لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

آینده قبرس شمالی


همانطور که آقای امراه چیل در ویدیو اشاره کرد، آینده قبرس شمالی بسیار شگفت انگیز و شگفت انگیز خواهد بود. پس از گذشت تقریباً 50 سال از جدایی، ضلع شمالی و جنوبی جزیره به وضعیت معین و مشخصی می رسد و هجوم ثروتمندان از سراسر جهان برای سرمایه گذاری در کشور باز خواهد شد.

در حال حاضر مذاکرات دو طرف قبرس با حمایت سازمان ملل ادامه دارد. در سال 2023، دو طرف در مورد موضوعات مهمی مانند تشکیل دولت فدرال توافق خواهند داشت. با این حال، هنوز اختلافات زیادی بر سر مسائل کوچک وجود دارد.

آینده قبرس یورومای  به پیشرفت مذاکرات بستگی دارد. در صورت دستیابی دو طرف به توافق جامع، قبرس می تواند به یک کشور واحد و مستقل تبدیل شود. این یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه است. مذاکرات قبرس در سازمان ملل در سال 1974 آغاز شد، زمانی که قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. در طول این سال ها، چندین دور مذاکرات انجام شده است، اما هیچ یک از آنها موفقیت آمیز نبوده است.

در حال حاضر مذاکرات بین دو طرف قبرس با حمایت سازمان ملل ادامه دارد. هدف این مذاکرات دستیابی به راه حلی جامع و قابل قبول دوجانبه است.

طرف های مذاکره

دو طرف مذاکره کننده در قبرس عبارتند از:

جمهوری قبرس (طرف یونانی)

جمهوری ترک قبرس شمالی (طرف ترکیه)

تضمین برای آینده قبرس

سه کشور یونان، ترکیه و بریتانیا به عنوان کشورهای تضمین کننده قبرس شناخته می شوند. این کشورها نقش مهمی در روند صلح قبرس دارند.

سازمان ملل

سازمان ملل نقش میانجی را در روند صلح در قبرس ایفا می کند. دبیر کل سازمان ملل متحد یک نماینده ویژه در این زمینه تعیین می کند.

پیشرفت های اخیر

در سال 2023، دو طرف قبرسی در مورد موضوعات کلیدی مانند تشکیل دولت مشترک به توافق رسیدند. این قرارداد شامل موارد زیر است:

تشکیل دولت مشترک با رئیس جمهور یونان و معاون رئیس جمهور ترکیه

تشکیل پارلمان مشترک با 80 کرسی، 56 کرسی در سمت یونان و 24 کرسی در سمت ترکیه.

تأسیس دیوان عالی کشور

با این حال، در مورد مسائل جزئی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، مانند:

وضعیت نیروهای مسلح

ایالت ورشو

تاثیر مذاکرات بر آینده قبرس

آینده مذاکرات قبرس euromy در سازمان ملل نامشخص است. در صورتی که دو طرف بتوانند به یک توافق جامع برسند قبرس می تواند تبدیل به یک کشور متحد و مستقل شود. این یک دستاورد بزرگ برای قبرس و منطقه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد