لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

جاذبه های ساری


ساری یکی از قدیمی ترین و سرسبزترین شهرهای شمال ایران است که سالانه افراد زیادی از آن دیدن می کنند. این شهر که به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شمال ایران شناخته می شود، دارای جاذبه ها و جاذبه های فراوانی است. این منطقه که به سنگ مرمر سبزش معروف است، علاوه بر مناظر سرسبز و زیبا، از اهمیت تاریخی نیز برخوردار است.

آشنایی با جاذبه های گردشگری ساری و بهترین دیدنی های ساری 


ساری مرکز استان مازندران یکی از اولین شهرهایی بود که راه آهن سراسری ایران از آن عبور کرد. برای رسیدن به ساری از تهران کافیست از ایستگاه راه آهن تهران دیدن کنید و با قطار به این شهر بروید. به این ترتیب پس از عبور از میان سنگ ها خواهید دید که چه بهشتی پیش روی شماست. ساری زمانی پایتخت آقا محمد خان بوده است. وجود جاذبه های گردشگری مختلف در مسیر رسیدن به این شهر و داخل شهر هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

بهترین مکان های ساری

در طول سفر می خواهیم از بهترین مکان های ساری دیدن کنیم. برخی از این مناظر غیر قابل چشم پوشی با دوربین در دست:

رودخانه تاجین یک ذخیره گاه طبیعی است.

رودخانه زیبای تگین چندین پارک شگفت انگیز و زیبا در اطراف خود ایجاد کرده است که از جمله آنها می توان به پارک ملل و زری اشاره کرد. این رودخانه از کوه نیرآباد سرچشمه می گیرد و در نهایت به دره تاجین می ریزد. شاید در مسیر کیاسر به ساری متوجه گردنه کوهستانی شده باشید که رودخانه پر آب را در آغوش گرفته است. این مسیر رودخانه تاژین است که در نهایت به دریای خزر می ریزد. در مسیر رودخانه زیباترین مناظر را خواهید دید، به عنوان مثال مراتع و پل های روستایی در جنگل، باید دوربین خود را بردارید و شروع به عکاسی کنید. ماهی قزل آلا و انواع دیگر ماهی نیز وجود دارد و اگر مجوز ماهیگیری داشته باشید، می توانید یک تجربه ماهیگیری عالی داشته باشید.

چشمه های باداب سورت

اگر به دنبال دیدن یک منطقه طبیعی متفاوت هستید، چشمه باداب سورت یکی از این مناطق است. منطقه ای زیبا و جذاب که به شکل عجیبی شکل گرفته و به صورت مبهوتی چیده شده است. همچنین به عنوان دومین منبع آب نمک در جهان شناخته می شود. چشمه های باداب سورت یکی از زیباترین مناطق سوری است که می تواند چشمان شما را به طبیعتی غیرمنتظره باز کند. به خصوص اگر بدانید که آب چشمه خواص درمانی دارد و برای بیماری های پوستی و مفاصل نیز مفید است.

منطقه حفاظت شده دشت ناز

اگر حدود 25 کیلومتری شرق ساری بروید، منطقه بزرگ حفاظت شده دشت ناس را خواهید دید. منطقه ای پر از جنگل های هیرکانی با انواع گیاهانی چون چریش، توسکا، راش، گلپر و یاس بنفش. به آن پناهگاه حیات وحش می گویند. سرزمینی با انبوه گوزن زرد ایرانی و بسیاری از گونه های جانوری کمیاب. با اجازه اکوسیستم می توانید از این منطقه دیدن کنید و قرقاول، کبوتر، آهو و بسیاری از گونه های دیگر را ببینید.

جنگل راش

کمتر کسی نام و شهرت جنگل بیچ را شنیده است. جنگل باتلاق یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری است که دارای درختانی مانند باتلاق، جنگل مرسه و جنگل باستانی هیرکان است. جالب است بدانید که مربوط به دوره ژوراسیک است و از ۴۰ میلیون سال پیش آغاز شده است. این فقط یک جنگل نیست. این شهر در دل جنگل های زیبا، دریاچه زیبای شورمست و جنگل ارفع ده قرار دارد که یک مقصد گردشگری عالی محسوب می شود. می توانید ساعت ها در کنار دریاچه شورمست بنشینید و از غبار زیبایی که به آرامی جنگل را فرا گرفته است لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از جنگل زیبای آبی از اواخر آوریل تا اوایل دسامبر است.

سراندون دریاچه بالندون

دریاچه های سراندون و بالندون دو دریاچه مجاور روستای سید محله در ۲۵ کیلومتری ساری به سمت بابلسر هستند. عرض 30 کیلومتری باتلاق به همراه عمق یک متری، زمستان و پاییز را پر آب برای باتلاق می کرد. آب دریاچه شیرین است و برای زمین های کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. منطقه تالاب زیستگاه انواع آبزیان و پرندگان است که در پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجری مانند اردک و قو است. دسترسی آسان و مناطق سرسبز نقاط گردشگری جالبی را ایجاد کرده است.

پناهگاه حیات وحش سامسکنده

پناهگاه هزار هکتاری در 10 کیلومتری ساری که زیستگاه جانوران وحشی و گونه های جانوری از جمله شوکا، قرقاول، انواع پرندگان شکار، شغال، سمور سمور، گراز، جغد، کبوتر و ... می باشد. گونه های گیاهی نیز به زیبایی این منطقه می افزایند. گونه های گیاهی مانند گل همیشه بهار، اوانجلیوم، تمشک و ... یافت می شود.

میدان زمان ساری

به یکی از مکان های محلی معروف به ساری می رویم که شاید نام و آوازه اش را شنیده باشید. میدان ساعت ساری میدانی قدیمی در قلب ساری است. برج سفیدی در این میدان به چشم می خورد که با رنگ قرمز و زنگی که هر ساعت به صدا در می آید، میدان را محل نوستالژی می کند. در سفر به ساری احتمالا حداقل یک بار از این میدان عبور خواهید کرد. این یکی از میدان های معروف شهر است که روزهای دور و درازی را به خود دیده است.

بالای آبشار

یکی از زیباترین و جالب ترین مکان های دیدنی ساری، کوروگ اوبن است. در میان جنگل دودانگه ساری قرار دارد. این آبشار در منطقه حفاظت شده دودانگه هم مرز با مازندران و سمنان واقع شده است. سرانجام آبشار به روستای میانا می رسد. ارتفاع آن حدود 1800 متر است و به رودخانه شیرین رود می ریزد.

منطقه تفریحی در فضای باز الندان

الندان یکی از دریاچه های طبیعی پر از آب باران است. هیچ رودخانه ای وارد آن نمی شود و اطراف آن پر از درختان و گیاهانی مانند دارواش، بلوط، مالچ، چریش و غیره است. در اینجا شما ساعت ها را صرف تحسین زیبایی خواهید کرد. می توانید با سوار شدن به قایق عکسی بی نظیر با طبیعت الندان در مرکز دریاچه بگیرید. تاریخچه دریاچه الندان به سال‌ها قبل برمی‌گردد و اکنون در وسط منطقه تفریحی شما منتظر است. اگر به این مکان بیایید هر فصل جذابیت خود را خواهد داشت.

Vaituloto o Chut

از دریاچه چورت دیدن می کنیم تا عکس یادگاری در نقاشی طبیعی پیش روی شما بگیریم. اگر به چاردانگه ساری بروید این تابلوی زیبا و طبیعی را خواهید دید. جالب است بدانید که منشا دریاچه را زلزله سال 1318 می دانند. برای رسیدن به دریاچه چورت چند سفر سخت پیش رو دارید که در صورت همراهی همراهان خوب این سفر کوتاهتر خواهد بود.

پاهای سلیمان بسته بود

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ساری، سد سلیمان تنگه است. این سد در جنوب غربی شهر و در منطقه ای به نام سلیمان تنگه قرار دارد که فرصتی را برای قایق سواری و شکار طبیعت ناب و یک پیک نیک خاطره انگیز فراهم کرده است. این سد در نزدیکی رودخانه Tejn است که می توانید در سایت های منطقه حفاظت شده رودخانه Tejn اقامت کنید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها به رسانه گردشگری گردشی تاپ مراجعه نمایید.


عمارت فضلی

قلعه فضلی متعلق به یکی از خانواده های ساری بود. خانواده فاضلی با اقامتگاه جذاب و زیبای خود امروز به خاطره ای در دل تاریخ تبدیل شده و قلعه چشمگیر و چشمگیر آنها که از دوره قاجاریه به جای مانده به یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر ساری تبدیل شده است. برای دیدن این قلعه قدیمی و چشمگیر به حومه سوری آبانبار بروید. این قلعه از دو بنا تشکیل شده است که یکی از آنها از دوره قاجار و دیگری از دستاوردهای دوران پهلوی است. نمای جذاب و زیبای بنا با آجرهای به کار رفته در آن، معماری و زیبایی بنا و بنای امارت، یکی از آثار زیبا و ارزشمندی است که هنر و معماری ایران زمین را به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که آقای فضلی صاحب این خانه فقط معلم بوده است. معلمی که توانسته چنین قلعه زیبایی خلق کند.

موزه کلبادی

به خانه دیگری در منطقه آبانبار سوری رفتیم تا داستان عمارت باورنکردنی دیگری را که اکنون موزه کولبادی است، با برخی از زیباترین معماری‌های ایرانی به رخ بکشیم. پنجره شیشه ای رنگی با طاقچه های مختلف با آجرهای قدیمی تزئین شده است کرکره، سرامیک، آجر و چوب همه در کنار هم به زیباترین شکل چیده شده اند. همه اینها با لذتی وصف ناپذیر احساسات نوستالژیک شما را زنده می کند. به خصوص اگر خانه های قدیمی را دوست دارید.

لولا ساری

هتل های زیادی در ساری وجود دارد که بسته به مبلغی که می خواهید برای اقامت خود بپردازید، می توانید برای اقامت در این شهر زیبا رزرو کنید. از هتل های ارزان تا هتل های 4 ستاره ساری، هتل نوید ساری، هتل بادله ساری، هتل سالاردره ساری و بسیاری دیگر، می توانید در ریکی نو به ساده ترین و سریع ترین روش رزرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد