لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

معرفی مکمل های ورزشی


مکمل های ورزشی به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای افزایش وزن، تسریع کاهش وزن یا بهبود ظاهر و رشد عضلات ورزشکار کمک می کنند. در بیشتر موارد، افراد با مولتی ویتامین ها، پروتئین ها و کراتین و سپس چربی سوزها (ال کارنیتین) و محرک ها شروع می کنند.

بسیاری از مواد مورد استفاده به عنوان مکمل های ورزشی شامل مکمل های ویتامین، پروتئین، آمینو اسیدهای شاخه دار، گلوتامین، اسیدهای چرب ضروری، غذاهای جایگزین، کراتین، محصولات چربی سوز و کاهش وزن و تقویت کننده های تستوسترون هستند. این مکمل ها به صورت ترکیبی به فروش می رسند و یا به صورت ترکیبی از چندین مکمل بدنسازی عرضه می شوند. برای خرید مکمل اصل کلیک کنید.

اولین چیزی که باید بدانید این است ورزشکاران برای عضله سازی نیازی به مکمل های غذایی ندارند. اگرچه استفاده از این محصولات به او کمک می کند تا سریعتر کار کند.

نکته مهم دیگر این است که سن، جنسیت، نوع ورزش، بیماری خاص و سطح رقابت در انتخاب مکمل های بدنسازی بسیار تاثیرگذار است.

مزایای استفاده از مکمل ها برای بدنسازی و ورزش

1- قیمت آن مقرون به صرفه است، به عنوان مثال میزان پروتئین مورد نیاز یک ورزشکار بالغ با وزن 100 کیلوگرم در حدود 200-250 گرم در روز است. اگر فردی بخواهد با برنامه غذایی روزانه خود این مقدار را تامین کند، باید هزینه زیادی را صرف کند، در حالی که مکمل های پروتئینی به راحتی می توانند بخش زیادی از این مقدار را تامین کنند. پودر اولترا ایزو وی  را از ما بگیرید.


2- استفاده از این مکمل ها راحت تر و راحت تر از تغذیه روزانه است.

انواع مکمل های ورزشی

از نظر برنامه تغذیه ورزشی به 3 دسته کلی تقسیم می شود:

1- مکمل هایی که در تولید انرژی و متابولیسم انرژی بدن نقش دارند مانند کراتین، ال کارنیتین، کافئین و ....

2- مکمل های بدنسازی مانند پروتئین ها، اسیدهای آمینه و کروم پیکولینات که برای افزایش حجم عضلانی، افزایش سایز عضلانی، ترمیم و بازیابی عضلات عمل می کنند.

3- مکمل هایی که نقش مهمی در ارتقای سلامت کلی بدن دارند مانند ویتامین ها، اسید فولیک و نیاسین.

طبقه بندی مکمل های بدنسازی بر اساس مواد تشکیل دهنده

پروتئین

منبع پروتئین اسیدهای آمینه است و اسیدهای آمینه مواد اولیه عضله سازی هستند، بنابراین پروتئین مهم ترین عامل در عضله سازی محسوب می شود، بدون آن بدن نمی تواند عضله بسازد.

یک فرد به طور متوسط ​​به 1-2 گرم پروتئین به ازای هر پوند (حدود 450 گرم) از وزن بدن در روز نیاز دارد. بنابراین فردی با وزن متوسط ​​حدود 70 کیلوگرم باید روزانه بین 150 تا 300 گرم پروتئین مصرف کند.

پودرهای پروتئین یا پروتئین آب پنیر مخلوط با آب یا شیر معمولاً خوب هستند و می توانید از آنها استفاده کنید. اما نکته مهم این است که چندین نوع پروتئین با عملکردهای متفاوت وجود دارد.

به عنوان یک نقطه شروع، پروتئین آب پنیر یا پروتئین آب پنیر بسیار سریع (تقریباً 30 دقیقه) هضم می شود و 100% بهینه عمل می کند و یکی از بهترین مکمل های ورزشی است.

کازئین که مشابه پروتئین شیر است، بسیار آهسته هضم می شود (2.5 تا 5 ساعت)، یعنی بهتر است این پروتئین را قبل از خواب مصرف کنید، زیرا در هنگام خواب بدن بدون پروتئین طول می کشد. پروتئین سفیده تخم مرغ زمان هضم متوسطی دارد (بین 1.5 تا 3 ساعت) و پروتئین سویا برای گیاهخواران مناسب است زیرا تنها پروتئین گیاهی است. اگرچه سویا تأثیر سایر پروتئین ها مانند شیر و سفیده تخم مرغ را ندارد، اما برای گیاهخواران مناسب است. علاوه بر این، سویا به عنوان یک ماده بسیار مفید برای سلامت زنان شناخته شده است و گاهی اوقات به عنوان ترکیبی از پروتئین استفاده می شود که بسیار موثر عمل می کند.

کراتین

کراتین یک اسید آمینه است که برای عضله سازی بسیار مفید است. نکته اصلی در مورد کراتین این است که کراتین توانایی افزایش ATP (منبع انرژی) را دارد، با استفاده صحیح از آن می توانید تعداد حرکات، ست ها و وزنه های خود را افزایش دهید که منجر به ساخت ماهیچه هایی در بدن می شود که باید در بدن از بین بروند. روشی سریع یک دوره زمانی مشخص و صحیح که قرار است حدود 4 هفته طول بکشد.

از کراتین استفاده کنید

- افزایش توده عضلانی

- ریکاوری سریع پس از پایان تمرینات بدنسازی

- افزایش ذخیره گلیکوژن

- افزایش عملکرد و کارایی عضلات در تمرینات سخت بدنسازی

بهترین دوز توصیه شده مصرف نیمی از این مقدار قبل از تمرین و مابقی بعد از بدنسازی است.

مکمل‌های کراتین که حاوی دکستروز، آمینو و سایر مواد مناسب هستند معمولاً نتایج بهتری به دست می‌آورند. فراموش نکنید که کراتین بهتر است بعد از ورزش مصرف شود.

گلوتامین

گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه در ماهیچه است. این ماده از ضعف عضلانی جلوگیری کرده و ریکاوری آنها را افزایش می دهد.

گلوتامین نباید همزمان با کراتین استفاده شود. در این حالت گلوتامین برای جذب با یکدیگر رقابت می کنند. در صورت استفاده با هم، گلوتامین را قبل از ورزش و کراتین را بعد از ورزش مصرف کنید.

دوز توصیه شده: 5 گرم بعد از بیدار شدن از خواب، 5 گرم بعد از ورزش و 5 گرم قبل از خواب.

اسیدهای آمینه مهمترین ساختار پروتئین ها را تشکیل می دهند که تفاوت آنها با کربوهیدرات ها و چربی ها این است که علاوه بر عناصر کربن، هیدروژن و اکسیژن، اسیدهای آمینه در ساختار سلولی خود نیتروژن نیز دارند. در طول سالها دانشمندان حدود 20 اسید آمینه را کشف و نامگذاری کرده و این اسیدهای آمینه را به دو دسته اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری تقسیم کردند.

اسیدهای آمینه ضروری: بدن نمی تواند آنها را تولید کند، آنها را باید از غذا به دست آورد. آرژنین، لیزین، ترئونین، لوسین، موونین، والین، فنیل آلانین، ایزولوسین و غیره اسیدهای آمینه ضروری هستند.

اسیدهای آمینه غیر ضروری: بدن توانایی تولید و سنتز اسیدهای آمینه غیر ضروری را دارد. اسیدهای آمینه غیر ضروری مانند گلیسین، آلانین، گلوتامین، لسیتین و غیره.

مکمل های اسید آمینه BCAA برای ساخت پروتئین و عضله بسیار مهم و بسیار مهم هستند. ورزشکاران نمی توانند این آمینو اسیدها را تولید کنند و باید از مکمل های BCAA استفاده کرد.

کربوهیدرات اضافی

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی مورد نیاز بدن هستند. برای حفظ سلامتی بدن انسان باید روزانه مقدار مشخصی کربوهیدرات جذب کند که باعث می شود کارایی آن کمتر شود.

مکمل های گینر در واقع پروتئین هایی هستند که درصد نسبتا بالایی کربوهیدرات دارند. این مکمل برای دریافت درصد بالایی از کالری مناسب، جذب مقدار زیادی پروتئین و عضله سازی استفاده می شود. البته باید توجه داشت که میزان و زمان مصرف این مکمل بسیار مهم است. معمولاً برای دستیابی به نتایج بهتر در هنگام استفاده از این مکمل از کراتین نیز استفاده می شود. از گونه های ما می توان به Serious Mes ON اشاره کرد.

مولتی ویتامین ها

ویتامین ها ترکیبات آلی مورد نیاز بدن انسان برای فعالیت های مختلف مانند عضله سازی، چربی سوزی و تولید انرژی و غیره هستند. تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان را نمی توان به تنهایی از طریق غذا به دست آورد و برای اطمینان از عدم کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باید از مکمل های مولتی ویتامین برای اطمینان از سطح عملکرد بدن استفاده کرد.

2 نوع ویتامین وجود دارد، ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی مانند ویتامین های A، K، E، D و ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C.

مولتی ویتامین ها برای عضله سازی بسیار مهم هستند. علاوه بر این، ورزشکاران و کسانی که تمرینات بدنی سنگین انجام می دهند به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند.

تام پروهورمون

سطح تولید تستوسترون در مردان پس از 20 سالگی شروع به کاهش می کند و مکمل های پروهورمون یا تقویت کننده های تستوسترون تولید تستوسترون را در بدن شما افزایش می دهند. انواع مختلفی از مکمل های پروهورمون وجود دارد، اما اکثر آنها در افزایش سطح تستوسترون در بدن موثر هستند. انواع دیگر این مکمل بر ترشح هورمون رشد یا انسولین یا تیروئید تأثیر می گذارد – انتخاب مکمل پروهورمون بستگی به شرایط بدنی و سن فرد دارد.

مکملی برای لاغری و چربی سوزی

چربی سوز ماده ای است که انرژی متابولیسم بدن را افزایش می دهد به طوری که بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط باید از مکمل های بدنسازی چربی سوز قوی استفاده کنند.

اما خوردن یک رژیم غذایی با کالری محدود مهم ترین اصل در چربی سوزی است و تغذیه مناسب، مکمل های چربی سوز و سرکوب کننده های اشتها نیز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند، به خصوص برای ورزشکاران در فصل برداشت یا برش.

برخی از بهترین مکمل های چربی سوز و کاهش دهنده اشتها عبارتند از: قرص ال کارنیتین، مایع ال کارنیتین، CLA، قرص چای سبز، PGX، گارسینیا HCA، چربی سوز و غیره.

اکنون که به خوبی از نوع مکمل مطلع شدید، می توانید مکمل مورد نظر خود را با قیمت مناسب از داروخانه تهران خریداری کنید تا از اصالت و هویت برند مکمل اطمینان حاصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد