لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

سیستم احتراق در کوره هوای گرم گاز سوز در ظرفیت های پایین معمولاً از نوع آتمسفریک و تعبیه شده درون دستگاه است


سیستم احتراق در کوره هوای گرم گاز سوز در ظرفیت های پایین معمولاً از نوع آتمسفریک و تعبیه شده درون دستگاه است و در ظرفیت های بالاتر از نوع مشعل جداگانه یه صورت نصب در قسمت تعیین شده روی دستگاه می باشند. این روش بهطور عمده، به هر نوع واکنش ناهمگن در حضور حلال آبی در دماهایی بالاتر از دمای بحرانی (در مورد آب دمای بالاتر از C° 100) و در نتیجه در فشارهای بالا گفته میشود. تا کنون با عملکرد و ویژگی های هر کدام از سیستم های مطبوع کولر گازی و داکت اسپلیت آشنا شدیم در ادامه به تفاوت های اصلی این دو سیستم اشاره می کنیم. هر پره پس از عملیات تست، فینیشینگ و رنگ آمیزی به هم متصل شده، به صورت بلوک های 5 پره - 7 پره و 10 پره در بسته بندی قرار گرفته و عرضه می شوند. مه و بخار در زمستان سبب کاهش دید راننده میشود؛ سیستم تهویه مطبوع از بخار کردن شیشههای خودرو در روزهای سرد جلوگیری میکند که این سیستم با فراهم آوردن هوای مطلوب به راحتی سرنشینان خودرو کمک میکند. به یاد داشته باشید که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کولر متفاوت است، خودروهای دارای سیستم تهویه مطبوع قیمت بالاتری نسبت به سایر خودروها دارند.

تهویه مطبوع هوا، ساخت ساختمانهای پلان عمیق را ممکن میسازد، زیرا در غیر این صورت باید باریک­تر یا با نورگیر ساخته میشدند تا فضای داخلی از طریق تهویه طبیعی، هوای کافی را از فضای بیرون دریافت کند. از سویی دیگر سیستم سرمایش و گرمایش خودرو فقط دما را گرم یا سرد میکند و در واقع دما به حد تعادل نمیرسد اما سیستم تهویه مطبوع در روزهای آلوده هوا را تهویه کرده و به کابین میرساند. گاز موجود در این محفظه گرما را جذب میکند و پس از خنک شدن به داخل کابین وارد میشود. سیستم تهویه مطبوع این امکان را به راننده میدهد که بتواند هوای داخل کابین را مناسب با فصل سرد و گرم تنظیم کند. محیط آکوستیک (صدا) تحت تأثیر صدای ترافیک بیرونی، افراد، تجهیزات و سیستم تهویه مطبوع است. دقیقاً اینجاست که طراحی معماری ساختمان مستقل از دمای فضا بر روی آسایش افراد تأثیر می گذارد. استفاده از دستورالعمل­های نادرست نرخ سوخت و ساز برای طراحی تهویه مطبوع میتواند منجر به تجهیزات نامتناسب و با کارآمدی کمتر شود، و تنظیم نقاط عملکرد سیستم بسیار سرد می تواند منجر به کاهش بهره­وری کارگر شود. 

در یکی دیگر از کشورهای جنوب اروپا، مالت، تخمین زده میشود که حدود 55٪ از خانوارها دارای سیستم تهویه مطبوع باشند. بعنوان مثال در مدرسه ای که ساعت کاری آن از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ عصر می باشد و جمعه ها نیز تعطیل است، تنها از محل خاموشی موتورخانه پس از ساعت کاری بیش از ۵۵% صرفه جویی حاصل می شود و در صورتیکه صرفه جویی زمان کارکرد موتورخانه نیز به آن اضافه گردد این رقم صرفه جویی به حدود ۶۵% افزایش می یابد. اگرچه درجه حرارت اغلب در محدوده مجاز است، برخی از روشهای تخصصی مانند جراحی قلب باز، به دمای پایین (حدود 18 درجه سانتیگراد، 64 درجه فارنهایت) و سایر موارد مانند نوزادان تازه متولد شده به دمای نسبتاً بالا (حدود 28 درجه سانتیگراد، 82 درجه سانتیگراد) نیاز دارند. رسوب سبب مسدود شدن لولههای وزنهدار در بلند مدت میشود و کارایی آن از بین میرود. این قطعه در پشت داشبورد نصب میشود و نقش آن جذب گرما است. داکت اسپلیت ها جزء محصولات جدید تهویه مطبوع ها هستند که بر عکس سایر دستگاه ها امکان کانال کشی در این کولر گازی ها فراهم شده است.و از دو قسمت اصلی که شامل کندانسور و هواساز است ،تشکیل شده است.بخش کندانسور دستگاه در قسمت خارجی ساختمان نصب می شود.

این دستگاه علاوه بر اینکه هوا را فیلتر میکند، هوای مطبوع را وارد سیستم مینماید. لذا پمپ های متفاوتی برای این فشار در بازار موجود هستند که پمپهای پیستونی نام دارند این پمپ ها قادر به مکش یا وکیوم قوی هستند و با وجود اینکه دبی بالایی ندارند ولی فشار بسیار بالایی تولید می کنند در سال ۱۳۹۶ قیمت پمپهای فشار قوی در بازار از ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان متغیر هستند اینگونه پمپها را هم میتوان به موتورهای بنزینی متصل کرد و هم به الکتروموتورهای برقی کوپله کرد. این گاز بعد از تحت فشار قرار گرفتن به سمت کندانسور میرود. این قسمت نقطه آغازین سسیستم تهویه از سمت پیشرانه به داخل خودرو است. هدف از کاربردهای فرآیندی تهویه هوا ، صرف نظر از بارهای رطوبتی و گرمای داخلی و شرایط آب و هوایی خارجی، ایجاد یک محیط مناسب برای فرآیندی است که در حال انجام شدن است. استفاده از یک سیستم تراکمی در ساختمان مد نظر باشد . فضاهای صنعتی که آسایش حرارتی کارگران مورد نظر است. این نیازهای فرایند است که شرایط را تعیین میکند، نه اولویت انسان. م - فرایند جریان مایع مبرد غلیظ از کندانسور به اواپراتور در اثر اختلاف فشار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد