لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

لنزوم

لنزوم، چشمی به سمت رویدادهای روز

تلفن شبکه چیست و چگونه کار می کند؟


تلفن تحت شبکه، همانطور که ما آن را به عنوان یک تلفن IP می شناسیم، عملکرد بهتری نسبت به تلفن های سنتی دارد. این تلفن ها امواج صوتی را از طریق شبکه و اینترنت منتقل می کنند و نیازی به خطوط سنتی آنالوگ یا PSTN ندارند. همچنین، عملکرد آنها بر اساس فناوری vape است. VIP ابزارهایی را فراهم می کند که کاربران می توانند از آنها برای ارسال صدا از طریق اینترنت استفاده کنند.

از آنجایی که تلفن های IP بدون VoIP نمی توانند کار کنند، به آنها تلفن های VoIP نیز گفته می شود و تفاوت کمی با تلفن های معمولی دارند. تلفن IP دارای مزایا و معایبی است، پس برای کشف تلفن تحت شبکه و یادگیری نحوه کار با آنها با دایان نت همراه باشید.


تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن شبکه (IP PHONE) یا تلفن IP دستگاهی است که برای راه اندازی یک شبکه کامپیوتری باید متصل شود. در اصطلاح به این گوشی ها تلفن های شبکه VoIP گفته می شود و بر اساس یک شبکه IP مانند اینترنت می توانند با پشتیبانی از پروتکل SIP تماس برقرار کرده و صدا و تصویر را انتقال دهند.

مزایای تلفن ثابت

شبکه تلفن مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

1. نصب سریع و آسان:

هنگامی که این گوشی ها به شبکه متصل می شوند، تمام تنظیمات لازم را به صورت خودکار از طریق سوئیچ شبکه یا IP PBX دریافت می کنند. این یکی از ویژگی های این گوشی ها است که باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطاهای احتمالی در هنگام نصب می شود.

2. بدون نیاز به اتصال مجدد:

در شرکت ها و سازمان هایی که شبکه داخلی (LAN) دارند، تلفن شبکه با همان کابل های شبکه موجود قابل استفاده است و نیازی به سیم کشی مجدد ندارد. برای رسیدن به این هدف، معمولاً دو پورت شبکه روی تلفن های IP نصب می شود.

3. بالاترین کیفیت:

اکثر تماس هایی که در مخابرات سنتی انجام می شود با نویز و صداهای مزاحم همراه است زیرا زیرساخت های قدیمی دارند و سیم های آنها مشکل دارد. اما تلفن های تحت شبکه این گونه نیستند و بهترین کیفیت صدا و تصویر را به کاربر ارائه می دهند. زیرا سیگنال ها را به صورت دیجیتال ارسال و دریافت می کنند. آنها همچنین می توانند به طور خودکار کیفیت را بر اساس میزان پهنای باند شبکه تنظیم کنند.

4. تصویر و زوم:

اگر کاربران تصمیم دارند اتاق خود را جابجا کنند و می خواهند شبکه خود را جابجا کنند، می توانند IP PHONE را گرفته و آن را به یک پورت شبکه در هر نقطه از سازمان متصل کنند. در این صورت نیازی به تغییر شماره داخلی و تنظیمات گوشی نخواهند داشت.

5. امکانات مختلف و کاربردی:

گوشی های موجود در شبکه دارای ویژگی های تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری بوده و عملکردهای مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1- دایرکتوری، لیست سیاه و گزارش تماس از جمله امکانات این گوشی ها می باشد.

2- می توانید چندین افزونه را در یک گوشی پاسخ دهید.

3- کنفرانس صوتی Cai Mibanda.

4- قابلیت انتظار، ارسال و انتقال مکالمه را دارد.

5- عملکرد ارسال پیام کوتاه، پیام صوتی و اطلاع رسانی پیام را دارد.

6- تنظیمات برگزیده از طریق پنل وب سایت قابل مدیریت است.

معایب تلفن های تحت شبکه

1. اعتیاد به اینترنت:

یک تلفن شبکه باید به اینترنت متصل باشد تا کار کند. این بدان معناست که اگر شبکه یا اینترنت خراب باشد. این کار باعث کاهش قابلیت استفاده از دستگاه می شود.

2. کیفیت صدا:

کیفیت صدای تلفن ثابت کمی بدتر از تلفن های سنتی است

3. آموزش مورد نیاز:

استفاده از تلفن نت نیازمند آموزش و آشنایی با امکانات آن است. ممکن است برخی از کاربران نحوه استفاده از این دستگاه را ندانند و نیاز به آموزش داشته باشند.

4. تجهیزات ویژه مورد نیاز است.

استفاده از تلفن تحت شبکه به تجهیزات خاصی مانند تجهیزات شبکه و سرور نیاز دارد. این تجهیزات می تواند گران باشد.

به طور کلی تلفن های تحت شبکه به دلیل مزایایی که دارند در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما باید از معایب آن نیز آگاه بود و در صورت لزوم، مناسب ترین راه حل را انتخاب کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد