لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

علل رایج خرابی کتری برقی و چای ساز


امروزه وسایل آشپزخانه نقش مهمی در نجات جان مردم دارند. در گذشته مردم با کمترین امکانات ممکن زندگی خود را مدیریت می کردند، اما در دنیای امروزی که تکنولوژی تمام قسمت های زندگی ما را در بر گرفته، گویی بدون ابزار و تجهیزات مدرن نمی توان زندگی کرد. حتی اگر امکانات و تجهیزات کارآمد باشند، مشکلاتی از جمله خرابی و خرابی خود نیز دارند. قوری یکی از کاربردی ترین وسایل است. در این مقاله آچارباز به بررسی علل شایع خرابی کتری و کتری برقی می پردازیم و راهکارهایی برای تعمیر کتری و کتری برقی را به شما آموزش می دهیم.

هنگام خرید دستگاه، بررسی و مطالعه نحوه عملکرد و جنس دستگاه و قطعات به کار رفته در آن بسیار مهم است. دانستن عملکرد و ویژگی های هر محصول به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از محصول ببرید. اولین چیزی که در مورد خرابی کتری چای در مقابل کتری برقی باید به خاطر داشته باشید این است که تفاوت بین این دو محصول را بدانید.

در واقع چای ساز یک کتری برقی پیشرفته و مجهزتر است. یعنی قوری تمام ویژگی های یک کتری برقی را دارد. به علاوه دارای قوری اضافه، گرمکن قوری، تایمر، کنترل دما و ... می باشد.

چرا کتری یا قوری برقی روشن نمی شود؟

برای بررسی علت روشن نشدن کتری برقی و چای ساز:

ابتدا باید قطعه الکتریکی متصل به دستگاه را بررسی کنیم. برای تست این مشکل می توان از اهم متر استفاده کرد.

سپس باید کابل برق دستگاه را تست کنیم تا تداخلی ایجاد نشود. اگر مشکل خاصی وجود ندارد، خود دستگاه باید بررسی شود.

اغلب، این مشکل ناشی از شکستگی یا سوختن عنصر یا خرابی مدار شکن است.

المان یک میله فلزی نیمه رسانا با مقاومت بالا در برابر عبور جریان الکتریکی است. به دلیل مقاومت فلز، هنگام عبور جریان الکتریکی گرما ایجاد می شود. گاهی اوقات اتصالات الکتریکی قطع می شود. و گاهی اوقات عنصر می سوزد. اگر المنت آسیب دیده باشد با تعویض آن مشکل دستگاه برطرف می شود.

چرا چای ساز بعد از جوشیدن خاموش می شود یا بعد از سرد شدن روشن نمی شود؟

علت خاموش نشدن چای سازها و کتری های برقی پس از جوشیدن یا روشن نشدن پس از سرد شدن اغلب به سنسورهای دستگاه مربوط می شود. دمای چای ساز و کتری برقی توسط ترموستات کنترل می شود. این قطعه از دو فلز مختلف ساخته شده است که به دلیل نزدیکی به گرما منبسط می شوند. وقتی به اندازه کافی منبسط شود باعث قطع شدن دستگاه می شود و وقتی کاملا به حالت عادی برمی گردد، دستگاه دوباره وصل شده و روشن می شود. گاهی اوقات ترموستات به درستی در جای خود قرار نمی گیرد یا خراب یا سوخته است که در این صورت نیاز به تعویض دارد. با تعویض ترموستات مشکل چای ساز به راحتی حل می شود.

باز کردن چای ساز یا کتری برقی فیوز را قطع می کند

اگر با روشن کردن چای ساز یا کتری برقی فیوز برق قطع می شود، بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. زیرا این مشکل نشان دهنده ایراد از اتصالات الکتریکی داخل چای ساز است. در این صورت خطر برق گرفتگی وجود دارد پس باید یک متخصص با تجربه در روابط داخلی و مشکل چای ساز بررسی و حل شود.

اگر با تخته چای سازم مشکل داشت چه کار کنم؟

در صورت بروز مشکل در برد دستگاه چای ساز، امکان روشن نشدن دستگاه وجود دارد. گاهی اوقات مشکل یک کتری محدوده آن است. شکستگی برد یا آسیب به قسمت هایی از برد باعث می شود دستگاه به درستی کار نکند. بهتر است تعمیر دستگاه چای ساز را به کارشناسان مجرب بسپاریم و خودمان آن را تعمیر نکنیم.

چرا در کتری چای رسوب وجود دارد؟

گاهی اوقات داخل چای ساز با رسوب مسدود می شود و این رسوب وارد چای می شود. دلیل این امر غلظت بالای نمک در آب است. بهتر است هفته ای یک بار چای ساز را با سرکه یا آبلیمو بشویید و برای جلوگیری از خشک شدن آن، آن را کاملا تمیز کنید.

دلیل کار نکردن صفحه لمسی قوری و کتری برقی چیست؟

چای ساز صفحه لمسی و کتری برقی از اجزای الکترونیکی هستند. این قسمت دارای یک برد و یک برد مدار می باشد. صفحه نمایش ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض بخار آب و دمای بالا آسیب ببیند.

تعمیر این قطعه در خانه اغلب امکان پذیر نیست و بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

اگر بخواهیم دلیل استفاده از صفحه نمایش لمسی در خانه را بررسی کنیم، ابتدا باید از عدم اختلال در اتصال برق این قطعه مطمئن شویم.

سپس مدار و اتصالات مدار مانند مقاومت و خازن را بررسی می کنیم.

چرا دکمه های چای ساز و کتری برقی کار نمی کنند؟

دکمه چای ساز مخصوص اتصال برق دستگاه می باشد. هر بار برای چرخاندن کتری باید از کلید نصب شده روی دسته کتری استفاده کنیم. با گذشت زمان، کلید ممکن است به دلیل استفاده مداوم یا فرسودگی و یا به دلیل سخت شدن عنصر از کار بیفتد.

مراحل تعمیر دکمه کتری برقی

برای تعمیر کتری برقی ابتدا باید بدنه دستگاه را باز کنیم تا به کنتاکت های کلید دسترسی داشته باشیم.

پس از رسیدن به لینک های کلیدی، پلاتین مرتبط با کلید را پیدا می کنیم.

اکنون زمان تمیز کردن پلاتین است. این کار را با سمباده انجام می دهیم تا در صورت وجود رسوب یا لکه پاک شود.

در این مرحله باید فاصله پلاتین را بررسی کنیم. اگر فاصله پلاتین و کلید زیاد شد با چرخاندن پلاتین آن را به کلید نزدیک می کنیم.

در نهایت دستگاه را مونتاژ می کنیم و مانند روز اول از آن استفاده می کنیم.

علت کار نکردن دکمه پاور چیست؟

کلید روشن/خاموش یک قطعه الکترومکانیکی است. این پارچه به گونه ای طراحی شده است که ما را برای مدت طولانی دوام می آورد. اما گاهی اوقات به دلیل دمای بالا یا استفاده بیش از حد آسیب می بیند. اگر این مشکل پیش آمد، باید سوئیچ را عوض کنیم.

چرا کتری گرم نمی شود و چای داخل کتری و کتری سرد است؟

عنصر دستگاه باید برای گرم کردن آب در کتری فعال شود. هر دستگاه دارای یک چراغ داخلی است که نشان می دهد چه زمانی عنصر روشن است.

اگر چیزی کار نمی کند، این چراغ خاموش است. پس اگر دکمه پاور دستگاه را فشار دادیم و دستگاه روشن نشد، بهتر است دستگاه را چک کنیم.

عنصر گرم می شود.

اگر چراغ المنت روشن می شود، اما آب کتری هنوز داغ نیست، بهتر است اتصالات و پایانه های دستگاه را بررسی کنید.

در صورت خرابی یکی از این قطعات، با تعویض دستگاه به راحتی می توان آن را تعمیر کرد.

وقتی کتری و کتری برقی قبل از به جوش آمدن آب خاموش می شوند، مشکل چیست؟

سنسور دستگاه وظیفه نگهداری و تنظیم دمای آب در کتری و کتری برقی را بر عهده دارد.

اگر کتری قبل از جوشیدن خاموش شود، سنسور دستگاه مشکل دارد.

این مشکل با تعویض یا تعمیر سنسور چای ساز حل خواهد شد.

برق کم نیز باعث خاموش شدن دستگاه شما می شود.

توجه: هنگام خرید کتری و کتری برقی، بهتر است در مورد ویژگی ها و مشخصات هر برند کتری و همچنین ویژگی های داخلی هر مدل به طور کامل تحقیق کنید. کتری با وجود کارایی ساده، به دلیل مفید بودن و عمر طولانی باید از کیفیت مناسب و مقاومت بالایی برخوردار باشد. هرچه قطعات به کار رفته در آن بهتر باشد، بهتر برای ما کار می کند. در غیر این صورت، می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به یک مشکل تبدیل شود و در آن زمان باید یک دست ساز قابل اعتماد برای تعمیر چای ساز یا کتری خود پیدا کنید.


لینک مقاله: https://www.entekhabcenter.com/electric-kettle-price

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد