لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

شیر تایمردار آبیاری

فیلتر ورودی یا شبکه اولیه خط تایمر آبیاری چیست؟

برخی از تایمرها دارای فیلتر در ورودی دستگاه هستند. این پیش فیلتر ذرات وارد شده به تایمر را می گیرد. به خصوص اگر برای تامین آب از تانکر یا کانتینر آب استفاده می کنید، ذرات ریز و ماسه می توانند در آب باشند و وارد تایمر شوند. این اولین شبکه لوله ها فقط به آب اجازه ورود و خروج از دستگاه را می دهد. این فیلتر فشار آب را نیز اندکی کاهش می دهد. پس باید در تنظیم فشار آب دقت کنید و کمی بیشتر به فشار توجه کنید.


کدام برندها تایمر آبیاری هوشمند و آبیاری اتوماتیک را تولید می کنند؟

برند آکوا: برندی معروف در زمینه محصولات مرتبط با آب است. محصولات مرتبط با آب با کیفیت بالا از پاک کننده ها تا تایمر تولید می کند. این برند در تایوان مستقر است و زیر مجموعه Aqua Garden آن به طور انحصاری بر روی محصولات باغی متمرکز است.

برند اربیت: اربیت یک برند معتبر در زمینه آبیاری است و تمامی محصولات تولیدی آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری یکی از محبوب ترین تایمرها برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

برند Ratio: برند آمریکایی واقع در کلرادو با بزرگترین خط تولید که به خاطر تایمرهای آبیاری هوشمند شناخته شده است.

برند بهکو: یک برند ایرانی صادرکننده و مونتاژ تجهیزات صحرایی. سابقه طولانی در این زمینه دارد و قیمت تمام شده محصولاتش نسبت به نمونه های خارجی کمتر است.


نام تجاری Rainbird که ساخت کشور چین است.

برند معروف هانتر در زمینه کنتورهای آبیاری کم تجربه و جدید است. البته لازم به ذکر است که در تولید خود از صنعت و تکنولوژی آکوا گاردن استفاده می کند. قطعات در تایوان تولید و در چین مونتاژ می شوند. این تایمر هنوز در ایران جایگاهی ندارد.

این کنترل کننده آبیاری برای گلدان ها، باغ ها، مزارع کوچک، روف گاردن و ... انتخاب خوبی است.


چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل زیادی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آبیاری نقش دارند. به عنوان مثال، شکل گیاه گلدانی برنامه آبیاری را تعیین می کند. برخی از گیاهان نیاز به آبیاری منظم دارند، در حالی که برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری منظم ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های شما متفاوت است، می توانید از مدل تایمر آبیاری استفاده کنید که به بیش از یک خروجی نیاز دارد. می توانید برای هر نسخه از آب یک برنامه ویژه تنظیم کنید تا مطابقت داشته باشد.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با توجه به هیدراتاسیون اصلی تنظیم می شود. هنگامی که برای اولین بار کار آبیاری را انجام می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و وقت بگذارید و ببینید که گل ها در عرض چند دقیقه به خوبی آبیاری می شوند.

برای یک مزرعه، شیب مزرعه، بارندگی، نور خورشید، رطوبت خاک و غیره همگی به تنش و زمان مرتبط هستند. اگر یک یا دو بار عملیات آبیاری را بررسی کنید، می توانید زمان آبیاری صحیح و فشار ثابت را تعیین کنید و همیشه مطابق آن عمل کنید. برخی از ویژگی‌های دستگاه، مانند تایمر آبیاری مداری، به شما امکان می‌دهند بدون دست زدن به برنامه، تأخیر باران را اعمال کنید. به طور کلی نمی توان زمان دقیق و جریان آبیاری را مشخص کرد، همه اینها به موقعیت شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

مشاهده متن کامل: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد