لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

انواع صفحات استنلس استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


انواع صفحات استنلس استیل در دماهای بالا با استفاده از آلیاژهای مختلف در ترکیبات خود و حتی افزایش مقاومت در برابر دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرند. عدم مغناطیس و مقاومت آن در برابر خوردگی، هزینه فولاد ضد زنگ را در مقایسه با هزینه فولاد ضد زنگ افزایش داده است. بنابراین قبل از خرید ورق استیل می توانید با مشاوران سایت سامان تجارت در مورد قیمت انواع ورق استیل مشورت نمایید.

معرفی انواع ورق استنلس استیل

ورق های فولادی ضد زنگ حاوی 12 درصد کروم، فولاد معمولی را به آلیاژی ضد زنگ به نام ورق فولادی ضد زنگ تبدیل می کند. هنگامی که مقدار کروم استفاده شده در ساختار شیمیایی ورق فولاد ضد زنگ افزایش یابد، فولاد خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهد و به همین دلیل به آن ورق استنلس استیل می گویند.

یکی از ویژگی های این دسته از ورق استیل نگیر  این است که جذب آهنربا نمی شود و خواص آن با کم و زیاد شدن اجزای تشکیل دهنده تغییر می کند و به آلیاژهای مختلف تبدیل می شوند. کربن نیز یکی از عناصر کلیدی مورد استفاده در انواع صفحات فولادی ضد زنگ است که با افزایش میزان کربن موجود در آن، سختی و مقاومت آنها را افزایش می دهد.

ورق فولادی 304 را نگیرید

این نوع نسبت به فولاد کربنی دارای استراتژی گرمایشی و الکتریکی کمتری است و از عناصری مانند: کروم، نیکل و مولیبدن ساخته شده است. مقدار نیکل 8 درصد و کروم 30-10 درصد است و وجود عنصر مولیبدن در ورق استنلس استیل 304 آن را در برابر خوردگی و استحکام بالا مقاوم می کند. همچنین به دلیل کم کربن بودن فولاد 304 می توان از آن برای جوشکاری، شکل دهی، سفت کاری و ... استفاده کرد. از جمله ویژگی های این محصول در بین انواع ورق های ضد زنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشوی آسان ملحفه ها

انعطاف پذیری عالی

ظاهر زیبا

قابل استفاده در مناطق مرطوب

در...

ورق استیل 304 نگیرید

ورق فولادی 316

این نوع از دو نوع فولاد 316 و 316L تولید می شود و ورق فولادی 316L به دلیل محتوای کربن کم آن به این نام خوانده می شود. مقاومت در برابر خوردگی و افزایش دما یکی از مهمترین ویژگی های ورق فولادی 316 است و باعث انبساط در دمای بالا می شود. ورق فولادی 316L به دلیل مقاومت بالا و عدم خوردگی در صنعت جوشکاری کاربرد دارد.

321 تراسلهت

در بین انواع ورق های استنلس استیل، فولاد نوع 321 دارای عنصر تیتانیوم بوده و با مقاومت جوشکاری بالا مشخص می شود و کاربرد فراوانی دارد. ورق فولادی 321 تا دمای 900 درجه سانتیگراد در عملکرد متناوب و 925 درجه سانتیگراد در عملکرد مداوم مقاومت می کند.

4841 طبقه گریه

این نوع ورق فولادی ضد زنگ در دمای بالای 550 درجه سانتی گراد تولید می شود و مقاومت خمشی بالایی از خود نشان می دهد که در دماهای بالاتر افزایش می یابد.

ورق فولادی 309S

ماهیت شیمیایی این محصول آن را در برابر خوردگی ناشی از دماهای بالا مقاوم می کند و با استفاده گاه و بیگاه می تواند تا دمای 1038 درجه سانتیگراد را تحمل کند در بین گریدهای فولادی ضد زنگ، این گرید دارای کروم بیشتر و نیکل کمتری است، بنابراین کاغذ 309S می تواند مقاومت کند. دمای 1000 درجه سانتیگراد در محیط.

ورق فولادی نخرید.

ورق استنلس استیل 310S

این نوع ورق فولادی در مصارف با دمای بالا کاربرد فراوانی دارد و می تواند دمای 1035 درجه سانتیگراد را در استفاده متناوب و 1150 درجه سانتیگراد را در استفاده مداوم تحمل کند. ورق فولادی 310 نسبت به گرید 310 کربن بیشتری دارد و اگر می خواهید مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون محصول را افزایش دهید می توانید 25 درصد کروم و 20 درصد نیکل اضافه کنید. از جمله کاربردهای ورق فولادی 310S می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشعل و محفظه احتراق

سکون

کفپوش ترموژل

یک لوله براق می سازد

فر

بخار

بادگیر

ماشین آلات برای صنایع غذایی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد