لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

مایکروویو چگونه کار می کند؟


در گذشته های بسیار دور، انسان های اولیه پس از شکار، زمان زیادی را صرف تهیه غذا با استفاده از سنگ چخماق، بوته و چوب می کردند. اما حالا غذا را در مایکروفر گذاشته و برنامه پخت را تنظیم کرده و ظرف چند دقیقه غذا را می پزند، نحوه کار مایکروفر را یاد می گیریم.

مایکروویو  سناپویان چگونه کار می کند؟ 

قبل از پرداختن به بحث نحوه استفاده از مایکروفر، با بررسی تاریخچه ای مختصر به موضوع اصلی خود خواهیم پرداخت. اجاق های مایکروویو در اوایل دهه 1970 شروع به گسترش کردند، این دستگاه در مقایسه با اجاق گاز و اجاق گاز، پخت و پز و گرم کردن غذا را بسیار آسان تر می کرد.

اجاق گاز و اجاق گاز با انتقال حرارت جذب شده از ظرف به مولکول های غذا که به تدریج محتویات ظرف را گرم می کنند، کار می کنند.

مایکروفر چگونه کار می کند و چگونه غذا را گرم می کند؟

غذاهای گرم شده محیطی به شکل ظرف ندارند. با تابش امواج رادیویی قوی به طور مستقیم به غذا، مولکول های آب در غذا به سرعت شروع به ارتعاش می کنند.

در طی این فعل و انفعالات، غذا در مایکروویو گرم می شود.

شاید برایتان جالب باشد که مایکروویو توانایی پختن گوشت را حدود 6 برابر سریعتر از اجاق گاز دارد. بنابراین، آنها راندمان انرژی برای پخت و پز را افزایش می دهند.

همچنین برخلاف روش های سنتی پخت، لازم نیست منتظر گرم شدن ظرف و انتقال حرارت به غذا باشید.

مدت ها پیش، انسان های اولیه پس از شکار با استفاده از سنگ چخماق، بوته و چوب زمان زیادی را صرف پختن غذا می کردند. اما حالا غذا را در مایکروفر می گذارند، برنامه پخت را تنظیم می کنند، ظرف چند دقیقه غذای خود را آماده می کنند، نحوه کار مایکروفر را یاد می گیریم.

مایکروویو چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به بحث در مورد نحوه عملکرد اجاق های مایکروویو بپردازیم، اجازه دهید با یک تاریخچه مختصر به موضوع اصلی خود بپردازیم. اجاق های مایکروویو در اوایل دهه 1970 شروع به گسترش کردند و این دستگاه پخت و گرم کردن غذا را بسیار راحت تر از اجاق گاز و اجاق گاز کرد.

اجاق گاز و فر به این صورت است که با انتقال حرارت از تابه به مولکول های غذا، محتویات تابه را آرام آرام گرم می کنند.

مایکروفر چگونه کار می کند و چگونه غذا را گرم می کند؟

غذای گرم شده امواج رادیویی قوی را مستقیماً بدون هیچ وسیله ای به شکل ظرف به غذا می تاباند و باعث می شود که مولکول های آب داخل غذا شروع به ارتعاش سریع کنند.

در طی این مراحل، غذای شما در مایکروویو گرم می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مایکروویو می تواند گوشت را تا 6 برابر سریعتر از اجاق گاز بپزد. بنابراین انرژی مفیدی برای پخت و پز اضافه می کنند.

همچنین بر خلاف روش های سنتی پخت، لازم نیست منتظر افزایش دمای غذا و انتقال حرارت به غذا باشید.

چگونه مایکروویو غذا را گرم می کند؟

عملکرد مایکروویو به شرح زیر است:

کلید ایمنی زمانی فعال می شود که درب پس از ورود جریان الکتریکی به پنل و روشن شدن نمایشگر بسته شود.

با استفاده از برد برنامه می توانید جریان را به ترانسفورماتور اعمال کنید.

یک ترانسفورماتور مایکروویو با وجود سیم پیچ های زیاد، ولتاژ را 10 برابر می کند.

همچنین جریان مستقیم را از طریق خازن و دیود می فرستد تا مگنترون راه اندازی شود.

مگنترون انرژی الکترومغناطیسی خود را از طریق امواج رادیویی قدرتمند به داخل کابین ساطع می کند.

به داخل مایکروفر نگاه کنید. در زیر آن یک پالت و یک ریل خواهید دید. هنگامی که مایکروفر روشن است، می چرخد. تشعشع عمدتاً به دلیل پاسخ دهی و چرخش سینی ایجاد می شود. یک پرتو متمرکز بر بخش روی تمام قسمت های غذا پخش می شود، بنابراین همه قسمت ها به طور مساوی گرم می شوند.

بنابراین مایکروفر به گونه ای عمل می کند که مستقیماً به مولکول ها شلیک می کند که سرعت را افزایش می دهد و هنگام برخورد آنها غذا را سریعتر گرم می کند.

اجاق مایکروویو چگونه کار می کند؟

اگر نمی دانید مایکروویو چگونه کار می کند و چه نوع امواجی دارد؟ باید بگوییم که امواج تولید شده در امواج مایکروویو همان امواج الکترومغناطیسی مورد استفاده فرستنده های تلویزیونی و رادیویی است اما با صدای بسیار محدود و کوچکتر.

در وسایلی مانند تلویزیون و رادیو، طول موج بسیار زیاد است، بنابراین این امواج مسافت زیادی را طی می کنند تا با سرعتی نزدیک به سرعت نور به مقصد برسند.

کمترین امواج در دستگاه هایی که از این امواج استفاده می کنند امواج مایکروویو هستند، بنابراین امواج مایکروویو دارای انرژی حرارتی هستند.

آیا مایکروویو خطرناک است؟

طول مایکروویو از 15 سانتی متر تجاوز نمی کند.

اگرچه این امواج از نظر اندازه کوتاه هستند، اما بسیار قدرتمند هستند.

نگرانی اصلی هنگام استفاده از مایکروفر مضر بودن یا نبودن آنهاست. در مرحله اول باید بدانیم اجاق مایکروویو چگونه کار می کند تا بدانیم تابش ساطع شده چقدر است.

پس از ورود تشعشعات به داخل کابین، تشعشعات به بدن برخورد کرده و با گردش در داخل اتاق، روی غذای شما تمرکز می کنند.

نحوه کار مایکروویو به این صورت است که پس از تابش امواج در کابین و پس از برخورد غذا، مقداری از امواج را می توان به سمت در هدایت کرد، اما امواج توسط توری مشکی مسدود شده و از در بیرون نمی روند. .

در واقع، عیب اصلی ماکروفاژها این است که می توانند سلول های زنده و بافت های بدن را از بین ببرند. اما برای انسان با تابش موج مستقیم امکان پذیر است.

به همین دلیل دور دستگاه توسط یک قاب فلزی احاطه شده است تا از خروج تشعشعات جلوگیری شود.

با مطالعه این مقاله می توانید از نحوه عملکرد مایکروویوها در همه برندها مانند: ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، بوتان، دلونگی، فلر، بوتان و غیره مطلع شوید.

امواج مایکروویو چه آسیب هایی ایجاد می کنند؟

شرایط عادی مایکروویوها این است که امواج مضر از خود ساطع نمی کنند.

اگر افراد غیر متخصص آن را تعمیر و باز کنند.

اگر در معرض تشعشعات مستقیم مایکروویو قرار دارید، این موارد عبارتند از:

باعث آب مروارید می شود

همچنین باعث ناباروری موقت در مردان می شود. لوازم جانبی ماکروویو بوش


احتمال برق گرفتگی به دلیل برق ذخیره شده در خازن وجود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد