لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

آزمون GRE چیست؟


شرایط آزمون GRE و ثبت نام آزمون در این مقاله بررسی و بررسی می شود. افرادی که قصد شرکت در مقاطع تحصیلی بالاتر از لیسانس را دارند و برای تحصیل به بهترین کشورهای جهان مهاجرت می کنند باید در این آزمون شرکت کنند.

اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری با منابع و استانداردهای بالا برای تحصیل در رشته های مختلف را دارید، ثبت نام و شرکت در آزمون GRE یکی از شرایطی است که شما را به هدفتان نزدیک می کند.

از این رو با تهیه این مقاله برای کمک به شما عزیزان سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما همراهان همیشگی خود قرار دهیم. این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی ایرانیان آتیه آفرینان تهیه و گردآوری شده است. امید است مطالب فوق در مراحل شرکت و قبولی در آزمون GRE برای شما مفید و مفید واقع شود.

آزمون GRE و وضعیت کلی آن

GRE مخفف Graduate Record Examination است. آزمون پذیرش بین المللی برای درجات بالاتر از درجه انجام می شود. آزمون GRE یک آزمون استاندارد است که توانایی های علمی و تحصیلی افراد را برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مراکز علمی معتبر در سراسر جهان ارزیابی می کند.

این آزمون به عنوان بخش مهمی از روش های پذیرش در دانشگاه های برتر در سراسر جهان، به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده، انگلستان و کانادا استفاده می شود.

سرویس تست آموزشی (ETS) آزمون GRE را در سال 1936 برای بهبود آموزش ایجاد کرد. این سازمان، آزمون GRE را بهترین راه برای ورود به دانشکده های تحصیلات تکمیلی و بازرگانی قرار داده است. از آنجایی که معیار و سنجش دانشگاه ها برای انتخاب دانشجو، آزمون GRE می باشد.

هدف از آزمون GRE ارزیابی استدلال کلامی، استدلال کمی، نوشتن تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی است که در طول مطالعه طولانی مدت به دست آمده است. متقاضیان باید نمره لازم را در این آزمون کسب کنند تا برای پذیرش در دانشگاه های کشور خود در نظر گرفته شوند.

لازم به ذکر است که آزمون GRE برای رشته های پزشکی و حقوقی کاربرد ندارد و برای این رشته ها آزمون های جداگانه گرفته می شود. اما برای برخی از رشته ها، به ویژه رشته های فنی و مهندسی، متقاضیان برای ورود به دانشگاه های برتر در کشورهای مورد نظر خود نیاز به نمرات قبولی در آزمون GRE دارند.

ساختار آزمون GRE و محتوای آزمون GRE

دانستن فرمت و استانداردهای آزمون می تواند کمک خوبی به داوطلبان باشد تا بتوانند در شرایط آمادگی بهتر خود را محک بزنند. زیرا زمانی که متقاضیان جزئیات را بدانند، برای هر یک از شرایط آماده می شوند.

2 نوع آزمون GRE وجود دارد: GRE Subject و GRE General که از نظر محتوا و نحوه برگزاری با یکدیگر تفاوت دارند.

آزمون عمومی GRE

آزمون اصلی GRE به عنوان General GRE شناخته می شود. روش انجام این آزمون به صورت کامپیوتری و کاغذی بوده و عموما از روش کامپیوتری بیشتر استفاده می شود. این آزمون در 3 بخش مختلف به بررسی و ارزیابی مهارت های افراد می پردازد که شامل موارد زیر می شود:

بخش نگارش تحلیلی:

آزمون با یک بخش نوشتاری تحلیلی آغاز می شود که از دو بخش مجزا به نام های «کار مسئله» و «کار استدلالی» تشکیل شده است که در آن متقاضی باید در مورد موضوعات مطرح شده در آزمون صحبت کرده و بنویسد.

برای این بخش یک ساعت در نظر گرفته شده است و ارزش آن 6 نمره است و هر بخش جداگانه ارزیابی می شود.

در قسمت «صدور تکلیف» که سخت ترین قسمت محسوب می شود، متقاضی 30 دقیقه فرصت دارد تا یکی از موضوعات مطرح شده را انتخاب و بنویسد.

برای این منظور داوطلب باید گرامر داشته باشد، باید حداکثر توانایی خود را در قسمت های مختلف زبان انگلیسی از جمله واژگان به کار گیرد. تنها در این صورت امتیاز قابل قبولی از این بخش دریافت خواهید کرد.

مدیریت زمان نیز نقش عمده ای در خلاصه سازی این قسمت دارد، اگر زمان مدیریت نشود، متن نوشته شده از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.

بخش "تکلیف استدلال" حاوی متنی است که ممکن است شامل مجموعه ای از حقایق و ملاحظات باشد که منجر به نتیجه گیری و استدلال شود. حتی ممکن است بسیار منطقی به نظر برسد.

اما این بخش حاوی خطاهای مختلفی است که باید توسط مشتاق مطالعه و مطالعه شود تا خطاهای موجود در کلمات مربوطه را بیابد و به روش صحیح بازنویسی کند. ضمناً نباید با بحث در صحیفه نظر خود را در این مورد بیان کند. زمان در نظر گرفته شده برای این کلاس 30 دقیقه می باشد.

بخش استدلال ریاضی (کمی):

این بخش شامل سوالات جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسئله در سطح ریاضی دبیرستان است. شاید ساده به نظر برسد، اما این بخش دارای پیچیدگی هایی است که نیاز به سرعت عمل بالا و توانایی تجزیه و تحلیل و پاسخ به این سوالات دارد.

این بخش شامل دو بخش 20 سوالی است که برای هر قسمت 35 دقیقه زمان دارد. نمرات این بخش بین 130 تا 170 است و معمولا اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند نمره قابل قبولی در این بخش کسب می کنند. از این رو این بخش به عنوان موثرترین و مهم ترین بخش برای برنده شدن نامزدها محسوب می شود.

بخش دقایق:

این بخش درک مطلب، تفکر انتقادی و استفاده از واژگان را ارزیابی می کند و مهارت های زبان و تجزیه و تحلیل کلمات را ارزیابی می کند.

سؤالات این بخش شامل 40 سؤال است که در دو بخش 20 سؤالی ارائه شده است و داوطلبان 30 دقیقه فرصت دارند تا به هر بخش پاسخ دهند. هر بخش شامل 6 سوال تکمیل متن، 4 سوال معادل سازی جمله و 10 سوال درک مطلب می باشد. در این قسمت نمرات بین 130 تا 170 محاسبه می شود.

GRE-Probandentest

آزمون علوم GRE برای تعدادی از رشته های دانشگاهی از جمله زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی طراحی شده است.

تفاوت عمده دیگر این آزمون با آزمون عمومی نحوه برگزاری آن است. آزمون موضوعی GRE فقط به صورت کاغذی و کتبی برگزار می شود، بنابراین فقط در برخی از مراکز آزمون GRE برگزار می شود. آزمون موضوعی GRE معمولا 100 سوال 5 گزینه ای دارد. تعداد سوالات بسته به رشته متفاوت است.

زمان در نظر گرفته شده برای این آزمون 170 دقیقه است. آزمون موضوعی GRE سطح مهارت های زبانی داوطلبان را در مفاهیم و موضوعات آکادمیک ارزیابی می کند. امتیاز این آزمون از 200 تا 990 با افزایش 10 امتیازی متغیر است.

نحوه دریافت نمرات GRE برای تحصیل در مقطع کارشناسی

داوطلبانی که در آزمون GRE  هوم ادیشن شرکت می کنند بسته به نیاز خود در آزمون GRE Subject یا GRE General شرکت می کنند.

همانطور که گفته شد هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در نحوه طرح سوالات، تعداد سوالات، زمان برگزاری آزمون و نحوه نمره گذاری با هم تفاوت دارند.

در برخی از دانشگاه ها، نمره GRE می تواند از فرآیند پذیرش به یک عامل مهم انتخاب منتقل شود. اما یکی از مهم ترین آزمون ها برای ارزیابی دانشجویان به حساب می آید و برای بسیاری از دانشگاه های برتر به خصوص در کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان بسیار مهم است.

متقاضیانی که در آزمون GRE شرکت می کنند ممکن است بسته به سطح تحصیلاتی که می خواهند برای آن درخواست دهند به بخش ها و نمرات مختلفی نیاز داشته باشند.

در آزمون GRE General، نمرات در بخش ریاضی از 130 تا 170 متغیر است. بخش لغات و واژگان 130 تا 170 امتیاز و بخش نگارش تحلیلی که دو بخش دارد 6 امتیاز دارد که نیم امتیاز آن نیم امتیاز است.

به عنوان مثال، می تواند نمره 4.5 باشد. مجموع نمره آزمون 340 می باشد و نمره بخش نگارش تحلیلی به صورت جداگانه محاسبه می شود. نمره قبولی هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است.

اما معمولاً نمره بالای 155 برای هر بخش نمره بسیار خوبی در نظر گرفته می شود و در بخش سوم نمره عالی معمولاً 4 از 6 است. همچنین بسته به دانشگاه و منطقه مورد علاقه، امتیاز برای یک بخش مشخص است. بخش مهمتر باشد

در آزمون جی آر ای ، نمرات این آزمون عددی در بازه 200 تا 990 قابل قبول خواهد بود. ETS نمرات آزمون GRE را تا 5 سال معتبر می داند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد