لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

انواع پمپ های صنعتی و کاربرد آنها در صنعت


از پمپ های صنعتی برای افزایش فشار آب و انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. پمپ های آب مدرن در سراسر جهان برای تامین آب برای مقاصد شهری، صنعتی، کشاورزی و مسکونی استفاده می شود. همچنین از این پمپ ها برای پمپاژ فاضلاب در تصفیه خانه ها و به طور کلی برای پمپاژ مایعات استفاده می شود.

پمپ های آب مدرن اغلب با برق کار می کنند، اما از منابع انرژی دیگر مانند موتورهای دیزلی یا بنزینی نیز استفاده می شود. در برخی از مناطق دورافتاده مانند مناطق بیابانی، می توان از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی پمپ های الکتریکی کوچک استفاده کرد. با الکتنو همراه باشید.

انواع پمپ های صنعتی مورد استفاده در صنعت

پمپ های صنعتی مختلفی وجود دارند که عملکرد یکسانی دارند اما با تکنولوژی های ساخت متفاوت.

مفهوم اصلی پمپ آب استفاده از یک موتور برای تبدیل انرژی دورانی یا جنبشی به انرژی برای حرکت سیال یا جریان سیال (انرژی هیدرودینامیکی) است. انواع پمپ های صنعتی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های پیستونی

زیردریایی پمپئی

Pampu za centrifugal

اگرچه انواع پمپ های صنعتی بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است، اما اینها مهمترین پمپ ها هستند. خرید از سایت 1688


Pampu za centrifugal

آب برای کشاورزی کارآمد ضروری است. چنین آبی اغلب در منابع مختلف مانند چاه ها، برکه ها، نهرها و رودخانه ها یافت می شود. دستگاه پمپ آب موثرترین دستگاه برای حذف آب از این منابع است. پمپ های صنعتی برای پمپاژ این آب انواع مختلفی دارند که یکی از آنها پمپ های گریز از مرکز می باشد.

پمپ های گریز از مرکز عمدتا در کشاورزی استفاده می شود. از این نوع پمپ برای پمپاژ فاضلاب نیز استفاده می شود زیرا این پمپ ها به راحتی در چاله ها و مخازن نصب می شوند و به راحتی می توانند مواد را در زیر زهکش جابجا کنند.

پمپ گریز از مرکز با یک پروانه کار می کند، مایع وارد پروانه چرخان شده و با نیروی گریز از مرکز به نوک پروانه منتقل می شود. این روش باعث افزایش سرعت و فشار مایع و هدایت آن به پمپ می شود.

پمپ های پیستونی

پمپ های پیستونی یکی از رایج ترین انواع پمپ های صنعتی هستند. این نوع پمپ معمولاً برای پمپاژ مایعات با ویسکوزیته بالا مانند روغن، رنگ، رزین یا مواد غذایی استفاده می شود.

پمپ در هر کاربردی که به سرعت موتور خاص یا خروجی فشار بالا نیاز دارد استفاده می شود. بر خلاف پمپ های گریز از مرکز، خروجی پمپ رفت و برگشتی تحت تاثیر فشار قرار نمی گیرد.

پمپ های رفت و برگشتی دارای یک حفره در سمت مکش دستگاه و یک حفره دیگر در سمت خروجی دستگاه می باشند. پمپ آب با پر کردن متناوب یک حفره و سپس حرکت مایع در هر چرخه، بدون توجه به حجم و فشار مایع، مکش را به دست می آورد.

پمپ های مایع

پمپ های شناور بر اساس پمپاژ شناور الکتریکی (ESP) کار می کنند. موتور سیستم ESP نیز برای کار در دماهای بالا (تا 300 درجه فارنهایت) و فشار بالا طراحی شده است.

بنابراین این پمپ در بین انواع پمپ های صنعتی است که می تواند بدون مشکل در داخل چاه های عمیق با فشار و دمای بالا کار کند. اگرچه نصب این پمپ به دلیل استفاده از کابل های برق خاص می تواند نسبتاً گران باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی ساخت کابل های پرتنش، این مشکل تا حدودی حل شده است.

این پمپ ها اغلب در چاه های نفتی که نیاز به حفاری عمیق دارند استفاده می شود. همچنین از این پمپ می توان برای تخلیه آب های زیرزمینی در هنگام بارندگی های شدید و جلوگیری از سیل استفاده کرد.

لوله های جابجایی مثبت

نوع دیگر پمپ صنعتی پمپ جابجایی مثبت است که در آن مایع از یک طرف مکیده شده و در پایان هر سیکل از طرف دیگر تخلیه می شود. استفاده از این نوع پمپ برای آب و مایعات با ویسکوزیته بالا مناسب است.

در استفاده از این نوع پمپ باید مراقب بود که مسیر انتقال مسدود نشود در غیر این صورت فشار به شدت بالا می رود و پمپ به شدت آسیب می بیند. دامنه کاربرد این نوع پمپ ها بسیار زیاد است و در صنایع شیمیایی، کاغذسازی، آب و فاضلاب و ... کاربرد دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد