن سپرده بانکی در این کشور است. طبق قوانین قدیمی، هر خارجی برای اقامت در این کشور باید حداقل 3 میلیون دلار در یکی از بانک های ترکیه سرمایه گذاری می کرد. البته طبق آخرین تغییرات این رقم به 500 هزار دلار کاهش یافته است.

بنابراین کافی است به مدت سه سال 500 هزار دلار در یکی از بانک های ترکیه سرمایه گذاری کنید. بعد از سه سال تابعیت دریافت خواهید کرد. این پروسه آسانتر از اخذ ویزای کار و تحصیل است اما هزینه بیشتری دارد. بنابراین، باید به هزینه پولی که باید به مدت سه سال در بانک نگهداری شود، توجه کنید.

با خرید اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید

مراحل و مدارک مورد نیاز برای زندگی در ترکیه از طریق سرمایه گذاری متفاوت است. راه دیگر خرید اوراق قرضه است. طبق قوانین جدید، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید بلیط دولتی خریداری کنید. بنابراین برای خرید اوراق قرضه دولتی باید حداقل 500000 دلار بپردازید. این سرمایه گذاری باید سه سال طول بکشد و شما حق فروش این اوراق را ندارید. علاوه بر این، سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت دارایی ترکیه تایید شود.

سرمایه گذاری با خرید سهام

یکی از راه های دریافت کارت اقامت، خرید سهام ترکیه است. در این صورت باید حداقل 500000 دلار سهام خریداری کرده باشید. طبق قوانین قدیمی، مبلغ 2 میلیون دلار بود که اخیراً تغییر کرده است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید سهام را دارید بهتر است همین الان اقدام کنید. سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه تایید شود. در این صورت مشکلی برای اخذ کارت اقامت پیش نخواهد آمد.

با خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید

به این ترتیب شما باید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار در ترکیه بخرید و آن را به مدت 3 سال نگهداری کنید. بنابراین نمی توانید به صورت اقساطی خرید کنید و باید کل مبلغ را یکجا پرداخت کنید. در این صورت پس از 5 سال تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت خواهید کرد. شما همزمان اقامت ترکیه را دریافت می کنید. برای خرید خانه در ترکیه شرایط خاصی مانند محله یا متراژ آن وجود ندارد، تنها نکته مهم این است که ملک شما حداقل 250 هزار دلار ارزش داشته باشد.

از طریق ثبت شرکت به ترکیه مهاجرت کنید

اداره مهاجرت ترکیه راه دیگری را برای اقامت خارجی ها در این کشور شناسایی کرده است. ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. 7 نوع شرکت وجود دارد که طبق قوانین آنها می توانید کسب و کار خود را ثبت کنید. هر کدام از این روش ها به حداقل سرمایه متفاوتی نیاز دارند و نام خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع شرکت ها و اندازه سرمایه آنها می پردازیم.

شرکت ناشناس با حداقل سرمایه 50 هزار لیر

شرکت های بزرگ با حداقل سرمایه 100000 لیر

شرکت های با مسئولیت محدود با سرمایه حداقل 10000 لیر

شرکت های تعاونی و غیر سازمانی بسته به اساسنامه شرکت

شرکت های تضامنی و با مسئولیت محدود بدون حداقل سرمایه

در ترکیه یک شرکت خصوصی توسط یک شخص حقیقی ثبت می شود و برای شما شماره مالیاتی صادر می شود. بنابراین، شما اجازه اقامت خود را از اداره مهاجرت استانبول دریافت خواهید کرد.

مهاجرت به ترکیه یک تجارت است

یکی دیگر از شرایط زندگی، کارآفرینی در ترکیه است. ایجاد مشاغل جدید از طریق وزارت کار و حمایت اجتماعی جمعیت این امکان را به شما می دهد که اجازه اقامت دریافت کنید. البته اخذ اقامتگاه از این طریق شرط دارد یعنی. یعنی شما می توانید حداقل 50 شغل جدید با کسب و کار خود در ترکیه ایجاد کنید.

برای کارآفرینی، سرمایه و محل کار، مانده حساب ها و پرداخت ها و همچنین نقل و انتقالات حساب و مبالغ بین شرکای داخلی و خارجی باید مشخص باشد. مراحل ثبت شرکت 2 الی 3 روز طول کشید و در عرض 5 سال باید افراد ترک را استخدام کنید. در نهایت می توانید اقامت دائم ترکیه را پیدا کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج با شهروند ترکیه امکان پذیر است. در این صورت هنوز شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود. در غیر این صورت مشکلات و تخلفاتی که در این راه پیش می آید مهاجرت را کمی دشوارتر می کند.

متقاضی ازدواج باید 18 سال سن داشته باشد یا باید رضایت والدین خود را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، ازدواج شما باید به طور رسمی برای اداره مهاجرت ثبت شود تا درخواست را بررسی کند. همچنین این روند حدود 3 تا 5 سال طول می کشد و پس از آن می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت به ترکیه با تولد فرزند

طبق قانون کشوری که اقامت را از بدو تولد کودک فراهم می کند، اقامت دو نوع است:

در زمین بماند

در خون باقی بماند

در کانادا و آمریکا کودکی که در خاک یک کشور به دنیا می آید شهروند آن کشور محسوب می شود. با اینکه پدر و مادرش هم شهروند کشور نیستند.

قبلاً در بسیاری از کشورهای جهان وجود داشت که به یک کودک تازه متولد شده تنها در صورتی می توان تابعیت اعطا کرد که یکی از والدین یا هر دو شهروند کشور مقصد باشند. ترکیه نیز از همین قاعده پیروی می کند.

بنابراین اگر قصد دارید از طریق تولد فرزند به این کشور مهاجرت کنید، باید بدانید که ابتدا باید تابعیت خود یا همسرتان را دریافت کنید. در این صورت شناسه ترکی نیز به شما پیشنهاد می شود. در این صورت باید به اداره ثبت احوال ترکیه مراجعه کرده و مدرک اقامت را به همراه اصل و کپی شناسنامه، گواهی ازدواج، فرم درخواست اقامت ترکیه و هزینه ثبت نام فرزند پرداخت کنید.

از طریق دریاچه ها به ترکیه سفر کنید

پناهندگی یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه است که بسیار خطرناک نیز می باشد. مهم این است که وقتی می توانید از راه های دیگر اقامت ترکیه را دریافت کنید، بهتر است درخواست پناهندگی نکنید. اساساً پناهندگی به این دلیل است که افرادی که جانشان در خطر است برای نجات جان خود از آن استفاده می کنند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم تا زمانی که جان شما واقعاً در خطر نیست به این روش متوسل نشوید.

با این حال، دولت از پناهندگان حمایت کرده و آنها می توانند از حق پناهندگی خود در ترکیه استفاده کنند. برای بهره مندی از روش های حفاظتی ترکیه، پناهجویان باید با اداره مهاجرت ایالت خود تماس بگیرند. پس از ثبت نام، در شهر تعیین شده برای پناهجو بمانید.

مهاجرت هنرمندان به ترکیه

برای اخذ اقامت ترکیه برای هنرمندان باید مدارکی را به این کشور ارائه دهید که نشان دهنده دستاوردهای شما در زمینه هنر باشد. بنابراین می توانید اقامت 2 ساله در این کشور داشته باشید. این اقامت قابل تمدید است و در صورت اقامت 5 سال متوالی در ترکیه می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

به عنوان هنرمندی که قصد دارد اقامت دائم ترکیه را پیدا کند، باید با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید. با قبولی در آزمون شهروندی می توانید اقامت دائم کشور را دریافت کنید. شما باید به زبان ترکی مسلط باشید. بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کشور دیگر در کلاس های زبان ترکی شرکت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد