لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

طرز تهیه شله زرد مجلسی 6 نفره


مواد لازم برای درست کردن صدف زرد برای 6 تا 8 نفر

برنج خاکستری یا نصف دانه تا یک و نیم فنجان سیب زمینی سرخ کرده

شکر 3 لیوان فرانسوی

گلاب ۲ تا ۳ قاشق چایخوری کمتر ۱ لیوان ساقه فرانسوی

زعفران دم کرده ۴ تا ۵ قاشق چایخوری

3 تا 4 قاشق غذاخوری پرک بادام خام داخل پوسته زرد

کره 50 گرم

بادام-پسته-پودر دارچین-پودر گل محمدی لمینت شده برای تزیین

چگونه یک پوسته زرد برای 6-8 نفر درست کنیم؟

1- در مرحله اول درست کردن پوست زرد خوشمزه، برنجی را که از شب قبل خیس کرده اید بشویید و در ظرف مناسبی بریزید و 3 تا 4 برابر آب اضافه کنید و در فر قرار دهید. پس از پخته شدن برنج، ابتدا شعله زیاد است. دستورالعمل های جستجو را به ارمغان می آورد. 2- هم بزنید تا آب بجوشد، وقتی به جوش آمد، در قابلمه را نیمه باز کرده و حدود 2 ساعت نگه دارید تا برنج نجوشد، در این 2 ساعت هر چند دقیقه یکبار برنج را هم بزنید. مدام هم بزنید. 3- اما دقت کنید که برنج نچسبد، وقتی از پخت کامل برنج مطمئن شدید شکر اضافه کنید. اگر بعد از افزودن شکر برنج کمی سفت شد می توانید 2 لیوان آب اضافه کنید ( شلی و سفت بودن سبوس زردچوبه بستگی به ذائقه شما دارد. 4- هنگام اضافه کردن شکر شکر باعث جوشیدن برنج می شود پس به هم زدن ادامه دهید. استیک و زردچوبه پوست کمی سفت می شود سپس برای افزودن مواد معطر آماده می شود 5- زعفران تهیه شده با گلاب و بادام و کره را داخل پوست زردچوبه بریزید و وقتی پوست زردچوبه به غلظت دلخواه رسید روی آن را بپوشانید. درب - اما در این مدت پوست زردچوبه را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید بعد از 15 دقیقه شعله را خاموش کنید محلول ساده آبکی و رنگی می شود و پوست زردچوبه دود می کند 7- از بخارپز استفاده کنید درب آن را ببندید. در قابلمه زردچوبه را بگذارید و نیم ساعت بدون شعله گاز بگذارید.با این کار پوست زردچوبه مزه دار شده و طعم آن بهتر می شود.از ورود بخار آب جلوگیری کنید.8- درب قابلمه را به مدت نیم ساعت باز نکنید تا هر دو رنگ زعفران می تواند خوش رنگ باشد و مواد پخته شود. بعد از نیم ساعت پوست زردچوبه را در بشقاب بگذارید. اجازه دهید پوست زردچوبه خنک شود. سپس با مواد دلخواه تزیین کنید..

چرا کره را به پوسته زرد اضافه می کنند؟

معمولا وقتی مقداری از حشیش روی لبه می ماند و در بشقاب می گذاریم، می دانیم داخل حشیش آب است، سپس روغن می ریزیم تا زرده آن خوش طعم شود. و درخشان

چند نکته مفید برای پخت شله زرد برای 6 تا 8 نفر

1- برنج را 24 ساعت قبل از تهیه سبوس زرد بشویید و بگذارید در آب سرد خیس بخورد. بعد از 24 ساعت بهتر است برنج را با دست مخلوط کنید تا دانه های آن کوچکتر شود. البته من برنج رو چرخ نمیکنم چون دوست دارم زیاد آسیاب نشه. 2- شکر را با برنج نزنید، شکر باعث می شود برنج بجوشد. 3- شیل زرد هم مانند حلیم باید مدام مخلوط شود تا نچسبد. 4- مجددا یادآوری می کنم که اگر قبل از پخته شدن برنج شکر اضافه کنید، برنج شما پخته نمی شود، پس قبل از اضافه کردن شکر دقت کنید که برنج کاملا پخته شده باشد. وقتی شکر اضافه کنید پوست زرد آبکی تر می شود، جای نگرانی نیست. 5- برای تزیین پوسته زرد خود از شابلون نوشته و رویایی استفاده کنید، اگر برای تزیین پوسته زرد می خواهید از شابلون نوشتاری استفاده کنید ابتدا شله های زرد را در ظرفی بریزید و بگذارید کمی خنک شوند سپس تزئین کنید. سرد شدن پوسته زرد باعث می شود که قالب به پوسته زرد نچسبد و صبر کنید تا پوسته زرد کمی خنک شود سپس دارچین را اضافه کنید چون اگر پوسته زرد داغ باشد دارچینی که روی پوسته می ریزید زرد می شود. مشکی. 6- برای اینکه خلال بادام کاملاً نرم شود در ظرفی جداگانه با مقدار ترب موجود در مواد اولیه آن را به مدت 3-2 ساعت خیس کنید تا زمان پخت کاهش یابد. ۷- پالپ زرد زمانی آماده است که خیلی نرم نباشد و وقتی آن را در بشقاب می گذارید نشکند و شبیه سوپ شود. 8- اگر برنج قبل از افزودن شکر آب کافی نداشت، آب زیادی اضافه نکنید زیرا شکر برنج را حل می کند. 9- می توانید مقداری از گلاب را کم کنید و به جای آن آب ترب را اضافه کنید. 10 ریختن بادام ها در پوسته زرد اختیاری است، در صورت تمایل می توانید از آنها فقط برای تزئین استفاده کنید و در قابلمه نگذارید. 11- علاوه بر برنج و شکر، مقدار مواد دیگر بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد، می توانید مواد دیگر را اضافه یا کم کنید یا حذف کنید و اضافه کنید، مثلا من پودر هل استفاده نکردم، اما می توانید. داخل پوسته زرد کمی پودر هل اضافه کنید یا آب هل اضافه کنید و بدیهی است که طعم پوسته زرد به کیفیت گلاب و زعفران بستگی دارد، پس حتما از مواد مرغوب برای تولید پوسته زرد و آزاد بودن آن استفاده کنید. در استفاده شما از زعفران 12- مقدار شکر باید دوبرابر برنج باشد ولی برنج زرد را می توانید چند دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت میل کنید، اگر شیرین نبود کمی شکر حل شده در آب اضافه کنید، البته بحث مزه است و مقدار شکر را به میل خود اضافه یا کاهش دهید. 13- مواد اولیه این شله زرد برای 6-8 نفر کافی است. در واقع بسته به ظرف سرو می تواند برای افراد کمتر یا بیشتر کافی باشد، اما اگر برای افراد کمتر یا بیشتر می خواهید پوسته زرد تهیه کنید، باید چند برابر کنید و قسمتی از مواد را جدا کنید، شکر موجود است. بسته به ذائقه و جیب شما، همیشه برنج را نسبت به سایر مواد دو برابر کنید. 14- برای پاک کردن کثیفی ها و ناخالصی ها از شکر، شکر را در تابه بریزید و کمی آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود، اما مواظب باشید که نجوشد که شکر حل شود. ، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و در آبکش بریزید و روی برنج بریزید. 15- سعی کنید از برنج نیم دانه یا خاکشیر برای درست کردن پوسته زرد استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که برنج دانه درشت به آب زیادی نیاز دارد.

لینک منبع:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد